IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Трите големи заблуди за забраната на двигателите с вътрешно горене

В решението на ЕС идеологията определено надделява над разума

Европейският парламент одобри предложението за забрана на продажбата на бензинови и дизелови двигатели от 2035 г. Остава последната стъпка за окончателното приемане на това решение - да бъде одобрено от Съвета към ЕС и ще влезе в сила. Така всички нови автомобили и микробуси, продавани в ЕС от 2035 г., ще трябва да бъдат с нулеви емисии.

 

Трите заблуди на забраната на двг-1

 

На фона на очертаното бъдеще на автомобилната индустрия възникват много въпроси, които засега нямат точни отговори. Например: При забраната на двигателите с вътрешно горене дали идеологията не надделява над разума, коментира германското издание Focus.

Налагането на това решение се основава на три грешки, с които ЕС маневрира в задънена улица. И което може да бъде скъпо за шофьорите, включително и тези на електрически автомобили. Около 28% от емисиите на CO2 в ЕС идват от трафика, което представлява 0,9% от общите глобални емисии. Автомобилите в ЕС не са решаващите за глобалните цели за емисиите, но въпреки това човек би могъл да получи това впечатление, ако проследи дискусиите за предполагаемата „кола убиец на климата“ през последните години.

 

Трите заблуди на забраната на двиг-2

 

Погрешно схващане 1 - електрическата кола е с нулеви емисии

Всъщност ЕС ограничава сегашното си внимание само до изпускателната тръба и следователно до локалните емисии. Но няма такова нещо като „кола с нулеви емисии“ и всъщност е нелепо, че производителите на автомобили все още имат право да рекламират електрическите си автомобили с този етикет.

Въпреки, че в науката има разногласия относно това как точно се изчислява CO2 за електромобилите, едно нещо е ясно - в зависимост от текущия микс от електроенергия, колата понякога се представя добре, а понякога изключително зле. Това не е аргумент срещу електрическите автомобили, но със сигурност е аргумент срещу забраната на двигателите с вътрешно горене, а също и срещу отхвърлянето на алтернативните горива от страна на ЕС.

 

Зареждане на автомобил-1

 

Погрешно схващане 2 - електрическата кола е желание на клиента

Както показа последното проучване на Allensbach за Германската академия за наука и технологии, мнозинството в страната е убедено, че електрическите задвижвания ще преобладават през следващите десет години, но само 22 процента смятат това за желателно. Казано по друг начин - само малцинството наистина иска електрическа кола сега или в близко бъдеще. Но се знае, че повече или по-малко това ще бъде наложено и на мнозинството. Политика, която поне не позволява алтернативи, може само да се срине грандиозно.

Позоваванията на повече и по-добри електромобили в бъдеще не са достатъчен аргумент, тъй като обещаваното намаление на цените на тези коли все още липсва. Дори много от тях напоследък станаха забележимо по-скъпи. Сривът в регистрациите на електромобили през януари, дори във водеща страна като Норвегия, показва, че концепцията все още е силно зависима от субсидиите и данъчните облекчения.

Забраната за двигатели с вътрешно горене значително ще увеличи натиска върху собствениците на електрически автомобили да споделят разходите за пътища, инфраструктура и станции за зареждане.

 

Слънчеви панели за гараж

 

Погрешно схващане 3 - електрическата кола осигурява повече енергийна независимост

Вашият собствен гараж със слънчеви панели на покрива, които зареждат вашия собствен електрически автомобил безплатно - това е възможно, но само за малка част от шофьорите. Поетапното премахване на двигателите с вътрешно горене, разбира се, ще намали зависимостта от доставчиците на петрол и гориво. Но човек заменя една зависимост с друга, защото Европа е почти „гола“, когато става въпрос за суровините, необходими за електрическата мобилност.

 

Зареждане на електромобил

 

Страната, която подобно на Русия, може да повлияе на електрическата мобилност в бъдеще, като завърти крана, е Китай. Повечето от суровините са концентрирани там. Тези, които не действат в интерес на Пекин, ще имат значителни проблеми при набирането на важни суровини от алтернативни места.

 

 

0 от 500
  • #49
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 47: Единствената успешна ВЕИ държава е Норвегия и тя не разчита нито на солар, нито на вятър, а на водните си ресурси! Германия вечер внася ток от Франция и Полските ТЕЦове, за да покрие нуждите си - а вече е инвестирала трилиони във "ВЕИ"!!! И още повече. Смятайте, че не само трябва да замените сегашните ТЕЦ с ВЕИ, но да добавите и десетки теравати ел.енергия за да покриете нуждите на ел-транспорта! А батериите също имат емисии, а минното дело е мръсно и руши природата повече от кой да е ДВГ
  • #48
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 44: Преди години беше, не знам колко се е променило от тогава, британците бяха дали разбива за АЕЦ - цена за ИНСТАЛИРАН киловат мощност беше доколкото помня 2500 долара (4600 лв). Цената за същия киловат инсталирана мощност на солар варира в момента около 1500 лева +/- само че солара ще ти произведе 1.2 МВ годишно, АЕЦ ще ти произведе между 7+ МВ - Сам си сметни инвестиците за една и съща ДОБИТА енергия! митове и легенди,че солара е по-евтин!
  • #47
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В крайна сметка времето в което има или слънце или вятър е в пъти повече от 15% и може малко да се удължи с батерии и не е нужно панела или перката да работи на 100% от капацитета си за да прави значително количество ток вече не 1, 2, 3 или 4 държави наближават 50% и повече ток от ВЕИ и някои го правят само от 1 източник на ВЕИ а не комбинация
  • #46
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    А бе пичъ ти не знаеш какво означава Капасити фактор и ми говориш врели некипели.Обяснява ти се на *** език че увеличаване на мощността НЕ води до подобряване на капасити фактора тъй като това не увеличава времето на ефективна работа.Ако това не разбираш не може да ти се помогне.
  • #45
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 42: Заблудата ти е, че са ти грешни заблудите :D Ел също има ФПЧ! Доказано е, че повечето финни частици в града са от гумите, модерните двф имат много ниски нива, а Ел заради тежестта си хаби поече гума. Втора заблуда само по точка 1 - Ел никога не е било заради "чистите" градове - целта е СО2, а там няма предимство!!! По 2ра точка ВИНАГИ ЩЕ ПРЕДПОЧЕТА ДВГ! и няма проблем да си платя. ДВГ е нещо живо нещо с което си говори с теб! 3то китай държи 60% от суровините за ел. и 80% от производствот
  • #44
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 39 ( преди 1 година )
    Защо така си мислиш? Аз си инсталирах моите фотоволтаици преди три години, всяка година се инсталират огромни количества, а само тази година се очаква да бъдат инсталирани половин Гигават, което е колкото половин ректор като мощност, но ще струват само една осма от това което вече е инвестирано в АЕЦ Белене, но не е произвело и един киловат.
  • #43
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 41 ( преди 1 година )
    Пак не правиш разлика между мощност и енергия! Ако можеш да си заредиш електромобила за 30 минути веднъж седмично, проблем ли ще ти е че можеш да го заредиш само през 15% от времето, когато пече слънце?Ако една зарядна станция има батерии в които да съхранява енергията от фотоволтаиците, колко ще и се вдигне капацити фактора? Ето ти двете възможни решения. Понеже трудно схващаш, ако горивото през светлата част е 50 ст за литър, а през нощта 5 лв за литър, ще имаш ли проблем с високата це ...
  • #42
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето трите заблуди. Първата заблуда е че електромобила имал емисии - само където тези емисии са безвредни за хората в големите градове. Втората заблуда е, че ако се сбъднат плановете от преди 10 години през 2025 година електромобилите да са по-евтини от автомобилите с ДВГ, хората щели да ги купуват с нежелание. Кой от вас ще предпочете да си купи по-скъп автомобил с ДВГ. Третата заблуда е, че китай има собствени залежи на суровините, а не ги купува от други страни.
  • #41
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До по-долния ( преди 1 година )
    6 пъти повече мощности и да иснатлираш може и 12 да инсталираш те няма да променят капасити фактора така че е напълно безсмислено упражнение.Защото капасити фактора е време в което те работят на максимума а времето в което те работят не се променя.
  • #40
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Освен това, фотоволтаиците произвеждат много по-малко през зимата и много фирми и граждани ще инсталират много по-големи мощности фотоволтаици за да си покриват зимното потребление, когато токът е най-скъп и недостъпен, като в същото време ще направят така, че през по-голямата част от годината ще има свръх излишъци всеки път когато пече слънце. И ето че недостатъка се превръща в предимство.