Porsche Cayenne е мечтата на мнозина, а пазарът на употребявани автомобили дава възможност за нейното постигане. В крайна сметка сега цената на премиум-модел на старо достига тази на нов бюджетен кросоувър, но покупката на подобен автомобил крие много клопки. Затова и експертите от Carsweek разкриват защо няма нужда да бързате с купуването на употребяван германски SUV.
Второто поколение на Porsche Cayenne се появи през май 2010 година, като претърпя фейслифт през 2014 година. Сега то вече е в категорията на употребяваните автомобили, като цената на Cayenne със задвижване на четирите колела и 4,8-литров двигател започва от около 20 000-25 000 евро. За тези пари може да се купи чисто нов кросоувър, при това със съвсем приемливо оборудване.
Със сигурност, за тази сума някой ще предпочете Porsche пред модел на Skoda, например, но не бива да се избързва, тъй като има някои капани при тази покупка. Сред тях е използването на алуминий в структурата на Cayenne, като от този метал са направени предния капак, предните калници и задната врата. Затова и трябва да се има предвид, че алуминият се изправя много трудно след инцидент. По-лесно е да се смени пострадалата част, но пък това ще струва доста скъпо.
Освен това много собственици се оплакват от замъгляване на фаровете, което с течение на времето може да доведе до повреда на скъпите светодиоди. Ако тази повреда се случи през нощта на пътя, ще трябва да шофирате с един фар, което е сериозна предпоставка за създаване на опасност на пътя. Не бива да се пропуска и „интереса“ на крадците към фаровете на Cayenne, което означава, че е по-добре автомобилът да не бъде оставян да нощува на улицата.
Големият проблем на луксозния SUV обаче е с мотора. Споменатият вече 4,8-литров V8 е изцяло от алуминий. Това означава, че трябва да се внимава с неговото прегряване, защото в противен случай ще се наложи сериозен ремонт, а той е много скъп. Освен това, този мотори има склонност към внезапни прекъсвания, които няма как да бъдат открити предварително при проверка или диагностика.
Предложението с 3,0-литров дизелов мотор с компресор изглежда по-привлекателно, но след 100 000 км пробег и този агрегат започва да създава проблеми. Появяват се течове през капаците на клапаните, както и през предните и задните маслени уплътнения на коляновия вал. Топлообменникът също може да протече, което също води до по-сериозна повреда.
Автоматичната скоростна кутия Aisin се ползва с добра репутация, но в Porsche допуснаха грешка, като обявиха, че тя трябва да се обслужва при пробег от 240 000 км. Много собственици на модела се опариха от това и се наложи да сменят кутията, тъй като маслото при нея трябва да се сменя на не повече от 60 000 км. Затова и не бива да се избира автомобил, чийто собственик изобщо не е обслужвал трансмисията.
Що се отнася до окачването, при него също трябва да се подхожда внимателно. Щателната проверка е задължителна, тъй като частите не са евтини. Същото се отнася и за ремонта. Затова и експертите са категорични, че покупката на Porsche Cayenne на старо е като билет от лотарията. Ако имате късмет ще спечелите, но по-вероятно е колата направо да ви съсипе.