IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Трите големи заблуди за забраната на двигателите с вътрешно горене

В решението на ЕС идеологията определено надделява над разума

Европейският парламент одобри предложението за забрана на продажбата на бензинови и дизелови двигатели от 2035 г. Остава последната стъпка за окончателното приемане на това решение - да бъде одобрено от Съвета към ЕС и ще влезе в сила. Така всички нови автомобили и микробуси, продавани в ЕС от 2035 г., ще трябва да бъдат с нулеви емисии.

 

Трите заблуди на забраната на двг-1

 

На фона на очертаното бъдеще на автомобилната индустрия възникват много въпроси, които засега нямат точни отговори. Например: При забраната на двигателите с вътрешно горене дали идеологията не надделява над разума, коментира германското издание Focus.

Налагането на това решение се основава на три грешки, с които ЕС маневрира в задънена улица. И което може да бъде скъпо за шофьорите, включително и тези на електрически автомобили. Около 28% от емисиите на CO2 в ЕС идват от трафика, което представлява 0,9% от общите глобални емисии. Автомобилите в ЕС не са решаващите за глобалните цели за емисиите, но въпреки това човек би могъл да получи това впечатление, ако проследи дискусиите за предполагаемата „кола убиец на климата“ през последните години.

 

Трите заблуди на забраната на двиг-2

 

Погрешно схващане 1 - електрическата кола е с нулеви емисии

Всъщност ЕС ограничава сегашното си внимание само до изпускателната тръба и следователно до локалните емисии. Но няма такова нещо като „кола с нулеви емисии“ и всъщност е нелепо, че производителите на автомобили все още имат право да рекламират електрическите си автомобили с този етикет.

Въпреки, че в науката има разногласия относно това как точно се изчислява CO2 за електромобилите, едно нещо е ясно - в зависимост от текущия микс от електроенергия, колата понякога се представя добре, а понякога изключително зле. Това не е аргумент срещу електрическите автомобили, но със сигурност е аргумент срещу забраната на двигателите с вътрешно горене, а също и срещу отхвърлянето на алтернативните горива от страна на ЕС.

 

Зареждане на автомобил-1

 

Погрешно схващане 2 - електрическата кола е желание на клиента

Както показа последното проучване на Allensbach за Германската академия за наука и технологии, мнозинството в страната е убедено, че електрическите задвижвания ще преобладават през следващите десет години, но само 22 процента смятат това за желателно. Казано по друг начин - само малцинството наистина иска електрическа кола сега или в близко бъдеще. Но се знае, че повече или по-малко това ще бъде наложено и на мнозинството. Политика, която поне не позволява алтернативи, може само да се срине грандиозно.

Позоваванията на повече и по-добри електромобили в бъдеще не са достатъчен аргумент, тъй като обещаваното намаление на цените на тези коли все още липсва. Дори много от тях напоследък станаха забележимо по-скъпи. Сривът в регистрациите на електромобили през януари, дори във водеща страна като Норвегия, показва, че концепцията все още е силно зависима от субсидиите и данъчните облекчения.

Забраната за двигатели с вътрешно горене значително ще увеличи натиска върху собствениците на електрически автомобили да споделят разходите за пътища, инфраструктура и станции за зареждане.

 

Слънчеви панели за гараж

 

Погрешно схващане 3 - електрическата кола осигурява повече енергийна независимост

Вашият собствен гараж със слънчеви панели на покрива, които зареждат вашия собствен електрически автомобил безплатно - това е възможно, но само за малка част от шофьорите. Поетапното премахване на двигателите с вътрешно горене, разбира се, ще намали зависимостта от доставчиците на петрол и гориво. Но човек заменя една зависимост с друга, защото Европа е почти „гола“, когато става въпрос за суровините, необходими за електрическата мобилност.

 

Зареждане на електромобил

 

Страната, която подобно на Русия, може да повлияе на електрическата мобилност в бъдеще, като завърти крана, е Китай. Повечето от суровините са концентрирани там. Тези, които не действат в интерес на Пекин, ще имат значителни проблеми при набирането на важни суровини от алтернативни места.

 

 

0 от 500
  • #59
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Не виждам нищо добро в електрокарите ! Тяхните батерии също са токсични и прякозависими от обслужване по време на работа както и след това ! Пълна глупост е че са с нулева замърсеност! ДВГ е независим агрегат зависещ единствено от гориво ! Батерията е временен агрегат с кратък живот и постоянно зависим от Ел енергия и киселини за клетките за съхранение !останалото на страна !! Аз съм против забраната на ДВГ след 2030 г !
  • #58
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Шминтеритчо ( преди 1 година )
    "АЕЦ - цена за ИНСТАЛИРАН киловат мощност беше доколкото помня 2500 долара (4600 лв)."Дали? Ето ти едно заглавие :"Булатом": Довършването на АЕЦ "Белене" ще струва от 8 до 9,5 млрд. евро"Забележи довършването, въпреки че вече са изхарчени около 3,5 милиарда лева. Тоест отидохме на над 10 000 лв за киловат само за изграждането. Ами след като ги изградиш какво следва? Започваме да се молим на някой да ни продаде гориво и гледаме да не го разсърдим? И твърдиш че това е независимост и сигурнос ...
  • #57
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сам се издаваш че самият ти не знаеш какво означава капасити фактор. Това означава колко е произведената енергия годишно, спрямо енергията която на теория може да се произведе ако същата мощност работи 24 часа в денонощието 365 дни в годината на ПЪЛНА МОЩНОСТ. Ако имаше поне елементарна техническа грамотност, щеше да знаеш че фотоволтаиците НИКОГА не работят НА МАКСИМАЛНАТА СИ МОЩНОСТ. НИКОГА. Тоест не произвеждат през 15% от времето на максимална мощност, а произвеждат от изгрев до залез.
  • #56
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 46 ( преди 1 година )
    "увеличаване на мощността НЕ води до подобряване на капасити фактора тъй като това не увеличава времето на ефективна работа."Да видя правилно ли съм те разбрал. Значи твърдиш че ако в момента с моите 3 киловата фотоволтаична централа произвеждам по обяд 1,5 kW мощност и имам електромобил който зареждам през това време, ще го заредя за абсолютно същите километри като да имам 30 kw централа, ако го зареждам един час? Капаци ти фактора е абсолютно един и същ, но дали и енергията е същата?
  • #55
    8 rate up comment 8 rate down comment
    q ( преди 1 година )
    Трите най-големи заблуди са че света ще продължи да е такъв какъвто беше преди 10 години. Всяка година ще се произвеждат по-малко автомобили от предишната. Спада ще е за сметка на утвърдените марки. Европа ще купува и произвежда все по-малко автомобили. Цените им ще си растат както на новите, така и на втората ръка. ДВГ са без бъдеще - те са сложни и скъпи за производство и поддръжка. Това е. Времето на безплатният обяд изтече.
  • #54
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    Глей как праскат минусите парапитеците
  • #53
    2 rate up comment 10 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    Така да продължим гаврата с незнаещите.Та най голямата хипотетична ветрогенераторна станция или парк в Австралия щяла да бъде с 2гв мощност а сега най голямата в Сащ е с о.5 гвт мошност а тоя доле говори за 30гв.Къде бе аланкоолу ахахахаха
  • #52
    5 rate up comment 9 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    Ествствено че солара е глопуст нали тва разправям на оня дето щял с 30гв солари за един час да компенсира 30-те часа работа на 1гв реактор.Само дето не мое да обясни тоя ток произведен само за един час кво ше го прави и след тоя час га падне производството отде ша вземе ток.И сега най смешното Според тоя щяло да има 30гв централа а бе *** най голямата соларна централа в Индия има мощност от 2 ГВ.Това е 15 пъти по малко от твоите хипотетични централи.
  • #51
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    В Испания над 60 000 ВЕИ (солар) предприемачи са във фалит и опитват да съдят държавата, че ги е подвела :D Всичко е много хубаво, ама за да работи нещо устойчиво то трябва да има икономическа обосновка - стой та гледай колко хиляди ще изгорят в БГ и ще си потрошат спестяванията и ще влязат в дългове покрай соларната дивотия. Проучвах изграждането на солар и се отказах - по-добре да ги изиграя тия пари в казино, по-голям шанс за печалба има :D
  • #50
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Испания например има 57.5% ток от ВЕИ през януари основно от вятър а това е една от най-слънчевите страни в Европа тоест когато има достатъчно панели не би имала проблеми да прави повечето от тока си лятото само от слънце без да броим вятъра който го има и лятото макар по-малко