IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.

Първото впечатление е, че колата прилича много на по-малките си „роднини” и най-вече на A4.

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.
Стратегията на фирмата от Инголщат е „one-style fits all" (един стил за всички). Веднага трябва да кажем, че това въобще не е попречило на новия А8 да бъде изключително елегантен, луксозен и префинен.

Просто от новата „осмица” се очакваше да представи по-революционен дизайн, докато от Audi отново са заложили на консервативна еволюция, което обаче винаги досега им е носило успех.

От друга страна не може да не се отбележи, че дизайнерите на Audi са успели да постигнат забележителен коефициент на аеродинамичност - 0.26. Той е същият като при компактната Toyota Prius например.
Ако външният вид на А8 е в стила на А4, то интериора на лимузината повтаря почти изцяло вида на по-компактния автомобил.

За сметка на това обаче, качеството на материалите и изработката им е повишено още повече. Новият А8 може да бъде характеризиран като автомобил в който максимално е използван алуминий. Дължината на лимузината е 5137 мм, широчината е 1949 мм, а височината - 1460 мм. Разстоянието между осите на автомобила е почти три метра - 2992 мм.

В същото време новият флагман има собствено тегло почти като това на досегашния, въпреки че е с по-големи размери и има по-богато стандартно оборудване. Когато в началото на 2010 започнат продажбите на новото поколение А8 в Европа, колата ще бъде предлагана с два двигателя - 4.2 FSI и 4.2 TDI.

Бензиновият V8 с обем 4.2 литра има максимална мощност 372 к.с. и максимален въртящ момент 445 Nm при 3500 об/мин. Бензиновата версия ускорява от място до 100 км/час за 5.7 секунди и има електронно ограничена максимална скорост от 250 км/час. Средният комбиниран разход на гориво при този модел, според производителите е 9.5 литра на 100 км. Това е с 1.4 литра по-нисък разход в сравнение с досегашния модел.

Дизеловият V8 TDI със същия работен обем от 4.2 литра има максимална мощност от 350 к.с. и впечатляващ максимален въртящ момент от 800 Nm. Дизеловият V8 ускорява по-бързо от бензиновия, като набира 100 км/час за 5.5 секунди. Въпреки че новият дизелов двигател има по-висока мощност с 24 к.с. и по-висок максимален въртящ момент в сравнение с досегашния модел, средният разход на гориво е 7.6 литра или с 1.8 литра по-малко от сегашния модел.

Двата двигателя V8 няма да бъдат единствени с новия А8. На малко по-късен етап автомобилът ще се предлага и с два дизелови двигателя V6. Първият е трилитров TDI с мощност 250 к.с. и максимален въртящ момент 550 Nm. С него А8 ще ускорява до 100 км/час за 6.6 секунди и ще има среден разход на гориво от 6.6 литра на 100 км. Вторият вариант на този двигател ще бъде с мощност 204 к.с. и разход от само 6.0 литра на 100 км., нещо доскоро невъзможно при толкова голям и тежък автомобил.

Всички двигатели предлагани с А8 ще се комбинират с електронно управлявана трансмисия tiptronic с осем скорости. Всички версии без базисния 3.0 TDI модел ще бъдат с предаване на движението към четирите колела (quattro). 


Снимки от премиерата на Audi A8
0 от 500
  • #103
    0 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 16 години )
    7 и С-ката са по- добре изглеждащи!!!
  • #102
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Driver ( преди 16 години )
    Не напразно е взета стилистиката на А4. Заедно с А5 са едни от най-добре изглеждащите коли на пазара днес.
  • #101
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    eто тук мойете да видите клип на аудито
  • #100
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ...... ( преди 16 години )
    определено не съм очарован от първите снимки които виждам, "един стил за всички" добре, но това е голяма лимузина от зад тези стопове на а4 хич не и подхождат според мен. Най-много ме учуди интериора както имаше една реклама "ми че то същото като старото" тази версия ми прилича по-скоро на задълбочен фейс лифт отколкото на нов модел. Според мен в този клас новата седмица ще е предпочитана поне докато излезне следващото поколение S на мерцедес
  • #99
    0 rate up comment 0 rate down comment
    NANI ( преди 16 години )
    http://***.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a8/a8.html Според мен колата е върхът:)
  • #98
    0 rate up comment 0 rate down comment
    West city ( преди 16 години )
    Не е зле, но мониторите на гърба предните седалки да ги бяха вградили в облегалките за глава,че при катастрофа ако си без колан отзад ще си разбиеш главата в тия плазми.
  • #97
    0 rate up comment 0 rate down comment
    svetl ( преди 16 години )
    Стига оприличавахте новата А8 на А4. Хората са написали one-style fits all", пък и при Бмв 7-*** серия е пораснала 5-ца
  • #96
    0 rate up comment 0 rate down comment
    нема нема ( преди 16 години )
    Да ти кажа честно, до преди седна зад волана на БМВ и аз мислих мутренски автомобили,само някакви селяци карат такива,но усетих че има тръпка зад волана и за това казах че не е най важно визията дали сега тази а8ца мяса на А4 не е най-важното,според мен важно е динамиката,комфорта и удовлетворението на собственика и.това не ми пречи да бъда обективен Ауди като визая в последните 5 години в Германия са Н1.Избиха рибата с R8ка и А5.
  • #95
    0 rate up comment 0 rate down comment
    !!!!!! ( преди 16 години )
    94 коментара до обяд! Нямам думи.
  • #94
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Преторианеца ( преди 16 години )
    Така е прав си брадъре и още веднъж ако има нещо извинявай. Ставаме все по изнервени, живота и той кривак и ни прави още по озлобени. Съжалявам ,че и аз слязох на нивото на махленщината в тоя сайт ,но сякаш е заразно. Тука май по друг начин не се коментира.