След 19-годишно прекъсване BMW върна 8-Series в гамата си през 2018 г. Сега баварците решиха, че е дошло времето за планирана актуализация на цялото семейство, като тя включва и най-мощните версии на модела - M8 Competition.
Мащабни промени няма, но както външния вид, така и техниката получиха леки подобрения. А премиерата на автомобилите беше придружена и от анонсирането на ограничена специална версия The 8 X Jeff Koons.
Модификациите 8-Series Coupe, Convertible и Gran Coupe вече се предлагат стандартно с М пакет, който включва допълнителна аеродинамика и множество черни акценти, а също така тъмни въздухозаборници, дифузьор и нови 19-цолови алуминиеви джанти с двойни спици. Спирачната система BMW M със сини апарати също е стандартна.
Друга разлика спрямо досегашния модел е решетката BMW Iconic Glow, която се осветява от момента на отключване на вратите до началото на движението и след изключване на запалването до заключването на автомобила. По подразбиране цялата оптика е LED, а фаровете вече могат да се надграждат до лазерни. Добавени са нови цветове – нюанси на сиво, зелено и синьо. Компанията отбелязва и 50-годишнината на M-подразделението си, като всеки модел от 8-Series може да бъде украсен с класически BMW Motorsport лога на капака, вратите и колелата.
Благодарение на предварителното инсталиране на M-пакет, всички модели от семейството получават мултифункционален кожен волан с лостчета за смяна на скоростите, педали от неръждаема стомана и спортни седалки, които досега бяха налични само за модификациите BMW M850i xDrive от най-висок клас. Екранът на водача остава 12,3-инчов, но централният дисплей е увеличен от 10,25 на 12,3 инча. Реакцията на сензорния екран е по-бърза, има повече функции в мултимедията, а навигацията е по-ясна.
В оборудването на моделите влизат интелигентен личен асистент, head-up дисплей и безжична интеграция на смартфон. Всичко това е част от системата BMW Live Cockpit Professional. Към комплекса от асистенти е добавен активен круиз-контрол с разпознаване на светофара.
Двигателите на семейството 8-Series вече бяха актуализирани, така че промени при тях сега няма. Все пак от BMW обещават намаляване на разхода на гориво. На върха на гамата е версията M850i xDrive със задвижване на всички колела и 4,4-литров V8, произвеждащ 530 к.с. Следва модификацията 840i с 3,0-литрова редови бензинов „шестак“ с 333 к.с., задвижване на всички колела или задно предаване. Базовият лек хибрид - BMW 840d, разчита на 3,0-литров 6-цилиндров турбодизел с мощност 340 к.с. Скоростната кутия е 8-степенна автоматична Steptronic.
Още снимки на обновените BMW 8-Series - вижте в галерията:
Специалната версия 8 X Jeff Koons Special Edition е базирана на модификацията 850i xDrive Gran Coupé, като е създадена с участието на американския художник Джеф Кунс, известен с екстравагантните си и дори кичозни произведения. Тя получава многослойна боя от 11 цвята, а интериорът е декориран с червена и синя кожа. В салона има гравиран подпис на художника, но снимки на автомобила така и не бяха показани.
Промените по модела засягат и спортните модификации M8 Competition, които отново са достъпни в 3 варианта на каросерията. Те се отличават по палитрата от цветове, джантите и оптиката Shadow Line, която за първи път се предлага спортен автомобил. В палитрата се появяват четири нови цвята, като всеки от тях може да бъде покрит с лак Frozen с блестящ ефект.
Още снимки на обновените BMW M8 Competition - вижте в галерията:
Под капака си остава познатият 4,4-литров V8 с технология M TwinPower Turbo, който развива 625 к.с. и 750 Нм. Трансмисията е 8-степенна автоматична Steptronic, а задвижването е към всички колела. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 3,2 секунди за M8 Competition купе и седан и 3,3 секунди за кабриолета.
В салона на спортните версии вече се залага на черна и оранжева кожа, комбинирана с алкантара. Предните спортни седалки може да бъдат заменени с карбонови с електрическо регулиране, запаметяване на голям брой настройки и светещ надпис M8 на подглавниците.
Снимки: BMW