По правило, когато става въпрос за надеждни и висококачествени автомобили, хората преди всичко се сещат за компании от Германия, като основно вниманието се насочва към премиум-марките Mercedes-Benz, BMW и Audi. Първата от тях си е спечелила репутацията на производител на забележителни, но и доста скъпи модели, което кара много хора да се ориентират към пазара на употребявани автомобили, където цените са по-високи.
Едно популярните предложения на коли на старо е Mercedes-Benz M-Class, който се появи още в края на миналия век. За по-малко от 10 000 евро може да се намери второто поколение на модела (W164), излязло през 2005 година. То до известна степен повтаря първото, но има и доста промени. Например, това вече не е рама, което предизвика опасения, че ще вложи всъдеходните способности на автомобила, но това не се случи.
Сред предимствата на всъдехода е задвижването на четирите колела с понижаващи предавки и блокировки на диференциали. Освен това, може да бъде открита версия с пневматично окачване, при която пътният просвет е увеличен и това допълнително подобрява представянето при тежки условия.
Струва ли си M-Class на старо (ГАЛЕРИЯ):
Повечето предложения на пазара в момента са на версиите ML 350 и ML 320 CDI. Първата от тях е с 3,5-литров двигател с 6 цилиндъра, който развива 272 к.с. и се комбинира изключително с автоматична скоростна кутия със 7 предавки. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 8,4 секунди, а максималната скорост е 215 км/ч. Тези показателите може не може да са впечатляващи, но са достатъчно добри за спокойно изпреварване.
Атмосферният V6 двигател би трябвало да изкара до 300 000 км, без да се налагат сериозни ремонти по него. Много собственици обаче твърдят, че още на половината от този пробег се износват буталата и буталните пръстени, така че като цяло оценката на този мотор е малко над средната.