Touareg е първия кросоувър на Volkswagen, като той излезе през 2002 година, когато модата на подобни машини все още не беше настъпила. Въпреки първоначалните проблеми с надеждността, моделът ще оказа доста успешен.
Второто поколение на всъдехода се появи през 2010 година и също се наложи, като единственият му сериозен проблем беше висока цена. При това не само като нов, но и при употребяваните автомобили. Версията преди фейслифта достига до 25 000 евро, докато тази след 2014 година се предлага близо 2 пъти по-скъпо.
Експертите на руското издание "За Рульом" избраха да анализират слабите и силните страни именно на втората генерация на популярния германски всъдеход, който е сред най-привлекателните предложения на пазара на употребявани автомобили.
VW Touareg на старо - какво да очакваме (ГАЛЕРИЯ):
Преобладаващите двигатели са 3,0-литров дизел и бензинов атмосферен с обем 3,6 литра - и двата са 6-цилиндрови. Първият е по-често срещан, като той развива 204 или 245 к.с. При част от автомобилите може да е отстранен филтъра за твърди частици, както и система за рециркулация на отработените газове, което едва ли притеснява хората, които не са толкова запалени по екологията.
Големият проблем при всички версии е теч на уплътнението между двигателя и скоростната кутия. Детайлът е много малък на размери и се сменя трудно - трябва да се свали скоростна кутия. Затова и повечето собственици отлагат този ремонт възможно най-дълго.
Снимки: Volkswagen