Audi имаше тежка 2024 година и наскоро обяви планове за премахване на 7500 работни места в Германия до 2029. Едновременно с това главният изпълнителен директор Гернот Долнер призова автомобилния производител да "стане по-бърз, по-пъргав и по-ефективен". Това означава съкращения на разходите, като едно от първите ще бъде продажба на ателието Italdesign.
Италианската фирма Giugiaro S.p.A е основана през 1968 от Джорджето Джуджаро и Алдо Мантовани, като се занимава не само с дизайн, но и с проектиране и инженерна дейност, както и създаване на автомобилни прототипи. Малко след това започва да си сътрудничи с Volkswagen за първото поколение на Golf и Passat.
През годините репутацията и портфолиото на компанията продължават да растат и Volkswagen в крайна сметка придобива 90,1% дял в дизайнерската къща. През 2015 Audi застава начело и придобива и останалите 9,9%, а основателят на фирмата Джорджето Джуджаро подава оставка.
Според информация на Autonews, който цитира представители на синдикатите, че подготовката за предварителна продажба е в ход. Съобщава се, че това включва одит и изчисляване на стойността за Italdesign. Официалното съобщение може да дойде още следващата седмица, тъй като се съобщава, че срещата на всички служители на фирмата е насрочена за 12 май.
Засега не се посочват потенциални кандидати. В Italdesign работят приблизително 1000 души, които са разпръснати в Китай, Европа и САЩ. Интерес към ателието обаче има, тъй като неговият престиж е много висок. Italdesign разработва автомобили като Audi 80, Alfa Romeo Brera, VW Golf (Mk 1), BMW M1, DeLorean DMC-12 и редица други. Наскоро компанията си сътрудничи и с Nissan за лимитирано производство на GT-R 50.
Най-емблематичните коли, създадени от Italdesign (ГАЛЕРИЯ):
След поглъщането на Maserati от Citroen през 1968, марката бързо започва работа по разработването на двуместен спортен автомобил, който да се конкурира с Lamborghini и DeTomaso. Естествено, компанията се обръща към Italdesign да напише визията и три години по-късно се ражда вече емблематичният Bora. Подобно на другите италиански суперколи преди него, той беше двуместен автомобил със среден двигател с цели 320 конски сили и помогна за затвърждаването на Italdesign като създател на впечатляващ стайлинг на суперколи.