IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой ще избегне забраната за продажби на нови коли с ДВГ в Европа

Ограничението няма да засегне търговията с употребявани автомобили след 2035 г.

Забраната за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2035 г. беше одобрена от Европейския парламент. Сега остава тя да бъде приета официално, като това ще се случи през март. Въпреки това, съпротивата от редица държави принуди парламентаристите да направят компромис и да въведат някои изключения.


вредни емисии


Решението, прието от Европейския парламент, ще направи невъзможна продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, разпространени днес в 27 страни. Преходът ще бъде поетапен: до 2030 г. производителите трябва да намалят количеството CO₂, отделяно от техните автомобили с 50 до 55 % спрямо нивата от 2021 г.

Забраната облаче няма да засегне дребните производители, които произвеждат по-малко от 1000 автомобила годишно. Това означава, че компании като Bugatti, Pagani, Koenigsegg и други ще продължат да произвеждат и продават коли с ДВГ след 2035 г.

В същото време марки с обеми на производство от 1 до 22 000 коли на година ще имат право на отсрочка с една година. От това, например, може да се възползва Lamborghini, която миналата година продаде рекордните 9233 автомобила в историята си по света.

Споменатите марки с по-малко производство обаче ще трябва да се съобразят с новия стандарт Евро 7, който предстои да бъде приет. Все още не е ясно кога това ще се случи, защото повечето автомобилни компании, произвеждащи и продаващия коли в Европа не са съгласни с предложенията за Евро 7 и вероятно с него ще бъде направен компромис.

В същото време продажбите на употребявани автомобили с ДВГ в държавите от ЕС няма да бъде забранена след 2035 г., като не се предвиждат и ограничения. Властите в отделните държави тепърва ще приемат мерки да направят тази търговия неизгодна за потребителите и така пазарът на коли втора ръка да напусне пределите на ЕС.


0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Е ми Аец козлодуй дава 30% от електроенергията на БъГъ например 30+70 100% тоест цялото енергиино потребление на страната другите 70% са точно електроцентралите на газ и въглища
  • #17
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Dvg: Да де, ама драгия еко-терорист се бори срещу АЕЦ още от средата на миналия век, преди кинтичките да му отворят очите за далаверата СО2 ;) А и на бас, че ако питаш някой ще приеме да построят газов ТЕЦ до къщата му, но не и АЕЦ. Живеете в Утопия! Да не говорим колко по-скъпо излиза, а цената винаги е господар (тук съм съгласен с Шминтио)
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Dvg ( преди 1 година )
    До 15.Ти за АЕЦ не си ли чувал?
  • #15
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    12-ти, електоркарите в момента са поне 20% по скъпи от еквивалента им с ДВГ. Цените им растат заедно спрямо инфлация и т.н. Та невиждам как изневиделица, ще се сринат с поне 21%. Самата електрификациа, ще има доста негативен ефект и върху туризма, но това много още не го осъзнават., защото и мисленто им е само от София до село (слънака).
  • #14
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Dvg ( преди 1 година )
    Забраняват щото в града вече не се диша бе хора. А и идеята независимост на европа от петрола. Верно ще зависим от друго. Но пазарите трябва да бъдат преразпределени.Batteries are the new oil !
  • #13
    1 rate up comment 8 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Няма как да стане за да се заменят досегашните коли с електрически ще изисква зареждане на ток.70-80% от тока се добива от фосилни горива особено газ въглища и мазут койтое нефтен дериват.При намаляване на потреблението на тези продукти това означва едно намаляване на потреблението на ток което е обратното на увеличена употреба на електрически коли.
  • #12
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Шменти, ама що забранявате тогава? Оставете пазара да решава! Аз лично ще си купя ДВГ. Само че и аз и другарете в Брюксел знаем, че тая работа няма да стане!
  • #11
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ех шменти, "приятелю", упорито продължаваш да не вдяваш, че да зареждаш от 2 до 4 не е баш работещо решение ;) Нищо де, някой ден...
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Шминтирит ( преди 1 година )
    И за пореден път задавам един и същ въпрос да видим как ще отговориш и дали ще отговориш. Ако след пет години през 2028 година електромобилите са с 20-30% по-евтини от всички други автомобили, а зарядната инфраструктура е буквално навсякъде и на всеки паркинг, кои ще са най-продаваните нови автомобили в световен мащаб, седем години преди каквато и да е забрана където и да е по света? Кой забранява в момента на китайците да си купуват автомобили с ДВГ и защо още тази година 50% ще са електрически
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    Колко пъти ти беше смятано, че само със сегашното производство на възобновяеми източници в българия могат да се зареждат над 4 милиона автомобила годишно, а има заявки за изграждане на 30 гигавата нови мощности. Разбира се че няма да ги изградят всичките защото ще се сътвори един свръх излишък който ще може да захранва целия регион, ама региона не е проcт и ще си изгради собствени ВЕИ. Тоест проблемът въобще не е в липсата на желание за инвестиции, нито технологичен.