IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой ще избегне забраната за продажби на нови коли с ДВГ в Европа

Ограничението няма да засегне търговията с употребявани автомобили след 2035 г.

Забраната за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2035 г. беше одобрена от Европейския парламент. Сега остава тя да бъде приета официално, като това ще се случи през март. Въпреки това, съпротивата от редица държави принуди парламентаристите да направят компромис и да въведат някои изключения.


вредни емисии


Решението, прието от Европейския парламент, ще направи невъзможна продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, разпространени днес в 27 страни. Преходът ще бъде поетапен: до 2030 г. производителите трябва да намалят количеството CO₂, отделяно от техните автомобили с 50 до 55 % спрямо нивата от 2021 г.

Забраната облаче няма да засегне дребните производители, които произвеждат по-малко от 1000 автомобила годишно. Това означава, че компании като Bugatti, Pagani, Koenigsegg и други ще продължат да произвеждат и продават коли с ДВГ след 2035 г.

В същото време марки с обеми на производство от 1 до 22 000 коли на година ще имат право на отсрочка с една година. От това, например, може да се възползва Lamborghini, която миналата година продаде рекордните 9233 автомобила в историята си по света.

Споменатите марки с по-малко производство обаче ще трябва да се съобразят с новия стандарт Евро 7, който предстои да бъде приет. Все още не е ясно кога това ще се случи, защото повечето автомобилни компании, произвеждащи и продаващия коли в Европа не са съгласни с предложенията за Евро 7 и вероятно с него ще бъде направен компромис.

В същото време продажбите на употребявани автомобили с ДВГ в държавите от ЕС няма да бъде забранена след 2035 г., като не се предвиждат и ограничения. Властите в отделните държави тепърва ще приемат мерки да направят тази търговия неизгодна за потребителите и така пазарът на коли втора ръка да напусне пределите на ЕС.


0 от 500
  • #28
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до 23 ( преди 1 година )
    Точно обратното. В момента 38% от енергията на ЕС е от възобновяеми източници. Изкопаемите горива означават бедност, зависимост и болести.
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 26 ( преди 1 година )
    Ако наистина са такива (а ме съмнява за повечето) само говори лошо за тях и разума им и ако за теб да си надменен като руснаци към украинци е високоинтелигентно значи си умен като любимите ти китайски кому нета които смяташ за повече щото те имали за ***. Това, че имат част от развития свят за маймуни не ги прави нещо повече от тях нарича се расизъм и западняците не считат това за гордост а за простащина и диващина
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Пфу, май не си ме разбрал добре. Но няма изненада, то това да не е форум за книги. За китайците сме нещо като маймуни, само че бели и без много косми. Почти хора като тях, ама не точно. За интелект не говорим, защото отдавна го няма. Който го има, е поел по ширините на света. Та мой познат работи във фирма там, защото е бял и го канеха по срещи, за да се показват с него. И не му беше позволено да говори. ;) Същото може да се работи и в техен парк - нещо като Дисниленд, ама за Европа.
  • #25
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До Азиатофилите ( преди 1 година )
    Защо направо не изпреварите събитията и не идете в Азия, че като има големи опашки от европейци може и да не ви вземат след време, че там не им липсва народ а и са умни като вас..
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Дори за това няма да ставаме, защото китайците могат да си направят копие на Европа и дори да си го "напълнят" с европейци, защото скоро няма да има какво да се бачка тук и ще се налага да се изнасяме за работа.
  • #23
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Мда ( преди 1 година )
    Чувствам как Европа тотално ще обеднее(заради идиотската икономическа политика на Брюксел) и ще се превърне в туристическа атракция за богати азиатци, които ще обикалят в ел.автоможили да се нагледат на миналото и величие...
  • #22
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До по-долния ( преди 1 година )
    Възобновяемите изтопници дават по малкомот 10% ток в Бъгъ Аец козлодуй даваше 36-38% топно по спомен другата част се изнася.Та основният ток в БГ или над 50% се добива от Мариците които са на въглища забравих че има и вецове но тяхното производвтво зависи от нивото на водите.
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    "Ех шменти, "приятелю", упорито продължаваш да не вдяваш, че да зареждаш от 2 до 4 не е баш работещо решение ;) Нищо де, някой ден..." А ти някой ден ще разбереш че цената на тока се мени в всеки отделен час и зареждането на батерии когато цената на тока е нулева или ти плащат да я ползваш е много работещо решение, за да си я ползваш вечерно време, когато се скрие слънцето и цената е левче за киловатчас. Когато си имаш паркиране един-два power bank на колела, това е работещо решение.
  • #20
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 20 ( преди 1 година )
    Не точно така. АЕЦ и ТЕЦ дават по 40%, а останалите 20% са възобновяеми източници. Ако се построи само още един блок в АЕЦ Козлодуй, 60% от потреблението ще е от атомна енергия е ще са необходими изграждане само на още толкова възобновяеми източници за да се покрие цялото нетно потребление на България. А още сега въглищните централи се чудеха онзи ден на кого да си продадат тока защото никой не им го иска понеже е много скъп дори на тези цени по борсите. Ами когато цените се върнат като преди?
  • #19
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Разбирайте до 2050 година когато ще си купуваме 15 годишни нов внос тук все още ще преобладава ДВГ, дай боже да доживеем до тогава.