IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилен шеф: Ще превърнем Европа в Куба със стари коли по пътищата!

Друг ръководител от индустрията обаче смята, че решението за спиране на ДВГ е закъсняло

Изпълнителният директор Iveco Truck - Герит Маркс предупреди, че тласъкът към скъпи електрически превозни средства и също толкова скъпи синтетични горива няма да доведе до масов отказ от съществуващите превозни средства с ДВГ, както се надява ЕС.

 

Mazda-e-fuel-Alliance-1

 

Според германския мениджър на мултинационалната компания, работеща с тежки търговски камиони с двигатели с вътрешно горене, това може да има и обратен ефект, принуждавайки шофьорите и операторите на автопаркове да се придържат към по-стари, по-замърсяващи автомобили и камиони.

Ще превърнем Европа в Куба, където виждате стари коли по пътищата, защото обикновените хора няма да могат да си позволят новите алтернативи“, каза той в интервю за Bloomberg, коментирайки решението на Европейската комисия да позволи използването на синтетични горива (e-Fuel) за автомобили, произведени след 1 януари 2035 г.

 

Gerrit Marx

 

Шефът на Iveco също така смята, че синтетичните горива няма да помогнат на света да се откаже от изкопаемите, доставяни от Близкия изток. „Познайте кой иска да стане номер едно производител на е-горива – Саудитска Арабия - каза още той. - Просто заменяме един източник с друг, но от същия регион.“

Маркс казва още, че богатите производители на горива и компании за суперавтомобили може би се радват на новината за e-Fuel, но не така е за всички. И това са не само екоактивистите. Маркс нарече синтетичните горива „шампанското на задвижването“ и каза, че макар да изглеждат добре за заможните шофьори на Porsche и Ferrari, заради високата цена e-Fuel не е реалистичен начин за европейските производители на автомобили за въглеродна неутралност.

 

E-fuels-2-1024x576

 

„Ако имате Ferrari или ако карате вашето Porsch Turbo веднъж през уикенда, няма да ви пука дали един литър струва €5 или €8, но това не е гориво за бъдещето“, каза германският шеф пред репортери в централата на Iveco в Италия.

Маркс, който също така даде да се разбере, че не е привърженик на новото строго законодателство за емисиите Евро 7, описа политическото управление на ЕС в Брюксел, като „нефункционално“, твърдейки, че има необходимост от по-голяма координация между агенциите в блока на ЕС, натоварени с управлението на технологиите, емисиите и транспортните проблеми.

 

freedom-of-mobility-forum-2023

 

Същевременно Карлос Таварес - главен изпълнителен директор на корпорацията Stellantis, заяви на онлайн дебат за мобилността на бъдещето, че изключването на горива с нисък въглероден отпечатък като биогаз, получен от отпадъци, означава „загуба на шанс“. Според него така се губи креативност, а налагането на една единствена технология, вместо създаване на здравословна конкуренция, означава премахване на ролята на науката, която може да намери нови решения за декарбонизацията на автомобилния сектор.“

Португалският мениджър коментира решението на за синтетичните горива така: „Няма много да се промени за нас. e-Fuel представляват посока, която трябва да се развие и тепърва ще демонстрира въглеродна неутралност. Искаме да предложим безопасна, чиста и достъпна мобилност и решението е електрическата кола“.

 

tanken-tankstelle-101_v-original

 

Таварес добави, че „може би решението за спиране на продажбата на автомобили с ДВГ е трябвало да бъде взето по-рано, още през 2014 или 2015 г.

 

 

0 от 500
  • #55
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 53 ( преди 1 година )
    А ти защо не си купиш maybach или не е добър за тебе? Обясняваш ли на тези които са си купили че са *** като тези дето са си купили Тесла?
  • #54
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Георги Георгиев ( преди 1 година )
    Ако всички автомобили са с евро 6 е напълно достатъчно.
  • #53
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Теслю пак се развихри.Защо така не си купува Тесла,щом е толкова добра?
  • #52
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До 50 ( преди 1 година )
    Не знам аз колко фантазирам но трябва да си абсолютно ненормален, за да отбиеш 30 км от магистралата за да идваш да заредиш в пловдив, вместо да заредиш на една от 10-те зарядни станции които са си на магистралата и ако спреш само за пет минути на някоя от тях, можеш да караш със 140 км софия бургас, пробвано лично, което е 360 км, а софия пловдив софия само 260, което означава че лъжеш нагло. На гелеменово има зарядна станция 220 kw, на която само за 10 минути ще заредиш за 200 и кусур км.
  • #51
    4 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    Фантазирай си на воля и със здраве. :)
  • #50
    4 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    Съседа има тесла 3ка. Като го питах как е София-пловдив-софия отговора беше "макс 110км без резки ускорения отивам и се връщам с лвко притеснение. Ама това само два пъти го правих. Другите пъти си зареждам в пловдив че да ми е спокойно"
  • #49
    5 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    От пловдив тръгнахме 3ма на 85% батерия, приятелчето реши да и се нарадва на ускорението и вървежа, и точно преди траянови врата вече се молехме да дойде по бързо наклона надоло с 25% карайки с 80км./ч
  • #48
    4 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    Човече, такива като теб сте ми любими. Виждали сте и тесла и хибрид на картинка, за каране да не говорим. Леле вярно както казва колегата ше ни счупиш от смях. Аз поне съм карал един ден тесла и тия неща за пробега, еле пък КАКТО ОБЕСНЯВАШ ЧЕ КАРАШ, ще те вземат в Холивуд за сценарист на фантастични филми.
  • #47
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И понеже смехът е здраве, за да се погрижа за вашето здраве, можете да превъртите на 36-та минута и да видите в сравнителната табличка как се справя toyota спрямо останалите. Най-новия модел електромобил на toyota минава 1000 км за два часа и 40 минути повече време от осем годишен тесла модел s произведен 2014 година, на който батерията му е на 250 000 км. Една от най-лошите батерии които тесла е монтирала на автомобилите си, между другото японска произведена в Япония. Е това, ако не е смешно!
  • #46
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 44 ( преди 1 година )
    Може да потърсиш и само по Toyota bZ4X 1000 km challenge . После задължително искам да коментираш дали това е лозунг или реални цифри и факти от действителността. Звучи като виц нали? Ама за жалост на toyota не е.