Кросоувърът Audi Q5 е сред популярните модели от този на пазара на употребявани автомобили. Той е изграден на модулната платформа MLP с надлъжно разположение на двигателя - същата като при Audi А4 и А5, но при Q5 нейните основни елементи са усилени допълнително. Първото поколение на модела се произвежда от 2008 до 2017 година, като се предлага с голям брой задвижващи агрегати.
Съответно, това позволява и избор от различни комбинации на двигатели и скоростни кутии. Най-популярните варианти са с 2,0-литров бензинов с турбо (TFSI), който развива от 180 до 225 к.с., както и дизели - 2,0-литров (177 к.с.) и 3,0-литров (245 к.с.), като първият се комбинираше със 7-степенна преселективна кутия S-Tronic, която беше заменена от 8-степенен автомат ZF.
Почти всяка версия е с постоянно задвижване на четирите колела quattro, което в случая е несиметрично (съотношение 40:60 в полза на задната ос). С предно предаване са само най-слабите дизели - 2,0-литров със 150 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия.
Проблеми при Audi Q5 (първо поколение) на старо (ГАЛЕРИЯ):
Хромът по каросерията не е особено устойчив и от това страда най-вече решетката на радиатора. Капакът и вратата на багажника са направени от здрав алуминий. Като цяло елементите от каросерията са качествени и добрe поцинковани. Същото обаче не важи за боята, като дори малки одрасквания постепенно се превръщат в сериозен проблем. Ръжда избива и по вътрешната страна на калниците.
Сред слабостите са събирането на конденз във фаровете, а когато той е в големи количества, се стига до повреди в електрическата система. Често причината за него са одрасквания по корпуса на фаровете - най-вече на местата на закрепване, като това се появява предимно през зимните месеци. Често отказват и камерите за заден ход.