През 2022 г. са продадени повече от 10 милиона електрифицирани автомобили, което представлява около 14% от общите продажби в световен мащаб. Според данни на EV-Volumes, пет автомобилни производителя са отговорни за повече от половината продажби на всички plug-in (зареждащи се се електричество) превозни средства.
В категорията plug-in, която комбинира изцяло електрически (BEV) и plug-in хибридни (PHEV) автомобили, челната петица си остава непроменена. Лидер е BYD, която завърши 2022 г. с над 1,985 млн продажби и пазарен дял от 18,4%. Китайската компания е утроила резултата си спрямо 2021 г.
Tesla, която спечели първото място през 2018, 2019, 2020 и 2021 г., този път е на второ място, като изостава с повече от половин милион единици след BYD. Това намали пазарния дял на Tesla в plug-in сегмента до 13,0% (от 14,4% преди година).
Volkswagen Group също загуби една позиция и завършва трети през 2022 г. с над 831 000 продажби. Това е 8,2% от общия брой, в сравнение с 11,7% преди година.
В Топ 5 попадат още SAIC – 724 911 продажби (7,2% пазарен дял) и Geely-Volvo – 606 114 (6,0%). Общият брой на продажбите на първите 5 производителя е 5 334 548, което означава пазарен дял от 52,8%.
При изцяло електрическите превозни средства нещата са малко по-различни, тъй като Tesla, която продава само BEV, е далеч пред оставалите. През 2022 г. американската компания е продала 1 314 330 нови коли – пазарен дял от 18,2%. Той обаче е спаднал спрямо 2021 г., когато е бил 23%.
На второ място е BYD с 915 0502 единици (12,6%), като китайците почти са удвоили пазарния си дял, който година по-рано е бил 7%. И тук трети е другият голям китайски холдинг – SAIC, като неговите продажби са 671 725 (9,3%).
Сред лидерите при изцяло електрическите превозни средства попадат още VW Group- 571 067 (7,9%) и Geely-Volvo - 383 936 продажби (5,3%). Първите 5 в класирането са продали общо 3 854 110 коли изцяло на ток, което означава пазарен дял от 53,3%.