Нова, но по-скромна кола? Или пък премиум, но на почтена вече възраст? Това е големият въпрос на българския автомобилен пазар от доста време насам. Ние не се наемаме да даваме категоричен отговор: в полза и на едното, и на другото има разумни аргументи. А и всякакви опити да се изчисли кое е по-изгодното удрят на камък, защото това зависи от конкретните автомобили, от конкретните собственици и от начина, по който поддържат и ползват машините си.
И все пак експериментът на руското издание "За Рульом", което сравнява разходите при чисто нов Volkswagen Polo и при 10-годишен Mercedes GLK, определено предизвиква любопитство, и може да ви даде някои интересни насоки при избора. А крайният резултат вероятно ще изненада мнозина.
Стар GLK и ново Polo - кое е по-евтино? (ГАЛЕРИЯ):
Веднага трябва да кажем, че Polo като това в България не може да се купи. Първо, то е версия седан, която не се предлага у нас. Второ, е с 1.4 TSI и 125 коня мощност, а в ЕС от екологични съображения Polo вече се предлага само с еднолитров турбомотор и максимална мощност 110 коня.
И накрая опираме до цената: в Русия, където новите модели не са длъжни да покриват строгите екоизисквания на ЕС и да монтират задължително допълнително оборудване, едно такова богато оборудвано Polo със 7-степен автоматик струва 1.315 милиона рубли, или около 28 750 лева. В България най-близкият му еквивалент, със средно ниво на оборудване, 110 коня и същия автоматик, е 38 204 лева.