IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Трите големи заблуди за забраната на двигателите с вътрешно горене

В решението на ЕС идеологията определено надделява над разума

Европейският парламент одобри предложението за забрана на продажбата на бензинови и дизелови двигатели от 2035 г. Остава последната стъпка за окончателното приемане на това решение - да бъде одобрено от Съвета към ЕС и ще влезе в сила. Така всички нови автомобили и микробуси, продавани в ЕС от 2035 г., ще трябва да бъдат с нулеви емисии.

 

Трите заблуди на забраната на двг-1

 

На фона на очертаното бъдеще на автомобилната индустрия възникват много въпроси, които засега нямат точни отговори. Например: При забраната на двигателите с вътрешно горене дали идеологията не надделява над разума, коментира германското издание Focus.

Налагането на това решение се основава на три грешки, с които ЕС маневрира в задънена улица. И което може да бъде скъпо за шофьорите, включително и тези на електрически автомобили. Около 28% от емисиите на CO2 в ЕС идват от трафика, което представлява 0,9% от общите глобални емисии. Автомобилите в ЕС не са решаващите за глобалните цели за емисиите, но въпреки това човек би могъл да получи това впечатление, ако проследи дискусиите за предполагаемата „кола убиец на климата“ през последните години.

 

Трите заблуди на забраната на двиг-2

 

Погрешно схващане 1 - електрическата кола е с нулеви емисии

Всъщност ЕС ограничава сегашното си внимание само до изпускателната тръба и следователно до локалните емисии. Но няма такова нещо като „кола с нулеви емисии“ и всъщност е нелепо, че производителите на автомобили все още имат право да рекламират електрическите си автомобили с този етикет.

Въпреки, че в науката има разногласия относно това как точно се изчислява CO2 за електромобилите, едно нещо е ясно - в зависимост от текущия микс от електроенергия, колата понякога се представя добре, а понякога изключително зле. Това не е аргумент срещу електрическите автомобили, но със сигурност е аргумент срещу забраната на двигателите с вътрешно горене, а също и срещу отхвърлянето на алтернативните горива от страна на ЕС.

 

Зареждане на автомобил-1

 

Погрешно схващане 2 - електрическата кола е желание на клиента

Както показа последното проучване на Allensbach за Германската академия за наука и технологии, мнозинството в страната е убедено, че електрическите задвижвания ще преобладават през следващите десет години, но само 22 процента смятат това за желателно. Казано по друг начин - само малцинството наистина иска електрическа кола сега или в близко бъдеще. Но се знае, че повече или по-малко това ще бъде наложено и на мнозинството. Политика, която поне не позволява алтернативи, може само да се срине грандиозно.

Позоваванията на повече и по-добри електромобили в бъдеще не са достатъчен аргумент, тъй като обещаваното намаление на цените на тези коли все още липсва. Дори много от тях напоследък станаха забележимо по-скъпи. Сривът в регистрациите на електромобили през януари, дори във водеща страна като Норвегия, показва, че концепцията все още е силно зависима от субсидиите и данъчните облекчения.

Забраната за двигатели с вътрешно горене значително ще увеличи натиска върху собствениците на електрически автомобили да споделят разходите за пътища, инфраструктура и станции за зареждане.

 

Слънчеви панели за гараж

 

Погрешно схващане 3 - електрическата кола осигурява повече енергийна независимост

Вашият собствен гараж със слънчеви панели на покрива, които зареждат вашия собствен електрически автомобил безплатно - това е възможно, но само за малка част от шофьорите. Поетапното премахване на двигателите с вътрешно горене, разбира се, ще намали зависимостта от доставчиците на петрол и гориво. Но човек заменя една зависимост с друга, защото Европа е почти „гола“, когато става въпрос за суровините, необходими за електрическата мобилност.

 

Зареждане на електромобил

 

Страната, която подобно на Русия, може да повлияе на електрическата мобилност в бъдеще, като завърти крана, е Китай. Повечето от суровините са концентрирани там. Тези, които не действат в интерес на Пекин, ще имат значителни проблеми при набирането на важни суровини от алтернативни места.

 

 

0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 18 ( преди 1 година )
    Това което пишеш са лъжи и на панелите 10% макс им е натоварването да ама в Норвегия, Антарктида и Аляска а на повечето места е доста над 10% като в изброените от мен страни е и доста над 15%
  • #18
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    А бе мозък има величина която измерва това е топна наука а не бръщолевения ама имало дни ама имало вятър ама...Фактите са такива Капасити фактър Аеь 90% кападити фактър панелче 10% макс.Край на темата.Ти като мериш волтажа в контакта философствяш ли я ми не цъкаш мултицета на променлив ток и мериш и квот изпише и замълчаваш завинаги
  • #17
    5 rate up comment 6 rate down comment
    До 15 ( преди 1 година )
    Във всеки случай са много по-мислещи отколкото в руската дума или иранския парламент защото съм сигурен, че за политиците в такива режими би се изказал доста по-ласкаво
  • #16
    5 rate up comment 7 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Добре, че са такива като теб да научат развитите държави и умове кое какво е. Всеки слага това което е подходящо за него а за по-малки колебания има батерии а старите реактори също си остават докато могат. В Испания, Турция, Италия, южните Балкани и южна Франция много над 15% от часовете са слънчеви а вятъра стига и над 30% от времето като в океана е ветровито и до 50% от времето. Не е казано, че е задължително 100% от тока скоро да е ВЕИ но на много места вече е повечето или скоро ще стане..
  • #15
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Хахаха... НЯМАТЕ АРГУМЕНТИ срещу тези точки електрофилчета! Вашето е чисто зомбиране! Нека не забравяме и, че Брюксел е просто синаглока на провалени политици събирани да доизживеят дните си. Там мислещи същества НЯМА!!!
  • #14
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Какви фотоволтаици бе има еднанвеличина нарипа се капасити фактър на англииски при Аец е 90%+ при соларните централи е под 10-15% при ветромелниците е към 25%-30% какви алтернативни изтопници те са просто баклюк не стават за нищо.
  • #13
    7 rate up comment 5 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Така е и соларите са само част от решението а перките в голямата си част се правят в Европа като и за панелите се работи в тази насока и другата година ще завършат фабриката в Сицилия с капацитет 3 гигавата годишно което поне повечето нужди на Италия от панели може да покрие. Няма как да е добре да зависиш от Китай на ККП но в случая е малкото зло и по-евтината зависимост а китайците също не биха искали да си загубят пазара
  • #12
    10 rate up comment 13 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Тези "заблуди" ги знаете само вие и малка група пакистански учени. I. Ауспусите са в носовете на хората. Електроцентралите нямат изтърбушен катализатор и DPF. II. Само в България за последната година са регистрирани повече коли на ток от предишните шест; без субсидии. III. Ток се произвежда тук, гориво се внася. Ток си произвеждаш сам. Петролен кладенец и рафинеря нямаш. Елементарно за третокласници.
  • #11
    5 rate up comment 7 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    А не се ли усещаш, че онези "акумулатори" за които говориш, всъщност се намират в електромобилите и не е нужно да се инсталират други, при наличие на достатъчно електромобили и съответната инфраструктура която да поддържа двупосочно зареждане? Защо реши, че задължително трябва да си инсталираш фотоволтаик върху панелката и всеки сам трябва да си инсталира собствени фотоволтаици? Стига сте мислили за самозадоволяване! Нали затова живеем в общество. Всеки ще инсталира каквото може и където може.
  • #10
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Но няма такова нещо като кола с нулеви емисии и всъщност е нелепо, че производителите на автомобили все още имат право да рекламират електрическите си автомобили с този етикет." Ето как се лъже народа. Променят малко израза и хоп станала пропагандата. Разбира се че няма нещо без емисии. Човека също при дишане издиша въглероден диоксид и има емисии. Но защо умишлено пропуснахте думичката ВРЕДНИ, преди емисии? Въглеродният диоксид не е вреден за човек, за разлика от другите емисии от ауспуха.