Стартовата решетка във Формула 1 ще се увеличи през 2026, тъй като GM и Cadillac най-накрая си осигуриха място на най-елитната сцена на моторните спортове. Тяхната първа оферта беше отхвърлена в началото на тази година, но сега е постигнато споразумение със собствениците на шампионата, като това е ставало по време на Голямата награда на Лас Вегас през изминалия уикенд.
Всичко започна с тима на Andretti, който кандидатства за присъединяване към Ф1 още през 2023, преди да започне да си партнира с General Motors и по-специално Cadillac. Притежателят на търговските права на шампионата - Formula One Management (FOM), обаче отхвърли офертата и постави под въпрос конкурентоспособността на отбора. След това Andretti и GM продължиха да инвестират сериозно в програмата F1, а собственикът на тима Майкъл Андрети прехвърли ръководството на ежедневните операции на Дан Таурис.
Въпреки че екипът на Cadillac вече няма да носи името Andretti, легендата Марио Андрети, световен шампион от 1978, запазва водеща роля в борда на директорите. Ключов партньор в случая ще бъде компанията TWG Global, която е част от проекта Andretti Global (компанията-майка на състезателната империя на Майкъл Андрети).
Включването на нов отбор в шампионата идва след промяна в ръководството на Liberty Media - компанията, която държи правата на Ф1. Нейният главен изпълнителен директор Джон Малоун, който напуска поста си, беше този, които отхвърли първата оферта на Андрети. Според информациите той е заявил, че ще направи всичко по силите си, за да не допусне Майкъл Андрети да участва във Ф1. Малоун обаче се оттегля в край на годината.
За сезоните 2026 и 2027 GM ще работи като „клиентски отбор“, тоест ще получи двигатели от друг производител, като все още не е ясно кой ще бъде той. През 2028 обаче концернът ще бъде готов със собствен мотор.