IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилен шеф: Ще превърнем Европа в Куба със стари коли по пътищата!

Друг ръководител от индустрията обаче смята, че решението за спиране на ДВГ е закъсняло

Изпълнителният директор Iveco Truck - Герит Маркс предупреди, че тласъкът към скъпи електрически превозни средства и също толкова скъпи синтетични горива няма да доведе до масов отказ от съществуващите превозни средства с ДВГ, както се надява ЕС.

 

Mazda-e-fuel-Alliance-1

 

Според германския мениджър на мултинационалната компания, работеща с тежки търговски камиони с двигатели с вътрешно горене, това може да има и обратен ефект, принуждавайки шофьорите и операторите на автопаркове да се придържат към по-стари, по-замърсяващи автомобили и камиони.

Ще превърнем Европа в Куба, където виждате стари коли по пътищата, защото обикновените хора няма да могат да си позволят новите алтернативи“, каза той в интервю за Bloomberg, коментирайки решението на Европейската комисия да позволи използването на синтетични горива (e-Fuel) за автомобили, произведени след 1 януари 2035 г.

 

Gerrit Marx

 

Шефът на Iveco също така смята, че синтетичните горива няма да помогнат на света да се откаже от изкопаемите, доставяни от Близкия изток. „Познайте кой иска да стане номер едно производител на е-горива – Саудитска Арабия - каза още той. - Просто заменяме един източник с друг, но от същия регион.“

Маркс казва още, че богатите производители на горива и компании за суперавтомобили може би се радват на новината за e-Fuel, но не така е за всички. И това са не само екоактивистите. Маркс нарече синтетичните горива „шампанското на задвижването“ и каза, че макар да изглеждат добре за заможните шофьори на Porsche и Ferrari, заради високата цена e-Fuel не е реалистичен начин за европейските производители на автомобили за въглеродна неутралност.

 

E-fuels-2-1024x576

 

„Ако имате Ferrari или ако карате вашето Porsch Turbo веднъж през уикенда, няма да ви пука дали един литър струва €5 или €8, но това не е гориво за бъдещето“, каза германският шеф пред репортери в централата на Iveco в Италия.

Маркс, който също така даде да се разбере, че не е привърженик на новото строго законодателство за емисиите Евро 7, описа политическото управление на ЕС в Брюксел, като „нефункционално“, твърдейки, че има необходимост от по-голяма координация между агенциите в блока на ЕС, натоварени с управлението на технологиите, емисиите и транспортните проблеми.

 

freedom-of-mobility-forum-2023

 

Същевременно Карлос Таварес - главен изпълнителен директор на корпорацията Stellantis, заяви на онлайн дебат за мобилността на бъдещето, че изключването на горива с нисък въглероден отпечатък като биогаз, получен от отпадъци, означава „загуба на шанс“. Според него така се губи креативност, а налагането на една единствена технология, вместо създаване на здравословна конкуренция, означава премахване на ролята на науката, която може да намери нови решения за декарбонизацията на автомобилния сектор.“

Португалският мениджър коментира решението на за синтетичните горива така: „Няма много да се промени за нас. e-Fuel представляват посока, която трябва да се развие и тепърва ще демонстрира въглеродна неутралност. Искаме да предложим безопасна, чиста и достъпна мобилност и решението е електрическата кола“.

 

tanken-tankstelle-101_v-original

 

Таварес добави, че „може би решението за спиране на продажбата на автомобили с ДВГ е трябвало да бъде взето по-рано, още през 2014 или 2015 г.

 

 

0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    До 11 -- А да не говорим че нормална кола да гони 2.5т не ми се вижда нормално, а и е доста кофти при инцидент.
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    До 11 -- Проблема с теглото в града е минимизиран поради това че като ускориш после при по внимателно спиране, не газ/спирачка до откат реглокперацията събира излишната енергия на 70%-80% обратно. Обаче за дълга път нещата не седят така. Там теглото играе роля и то не малка, особенно като качваш наклони. Виждам го по хибрида ми. Изключи това че после ще се връщаш по същият път и ще използваш реглокперацията за да си върнеш това което е отдала батерията защото доста често не е така.
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Така че скоро ще е просто въпрос на избор или административен натиск кое да караш.
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Че са проблем проблем са теглото и размера. Но са основно проблем за окачване и гуми. Малко и за общата ефективност. Да ако се решат тези проблеми ще има повече електрички в по-ниските сегменти. Но основния е цената. Другия е инфраструктурата, но тя ще расте успоредно с броя на електричките. А това евтино ел. бъдеще едва ли ще го дочакаме. Да електричките в близките 5 години ще се изравнят с ДВГ, но едва ли ще слязат съществено под тях. Тока ще е евтин само ако имаш гараж.
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До Младен ( преди 1 година )
    Защото? Освен за окачването, какъв проблем виждаш с по-голямото тегло и по големия обем? Особено пък за обемът, след като в еднакви по външни размери електромобил и автомобил с двг, при електромобилите имаш повече полезен обем, включително преден багажник и липса на тунел в купето.
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    До 10. -- Според мен най големият им проблем в момента е теглото и обема.
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До Младен ( преди 1 година )
    А какъв смяташ че им е проблемът на настоящите батерии? Според мен към момента единственият им проблем за масово налагане е цената. Единствения! Останалите проблеми не са в самия електромобил, а в зарядната инфраструктура, но тя ще бъде изградена много по-бързо отколкото преминаването към електромобили. Днешните електромобили минават 1 000 км за 9 часа, 9 часа и 20 минути, като същия маршрут се изминава от хибрид със същия шофьор за 9 часа и 25 минути. Какъв е проблемът тогава?
  • #8
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Имаш пълното право да не си съгласен с моите твърдения, но защо трябва да ни информираш. Сложи ми минуса и толкова. Ако имаше нещо да казваш защо не го каза а само хейт? Кажи с кое от твърденията не си съгласен и защо. Кое ти изглежда нереалистично или нелогично? Единственото което не е сигурно във всичко което съм написал е годината 2025, но дали ще е тогава или през 2028, всичко което съм написал ще се случи. Въобще не стои въпросът дали. Въпросът е само кога.
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    Не ме разбирайте погерешно. Голям фен съм на на ел. уредите главно заради начина по който се карат, реглокперацията им и за това че са много по-прости от ДВГ. Имам дори хибрид. Обаче истината е че със сегашните батерии като обем, тегло, капацитет и цена нещата са доста зле. Ако само успеят да намалят два пъти обема и теглото, нещата ще са коренно различни, а ако и цената падне с поне 30% вече наистина ще изхвърлят тотално ДВГ.
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Драги шефове на автомобилни компании, осъзнавате ли че описвате българската действителност? В България средната възрастна автомобилния парк е 22 години. Тоест ако през 2035 година спрете производството на ДВГ, то през 2067 година българина все още няма да знае какво е това електромобил, защото това ще е прекалено нова технология, която не е достигнала възрастта си да стигне в България.