IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой ще избегне забраната за продажби на нови коли с ДВГ в Европа

Ограничението няма да засегне търговията с употребявани автомобили след 2035 г.

Забраната за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2035 г. беше одобрена от Европейския парламент. Сега остава тя да бъде приета официално, като това ще се случи през март. Въпреки това, съпротивата от редица държави принуди парламентаристите да направят компромис и да въведат някои изключения.


вредни емисии


Решението, прието от Европейския парламент, ще направи невъзможна продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, разпространени днес в 27 страни. Преходът ще бъде поетапен: до 2030 г. производителите трябва да намалят количеството CO₂, отделяно от техните автомобили с 50 до 55 % спрямо нивата от 2021 г.

Забраната облаче няма да засегне дребните производители, които произвеждат по-малко от 1000 автомобила годишно. Това означава, че компании като Bugatti, Pagani, Koenigsegg и други ще продължат да произвеждат и продават коли с ДВГ след 2035 г.

В същото време марки с обеми на производство от 1 до 22 000 коли на година ще имат право на отсрочка с една година. От това, например, може да се възползва Lamborghini, която миналата година продаде рекордните 9233 автомобила в историята си по света.

Споменатите марки с по-малко производство обаче ще трябва да се съобразят с новия стандарт Евро 7, който предстои да бъде приет. Все още не е ясно кога това ще се случи, защото повечето автомобилни компании, произвеждащи и продаващия коли в Европа не са съгласни с предложенията за Евро 7 и вероятно с него ще бъде направен компромис.

В същото време продажбите на употребявани автомобили с ДВГ в държавите от ЕС няма да бъде забранена след 2035 г., като не се предвиждат и ограничения. Властите в отделните държави тепърва ще приемат мерки да направят тази търговия неизгодна за потребителите и така пазарът на коли втора ръка да напусне пределите на ЕС.


0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Dvg ( преди 1 година )
    Пушилките вън! Дано по скоро го приемат само.На коментарите по долу ; Не ви ли омръзна да дишате смог и да киснете по сервизите за смяна на туй онуй постоянно. А и паркингите пред жилища и молове и т.н. са вечно мръсни от течащи двг-та
  • #7
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    #7: нЕкой друг път! ВЕИ с неговите 15-20% КПД и непостоянен характер не е алтернатива, която може да покрие нуждите. Още повече към сегашното потребление, което трябва да замениш искаш да добавиш и потребелнието на ел.кошника - няма да стане (отново: просто помни, че един гадняр ти го е казал). А тия скромни 10 кВ са ти едни още по-скромни 3 ТВ. без комерсиалната техника разбира се... успех! Обади се 2050та като мааш *** в жегата или студа щот вече нямаш кола ;)
  • #6
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Реакцията ти е сякаш забраната е за 2025г не за 2035г когато ще е пълно с електромобили на цената на хибриди защото вече например Тесла У струва колкото Рав4 в Европа а Тесла 2 ще е по-малко от Корола хибрид и забраната е за много след появата на Тесла 2.. Тока и да не е 100% ВЕИ което не е задължително ще е поне едни 90% ВЕИ и АЕЦ защото и сега са 60% а ръста на ВЕИ се ускорява и електромобилите не харчат невъобразимо количество ток а 5-10квтч за среден дневен пробег
  • #5
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Няма шанс да греша! Десетки доклади по темата го доказват! Електрификацията в мащаба, който политическите цървyли прилагат е невъзможен, а възобновяемата енергия не може да покрие нуждите. Не е нужно да си гений - просто трябва да мислиш! А щом отказваш да мислиш получаваш просташко държание, другото се заслужава! Има далеч по-добри и лесно приложими политики за справяне с климатичните промени от забрана на ДВГ. Ще ходиш пеш, защото си ***! Не искам да ми вярваш, а да помниш, че съм го казал!!
  • #4
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    #3: Споко, говорим за ултрабогатите. Те и сега го правят. V12 на Пагани се базира на мотор спрян от Мерцедес преди 10тина години реално. Ламборгини винаги са правели ограничени бройки от техните V12ки за Диабло, Мурсиелаго, Ажентадор... те ще му измислят колая. Забраната е край на масовата мобилност - как беше казал Асен Василев: "Бедните са се...." нали сещаш се.
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Нерентябилно е да се правят двигатели за толкова малки серии коли.
  • #2
    10 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Каквото и да приемат тея, скоро им свършва мандата и с глупостите които натвориха е съмнително дали ще видят друг. Та ще я видим, как точно ще се развият нещата, когато средният европеец прозре какво точно му кроят.
  • #1
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Добро Утро ФАШИЗЪМ! Е... богатите ще си карат колите, раята по дефиниция е стока, за която сама не мисли - чудесен нов свят, а електрофилчета?!