Френският производител Renault ще спре производството на популярното SUV-купе Arkana, още преди изтичането на жизнения му цикъл. През 2025 г. моделът ще бъде свален от конвейера на завода в Бусан (Южна Корея), което е доста изненадващо, тъй като съвсем наскоро Arkana претърпя сериозно обновяване.
Това означава, че производството на „глобалното“ Renault Arkana ще продължи само около четири години, което е съвсем малък период по стандартите на автомобилната индустрия. А решението за пенсионирането му изглежда странно, тъй като моделът е успешен и се радва на сериозно популярност сред потребителите.
Според информация на изданието L'Argus, причините за премахването на Arkana от гамата на Renault са няколко. Първо, холдингът Geely купи 34% от завода на Renault Korea, като инвестициите бяха направени с очакването за по-нататъшна интеграция на френските и китайските фирми. Второ, Renault Arkana трябва да бъде актуализиран поради затягане на екологичните стандарти, като икономическата изгода от промените е под въпрос.
Самото Arkana произлиза от южнокорейски модел - Renault Samsung Motors XM3, както и предлаганите по-рано Renault Koleos и Latitude. Въпреки това, за разлика от последния, Arkana успя да намери своето място на европейския континент, благодарение на нестандартния си външен вид и разумна цена.
То беше лансирано, за да засили присъствието на Renault в сегмента на компактните SUV автомобили, където по това време френската марка разполагаше само с Kadjar, който обаче нямаше аргументи срещу Peugeot 3008. Излизането на Arkana се оказа успешен ход, който сериозно затрудни конкурентите.
Проблемът за Renault в случая е, че спирането на Arkana няма как да бъде компенсирано с нов модел в Европа. Kadjar вече отстъпи място на по-атрактивния Austral, но клиентите на Arkana може да не припознаят този модел. Същото важи и за новия Symbioz, който също е базиран на Captur, но залага на практичността пред стила. Това беше почти SUV купе, но Лука де Мео се отказа от тази идея, когато пристигна начело на групата Renault.
В крайна сметка Renault остава само със Symbioz, който се бори, за да оправдае позицията си между Captur и Ausral, и няма модел, който да наследи Arkana. И накрая, въпреки че оттогава марката пусна друго SUV купе - Rafale, то е по-голямо и по-скъпо от Arkana, оглавявайки гамата на френската марка.