IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-големите кражби в автомобилния дизайн

Китайците копират много, но и западните компании не им отстъпват

Авторското право е най-противоречивата област на юриспруденцията. Иначе как може да си обясним това, че се появяват десетки автомобили, които толкова много си приличат? Китайците бяха смятани за най-отчаяните автомобилни плагиатори. Макар и не всички: най-цивилизованите марки в страната отдавна си сътрудничат с европейски дизайнерски бюра или наемат прочути такива, или дори създават свои собствени студия.

Не са само китайците, разбира се. Корейците и японците започнаха по абсолютно същия начин. Дори най-мощните марки днес не са отбягвали плагиатството. Има мода, включително и при автомобилите, която се развива. И освен ако не е документирано, човек не би могъл да твърди, че някой е откраднал нещо от някого. Дори понякога да изглежда очевидно.


Най-големите кражби в автомобилния дизайн (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 месец )
    Най-големите крадци са ***. Ама, от медията откъде да знаят!?
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Хахохи ( преди 1 месец )
    Такава им била политиката, имаш завод в Китай, еди колко си % от разработките остават при тях. Така или иначе там е най-големия пазар на коли. Мисля, че преломния момент е минат и вече китайските мпс са добри, за тези пари няма как да вземеш нещо друго с тези параметри. Лично тествах донг фенг и за една бройка да го купя. Нищо, че е спдвигател и скорости на Хонда. Това съм 2020г., сега вече с електричките не можеш ги стигна вече...
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до 4 ( преди 1 месец )
    а ти в какво вярваш за китайските автомобили? Дето не си се качвал в такава през живота си? По снимки .... извинявам се, по ИКОНИ на китайски автомобили, ти се опираш на техничеки факти нали, не на вярване. Нищо че нищо не си видял ....вярващия.
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 3. Много ми е любопитно в кой цикъл ВЯРВАШ, че се намират в момента китайците? Колко години са в автомобилните технологии след Европа, Япония и САЩ? А при електромобилите? Наистина ми е много любопитно какво ВЯРВАШ?
  • #2
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Цикълът на автомобилното производство в Азия: 1. Започваш да копираш дизайн и стари технологии от запада. Колите ти са разпадащи се убийци. 2. Разработваш първи собствени технологии, сътрудничиш си със западни дизайнерски фирми. Колите ти са разпадащи се убийци. 3. Технологиите ти са понапреднали до само 20 г. изоставане, местен, непрпорционален, безличен дизайн. Колите ти са разпадащи се убийци. 4. Идват следващите азиатци, които работят по-евтино и икономиката ти изпада в криза.
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това е една от причините всеки производител да има десетки марки в Китай, а за Европа само 1-2, бяха ги погнали с дела и забрани