IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на BMW: Светът не е готов за отказ от ДВГ!

Оливер Ципсе смята, че премахването на конвенционалните мотори няма да помогне на околната среда

Докато BMW подготвя множество нови изцяло електрически превозни средства, самата компания все още не се е ангажирала с конкретна дата, на която да се откаже от продажбите на модели с двигатели с вътрешно горене. Според нейния главен изпълнителен директор – Оливер Ципсе, светът не е готов за подобно нещо.


BMW


В интервю за германското автомобилно издание Automobilwoche шефът на BMW заяви, че прекратяването на продажбите на превозни средства с двигатели с вътрешно горене дори няма да има положително въздействие върху околната среда.

„Най-големият пазарен сегмент в Германия е на автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Същото се отнася за Европа и за целия свят. Затова, преди да се откажете от тях, трябва да помислите къде ще бъдете и какво ще правите след 8-10 години. Затова и предупреждаваме, че все още е прекалено рано. Глупаво е да се откажеш от технология, благодарение на която имаш силни позиции на пазара, без да има реална нужда от това“, обясни Ципсе.


BMW
 

Шефът на BMW допълни, че отказът от двигателите с вътрешно горене няма да помогне нито на климата, нито на нещо друго. В баварската компания са толкова уверени, че конвенционалните задвижващи агрегати имат бъдеще и затова вече работят върху новото поколение от 4-, 6- и 8-цилиндрови мотори. Новите двигатели ще бъдат много по-ефективни от тези, които заменят.

Това, разбира се, не означава, че BMW не инвестира сериозно в електрически превозни средства. В действителност, германският производител разработва изцяло нова платформа за електромобили, наречена Neue Klasse, която ще бъде в основата на множество нови модели с впечатляващ дизайн и електрифицирани задвижвания.

0 от 500
  • #5
    13 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    4-ти, асболютно доказваш мантрата на еко-талибаните. Вздуха в градовете. Като не ти харесва отивай на село, никой не те кара да седиш в града. Централите, където горят въглища за ток, въздуха седи над комина само така ли?
  • #4
    8 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тази година Тесла ще произвежда около 2 милиона коли, което значи, че са пряка кон ку ренция на БМВ и Мерцедес. А след още няколко ще се сборят с Тойота и Волксваген за нумерно уно. Всички, независимо дали искат или не, ще трябва да произвеждат електрички. От всичките опорки единствената с малко акъл е, че в Китай и Африка не спазват никакви елементарни екологични норми, но това си е техен проблем. Защо мен да ме е грижа какво ще правят 34 деца на някаква си камерунка? Да са ползвали гуми.
  • #3
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако най-накрая разберете нещичко за законите на термодинамиката и коефициентът на полезно дейстие ( не на компресиране, не на производителност), ще разберете и защо електричките ще победят. Но ако сега карате кола на 30 години някакси е нормално толкова да си противите. Същото важи и за геотермална система със сондаж и термопомпа вода-вода, която потенциално има коефициент над 9. Скъпо е, но си струва.
  • #2
    18 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Шефът на BMW допълни, че отказът от двигателите с вътрешно горене няма да помогне нито на климата, нито на нещо друго.Хвала, след Тавареш, още един да го каже в прав текст. Но тези които са заврели жиците в ушите си и са укъсили м/у тях не могат да го разберат това. А за Еко-сектата да не говорим. Те там само една мантра си знаят и пеят.
  • #1
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Мхм ( преди 2 години )
    Нормално изявление от компания от миналото.