IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault приключи с двигателите за Формула 1

Френският производител ще преструктурира завода за производство на агрегати

Френският производител Renault обяви официално край на програмата си за разработка на двигатели за световния шампионат във Формула 1. Така статутът на Alpine като фирмен отбор в първенството приключва през 2025 г., а заводът за производство на двигатели във Вири-Шатийон ще бъде преструктуриран.


Renault F1


Renault участва във Формула 1 от 1977 г. насам. Именно френската марка създаде първия турбо двигател в спорта, който дебютира на Гран при на Великобритания през същата година. След това турбо моторите бяха възприети от всеки един отбор до забраната им през 1989 г.

Френският производител доминира в ерата на V10 двигатели от 1992 до 1997 г. и на V8 от 2006 до 2013 г., като спечели десет шампионата при конструктори и девет при пилотите като доставчик на двигатели. Renault също така спечели две първенства при пилоти и конструктори като фабричен отбор, след като Фернандо Алонсо прекъсна 5-годишната доминация на Ferrari и Михаел Шумахер.

Още през юли - месец след като главният изпълнителен директор на групата Renault Лука де Мео назначи Флавио Бриаторе за свой специален съветник, беше съобщено, че Alpine ще стане клиент на Mercedes през 2025 или 2026 г. Бившият юридически мениджър на Alpine Пиер Шоти потвърди преминаването на тима към двигатели на Mercedes двигатели, разкривайки, че 500 работници могат да загубят работата си поради премахването на програмата за двигатели на Renault.

Новината разгневи работниците във Вири-Шатийон, които започнаха стачка заради решението. Някои работници дори пътуваха до Гран при на Италия през септември, облечени в тениски с надпис „Вири на пистата“, за да протестират срещу решението.

Разговорите между синдикатите и Де Мео се проведоха през септември, но в крайна сметка преговорите между двете страни се оказаха кратки. А това означава, че задвижващият агрегат на Renault 2026, който продължи да се развива въпреки цялата несигурност извън пистата, няма да се появи в състезания.

Въпреки промяната в Alpine имат планове да запазят завода и служителите му. Компанията стартира нов „хипертехнологичен“ проект, като на всеки работник ще бъде предложена нова позиция в него. В допълнение, първата супекола на Alpine от 1991 г. насам - A610, ще бъде разработена във фабриката във Вири, като изследванията на технологиите за електрически двигатели също ще се провеждат там.

Alpine ще продължи да участва в моторните спортове чрез своята програма Hypercar в Световния шампионат за издръжливост и Формула Е, както и с рали-рейдови програми за партньорските марки на Renault.


0 от 500