IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на BMW: Светът не е готов за отказ от ДВГ!

Оливер Ципсе смята, че премахването на конвенционалните мотори няма да помогне на околната среда

Докато BMW подготвя множество нови изцяло електрически превозни средства, самата компания все още не се е ангажирала с конкретна дата, на която да се откаже от продажбите на модели с двигатели с вътрешно горене. Според нейния главен изпълнителен директор – Оливер Ципсе, светът не е готов за подобно нещо.


BMW


В интервю за германското автомобилно издание Automobilwoche шефът на BMW заяви, че прекратяването на продажбите на превозни средства с двигатели с вътрешно горене дори няма да има положително въздействие върху околната среда.

„Най-големият пазарен сегмент в Германия е на автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Същото се отнася за Европа и за целия свят. Затова, преди да се откажете от тях, трябва да помислите къде ще бъдете и какво ще правите след 8-10 години. Затова и предупреждаваме, че все още е прекалено рано. Глупаво е да се откажеш от технология, благодарение на която имаш силни позиции на пазара, без да има реална нужда от това“, обясни Ципсе.


BMW
 

Шефът на BMW допълни, че отказът от двигателите с вътрешно горене няма да помогне нито на климата, нито на нещо друго. В баварската компания са толкова уверени, че конвенционалните задвижващи агрегати имат бъдеще и затова вече работят върху новото поколение от 4-, 6- и 8-цилиндрови мотори. Новите двигатели ще бъдат много по-ефективни от тези, които заменят.

Това, разбира се, не означава, че BMW не инвестира сериозно в електрически превозни средства. В действителност, германският производител разработва изцяло нова платформа за електромобили, наречена Neue Klasse, която ще бъде в основата на множество нови модели с впечатляващ дизайн и електрифицирани задвижвания.

0 от 500
  • #35
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Има милиони произведени коли с ДВГ...забраната на продажбата на НОВИ такива е правилна. От бизнес гледна точка, не са готови, защото маржа от електриките е много по-малък. За 10 години индустрията се промени много защото Тесла им бръкна в джоба. Ако няма кой да инвестира, естествено, че винаги ще е валидно извинението не са готови, технологиите не са развити и т.н. е докога ще чакаме? Запретвайте ръкави и действайте, вместо да бълвате изостанала технология.
  • #34
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    не става дума за теория, но нищо, дерзай, че има КПД над 100%
  • #33
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Класика ( преди 2 години )
    Абе дано се усетят все повече хора и зелената секта да ги вкарат при бай Ставри за безброй буферни дози!!!
  • #32
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Евалата на пича, точно казано!
  • #31
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    още бъркаш компресор с кондензация, просто брутално
  • #30
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    хаха, че ти дори не знаеш как се измерва природния газ? последно разходомерите какво показват? преди това твърдеше, че имало било КПД над 100%? цитатите за коефициентите над 8 са на вече изградени проекти с отдавна съществуващи австрийски термопомпи, смехурко, бил съм чул от теб какво имало? олеле
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    хаха, още не си се сетил, че соларните панели правят тока ми безплатен... имам две циркулационни, но както и да е; компресора компресира.... нали каза, че коефициент над 5 бил абсурден? поне разбра ли, че няма КПД над 100%?
  • #28
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Бла бла ( преди 2 години )
    И какво общо има някаква термопомпа с електрическите коли
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Следователно COP, което е безразмерно число, е мярка за ефективност; колкото по-голямо е числото, толкова по-ефективна е термопомпата. EER е съотношението на изходната енергия за охлаждане (в BTU) към входящата електрическа енергия (в киловатчас). Пак си помисли дали съм се прецакал.
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ефективността на системата ще варира, но ефективността на геотермалния блок обикновено е между 15 EER (коефициент на енергийна ефективност - по-високото число е по-добро) и над 45 EER за охлаждане. Оценките на COP (коефициент на производителност по-високо число е по-добро) са около 3,0 за охлаждане до над 5,0 за отопление.