IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.

Първото впечатление е, че колата прилича много на по-малките си „роднини” и най-вече на A4.

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.
Стратегията на фирмата от Инголщат е „one-style fits all" (един стил за всички). Веднага трябва да кажем, че това въобще не е попречило на новия А8 да бъде изключително елегантен, луксозен и префинен.

Просто от новата „осмица” се очакваше да представи по-революционен дизайн, докато от Audi отново са заложили на консервативна еволюция, което обаче винаги досега им е носило успех.

От друга страна не може да не се отбележи, че дизайнерите на Audi са успели да постигнат забележителен коефициент на аеродинамичност - 0.26. Той е същият като при компактната Toyota Prius например.
Ако външният вид на А8 е в стила на А4, то интериора на лимузината повтаря почти изцяло вида на по-компактния автомобил.

За сметка на това обаче, качеството на материалите и изработката им е повишено още повече. Новият А8 може да бъде характеризиран като автомобил в който максимално е използван алуминий. Дължината на лимузината е 5137 мм, широчината е 1949 мм, а височината - 1460 мм. Разстоянието между осите на автомобила е почти три метра - 2992 мм.

В същото време новият флагман има собствено тегло почти като това на досегашния, въпреки че е с по-големи размери и има по-богато стандартно оборудване. Когато в началото на 2010 започнат продажбите на новото поколение А8 в Европа, колата ще бъде предлагана с два двигателя - 4.2 FSI и 4.2 TDI.

Бензиновият V8 с обем 4.2 литра има максимална мощност 372 к.с. и максимален въртящ момент 445 Nm при 3500 об/мин. Бензиновата версия ускорява от място до 100 км/час за 5.7 секунди и има електронно ограничена максимална скорост от 250 км/час. Средният комбиниран разход на гориво при този модел, според производителите е 9.5 литра на 100 км. Това е с 1.4 литра по-нисък разход в сравнение с досегашния модел.

Дизеловият V8 TDI със същия работен обем от 4.2 литра има максимална мощност от 350 к.с. и впечатляващ максимален въртящ момент от 800 Nm. Дизеловият V8 ускорява по-бързо от бензиновия, като набира 100 км/час за 5.5 секунди. Въпреки че новият дизелов двигател има по-висока мощност с 24 к.с. и по-висок максимален въртящ момент в сравнение с досегашния модел, средният разход на гориво е 7.6 литра или с 1.8 литра по-малко от сегашния модел.

Двата двигателя V8 няма да бъдат единствени с новия А8. На малко по-късен етап автомобилът ще се предлага и с два дизелови двигателя V6. Първият е трилитров TDI с мощност 250 к.с. и максимален въртящ момент 550 Nm. С него А8 ще ускорява до 100 км/час за 6.6 секунди и ще има среден разход на гориво от 6.6 литра на 100 км. Вторият вариант на този двигател ще бъде с мощност 204 к.с. и разход от само 6.0 литра на 100 км., нещо доскоро невъзможно при толкова голям и тежък автомобил.

Всички двигатели предлагани с А8 ще се комбинират с електронно управлявана трансмисия tiptronic с осем скорости. Всички версии без базисния 3.0 TDI модел ще бъдат с предаване на движението към четирите колела (quattro). 


Снимки от премиерата на Audi A8
0 от 500
  • #133
    0 rate up comment 0 rate down comment
    best driver ( преди 16 години )
    Като спомена А5,единственото за което го споменават е като най-ненадеждна http://***.thisismoney.co.uk/bargains-and-rip-offs/motoring/article.html?in_article_id=488819&in_page_id=53949 по-надолу виж кои са най-добрите
  • #132
    0 rate up comment 0 rate down comment
    йок ( преди 16 години )
    ето един хубав сайт с над 30 истиски снимки,много по-детайлни http://***.audireports.com/photos/audi_a8_2011#100233934
  • #131
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ххх ( преди 16 години )
    Позволи ми да знам по-добре от теб дали съм се возил в А8, *** ;)
  • #130
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 16 години )
    Като гледам нещастната задница, имам чувството, че тази кола има запек, но всеки момент ще изпусне малко от това, с което е пълна, през двете тръби
  • #129
    0 rate up comment 0 rate down comment
    VW ( преди 16 години )
    лъжеши то грознодори не си сядал в А8 щом изобщо казваш такова нещо!се тая - нито ти, нито другата *** тук е таргет групата на която и да е марка и производител - вашите коли са на горубляне и то с дата на производство преди 90 годинаколко да се пънете и правите на баровци и тарикати сте си проста гадна миризлива *** *** off
  • #128
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ххх ( преди 16 години )
    Защо си толкова сигурен? В сегашната А8 съм се возил доста. Не ме кефи!
  • #127
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 16 години )
    Знам защо шофьор на БМВ никога няма да си купи тази кола. Задницата изглежда тъжна, а тя е първото нещо, което шофьорът на БМВ ще види. Последното ще е смаляващ се обърнат образ на предницата, но само ако погледне в огледалото...
  • #126
    0 rate up comment 0 rate down comment
    VW ( преди 16 години )
    абе смръдливциникога през жалки си живот няма да се качите в подобна кола, камоли да каратев злобата си само отвън ще гледате и ще обяснявате колко е скапанаскапаняци миризливи
  • #125
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    те от тая година и автобусите ще ги правят с предно! по-стабилни ставали!....хахахахаха
  • #124
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Електрически коли има, друг е въпросът, че на петролните компании и на автопроизводителите не им изнася. За какво мислите в градовете си държат автобусите, вместо да ги заменят масово с тролеи? Не е причината в това, че се изисква кабелна мрежа. Просто не им е на сметка.