IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Porsche Cayenne на старо? По-добре го избягвайте!

Германският кросоувър изглежда като привлекателна придобивка, но тя крие доста клопки

Porsche Cayenne е мечтата на мнозина, а пазарът на употребявани автомобили дава възможност за нейното постигане. В крайна сметка сега цената на премиум-модел на старо достига тази на нов бюджетен кросоувър, но покупката на подобен автомобил крие много клопки. Затова и експертите от Carsweek разкриват защо няма нужда да бързате с купуването на употребяван германски SUV.


Porsche Cayenne


Второто поколение на Porsche Cayenne се появи през май 2010 година, като претърпя фейслифт през 2014 година. Сега то вече е в категорията на употребяваните автомобили, като цената на Cayenne със задвижване на четирите колела и 4,8-литров двигател започва от около 20 000-25 000 евро. За тези пари може да се купи чисто нов кросоувър, при това със съвсем приемливо оборудване.

Със сигурност, за тази сума някой ще предпочете Porsche пред модел на Skoda, например, но не бива да се избързва, тъй като има някои капани при тази покупка. Сред тях е използването на алуминий в структурата на Cayenne, като от този метал са направени предния капак, предните калници и задната врата. Затова и трябва да се има предвид, че алуминият се изправя много трудно след инцидент. По-лесно е да се смени пострадалата част, но пък това ще струва доста скъпо.


Porsche Cayenne


Освен това много собственици се оплакват от замъгляване на фаровете, което с течение на времето може да доведе до повреда на скъпите светодиоди. Ако тази повреда се случи през нощта на пътя, ще трябва да шофирате с един фар, което е сериозна предпоставка за създаване на опасност на пътя. Не бива да се пропуска и „интереса“ на крадците към фаровете на Cayenne, което означава, че е по-добре автомобилът да не бъде оставян да нощува на улицата.

Големият проблем на луксозния SUV обаче е с мотора. Споменатият вече 4,8-литров V8 е изцяло от алуминий. Това означава, че трябва да се внимава с неговото прегряване, защото в противен случай ще се наложи сериозен ремонт, а той е много скъп. Освен това, този мотори има склонност към внезапни прекъсвания, които няма как да бъдат открити предварително при проверка или диагностика.


Porsche Cayenne


Предложението с 3,0-литров дизелов мотор с компресор изглежда по-привлекателно, но след 100 000 км пробег и този агрегат започва да създава проблеми. Появяват се течове през капаците на клапаните, както и през предните и задните маслени уплътнения на коляновия вал. Топлообменникът също може да протече, което също води до по-сериозна повреда.

Автоматичната скоростна кутия Aisin се ползва с добра репутация, но в Porsche допуснаха грешка, като обявиха, че тя трябва да се обслужва при пробег от 240 000 км. Много собственици на модела се опариха от това и се наложи да сменят кутията, тъй като маслото при нея трябва да се сменя на не повече от 60 000 км. Затова и не бива да се избира автомобил, чийто собственик изобщо не е обслужвал трансмисията.


Porsche Cayenne


Що се отнася до окачването, при него също трябва да се подхожда внимателно. Щателната проверка е задължителна, тъй като частите не са евтини. Същото се отнася и за ремонта. Затова и експертите са категорични, че покупката на Porsche Cayenne на старо е като билет от лотарията. Ако имате късмет ще спечелите, но по-вероятно е колата направо да ви съсипе.

0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 3 rate down comment
    РазбираЧ на ШКОДА!!! ( преди 3 седмици )
    ПРИЯТЕЛ ИЛИ ПРИЯТЕЛКЕ!!! ЧОВЕКА КОИТО Е ПИСАЛ СТАТИЯТА!!! ТИ НИКОГА НЕ СИ ИМАЛ ШАНСА ДА СЕ КАЧИШ НА ПОРШЕ И НЯМА И ДА ИМАШ ПОВЯРВАЙ!!! ХОРАТА КОИТО НИКОГА НЕ СА ИМАЛИ ТОВА УДОВОЛСТВИЕ ДА КАРАТ ПОРШЕ ДА МЪЛЧАТ И ДА ГЛЕДАТ САМО ПО УЛИЦИТЕ И ДА МЕЧТАЯТ!!! По здрава кола от ВСИЧКИ ПОРШЕТА МОДЕЛИ ИМАМ ПРЕДВИТ, Няма и няма и да има!!! ИНЖИНЕРНО ТОВА ТАЗИ МАРКАПРАВИ СТАНДАРТИТЕ В ТЕХНОЛОГИ И КАЧЕСТВА КАКТО И ДАВА ДОБАВЕНА СТОЙНОСТ В АВТОМОБИЛОСТРОЕНЕТО!!! МНОГО МОЛЯ ЗА РАЗБИРАЧИТЕ ДА ПРОЧЕТАТ ЗА ПОРШЕ
  • #18
    7 rate up comment 2 rate down comment
    NM ( преди 3 седмици )
    Статията е толкова слаба и повърхностна, че ме яд, че я четох цялата. Имам Кайен от 5 години и няма нищо вярно от написаното тук. Предният капак бил от алуминий и се изправял трудно при огъване защото иначе ламарината я минаваш с ютията и е готова. А това, че някой щял да избере Порше пред Шкода ме довърши
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До 11,ама то никой не си взема кола за да я блъска,но има други където му я блъскат. Преди 4 години си купих нов СУВ и още първатап половин година няма и бе зажулен по бронята,та в сервиза ме питаха как съм я ожулил та и аз се чудих сигурно съм я носил на ръце и съм я местил да я жуля,та така с тези блъскания,удряния и тем подобни.
  • #16
    7 rate up comment 7 rate down comment
    И след това. ( преди 3 седмици )
    Даваш едни 120 000 $ и се кефиш че си взел топа оф да топ,кайен турбо,какво ти трябва повече???И след близо година щастие,един хубав ден,на 650 км от къщи,те оставя ей така,на пътя,като уличница гадна! И естествено,най близкия сервиз е на повече от 200км.оттам.и даваш още едни 600$ да те повозят до там...и да я оставиш там за....7 седмици!!!!7 седмици с друго подобно,което....се развали на 4тата седмица,е поне в града.Е сага никога повече немски бенгии,има други нормални коли все още
  • #15
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    в тази държава еден нормален сервиз няма и затова автопарка е в трагично състояние
  • #14
    11 rate up comment 8 rate down comment
    123 ( преди 3 седмици )
    Доста ограничена статия... Аз имам токова от 8 години и не съм имал проблеми, само от рода на свещи и тн. но това са си регуларни разходи. А Ха Ха явно никога не е имал такава кола за да се изказва така, но това е нормално да плюеш нещо което не може да си позволиш...
  • #13
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Еххх, няма ги вече руските премиуми . те с тел и чук се ремонтираха
  • #12
    26 rate up comment 23 rate down comment
    Ха ха ( преди 3 седмици )
    Всеки умен човек, който си цени парите не се спира дори покрай тази немска септична яма! Тя е създадена за таргет групата на празноглави футболисти, мутри и мутреси, фолк духачки и други типове набедени "бизнесмени" - нарко босове, сводници и т.н. "интелектуалци", разни ИТ "Специалисти", гей банкерчета и чичаци с меки отвеси!Всъщност грамотните технически са наясно за какво надценено недоразумение става дума!
  • #11
    23 rate up comment 6 rate down comment
    Dim ( преди 3 седмици )
    Като си купуваш Порше, трябва да има портфейл като за Порше!Било ново или втора ръка!И да се разберем - онзи ден имаше статия в която хвалите една електричка за 45 000 и обясняваш, как всъшност не било скъпо, щото бензинов кросовър струвал с 4 000 по малко. Па сега чисто нов кросовър струвал 20-25000!Толкова струва Дъстър или Каптюр!Карайте си ги!Панелите били трудни за ремонт - ми супер, значи не е удряна!Па и аз не си вземем кола с презумцията, че ще я блъсна!От де ги вадиш тия доводи ...
  • #10
    20 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Статията повдига интересна тема, но изгорелите фарове и огънат калник не са причина да се откажеш от покупка на кола на старо.Специално за кайен сега има всякакви части втора ръка, така че не е болка за умиране, освен ако нещо не е прецакан двигателя.Аз имам кайен, който си купих 2006 от магазина и още го карам вече 15 години. Не бих се разделил с него освен ако нещо тотално не се прецака. Мога да разкажа за всичко, което е сменяно по него през годините.