Кросоувърът Audi Q5 е сред популярните модели от този на пазара на употребявани автомобили. Той е изграден на модулната платформа MLP с надлъжно разположение на двигателя - същата като при Audi А4 и А5, но при Q5 нейните основни елементи са усилени допълнително. Първото поколение на модела се произвежда от 2008 до 2017 година, като се предлага с голям брой задвижващи агрегати.
Съответно, това позволява и избор от различни комбинации на двигатели и скоростни кутии. Най-популярните варианти са с 2,0-литров бензинов с турбо (TFSI), който развива от 180 до 225 к.с., както и дизели - 2,0-литров (177 к.с.) и 3,0-литров (245 к.с.), като първият се комбинираше със 7-степенна преселективна кутия S-Tronic, която беше заменена от 8-степенен автомат ZF.
Почти всяка версия е с постоянно задвижване на четирите колела quattro, което в случая е несиметрично (съотношение 40:60 в полза на задната ос). С предно предаване са само най-слабите дизели - 2,0-литров със 150 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия.
Проблеми при Audi Q5 (първо поколение) на старо (ГАЛЕРИЯ):
Един от най-разпространените двигатели при този модел е 2,0-литров с турбо от семейството ЕА888. При него повечето проблеми са при версията от преди 2012 година, когато кросоувърът претърпя фейслифт. Пръстените на буталата се увреждат само след 60 000 км пробег и се стига не само до повишен разход на масло, но и до по-сериозни повреди по буталата и цилиндрите.
Мембраната на PCV-клапана на системата за вентилация на картерните газове не е надеждна, а от повишеното налягане не издържа задното уплътнение на коляновия вал. Маслото във всмукателния тракт значително ускорява запушването на всмукателните клапани с отлагания. Така се стига до отказ за стартиране на двигателя. Препоръчва се на всеки 40 000 км не само промиване на инжекторите, но и почистване на клапана.
Веригата на ЕА888 също не е особено удачна, като се разтяга при пробег до 150 000 км. Още по-рано - преди 100 000 км, съществува риск от прескачане при стартиране на двигателя, като причината е в евтиния обтегач, заради който може да се стигне до огъване на клапаните и повреди по главата на цилиндъра.