IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.

Първото впечатление е, че колата прилича много на по-малките си „роднини” и най-вече на A4.

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.
Стратегията на фирмата от Инголщат е „one-style fits all" (един стил за всички). Веднага трябва да кажем, че това въобще не е попречило на новия А8 да бъде изключително елегантен, луксозен и префинен.

Просто от новата „осмица” се очакваше да представи по-революционен дизайн, докато от Audi отново са заложили на консервативна еволюция, което обаче винаги досега им е носило успех.

От друга страна не може да не се отбележи, че дизайнерите на Audi са успели да постигнат забележителен коефициент на аеродинамичност - 0.26. Той е същият като при компактната Toyota Prius например.
Ако външният вид на А8 е в стила на А4, то интериора на лимузината повтаря почти изцяло вида на по-компактния автомобил.

За сметка на това обаче, качеството на материалите и изработката им е повишено още повече. Новият А8 може да бъде характеризиран като автомобил в който максимално е използван алуминий. Дължината на лимузината е 5137 мм, широчината е 1949 мм, а височината - 1460 мм. Разстоянието между осите на автомобила е почти три метра - 2992 мм.

В същото време новият флагман има собствено тегло почти като това на досегашния, въпреки че е с по-големи размери и има по-богато стандартно оборудване. Когато в началото на 2010 започнат продажбите на новото поколение А8 в Европа, колата ще бъде предлагана с два двигателя - 4.2 FSI и 4.2 TDI.

Бензиновият V8 с обем 4.2 литра има максимална мощност 372 к.с. и максимален въртящ момент 445 Nm при 3500 об/мин. Бензиновата версия ускорява от място до 100 км/час за 5.7 секунди и има електронно ограничена максимална скорост от 250 км/час. Средният комбиниран разход на гориво при този модел, според производителите е 9.5 литра на 100 км. Това е с 1.4 литра по-нисък разход в сравнение с досегашния модел.

Дизеловият V8 TDI със същия работен обем от 4.2 литра има максимална мощност от 350 к.с. и впечатляващ максимален въртящ момент от 800 Nm. Дизеловият V8 ускорява по-бързо от бензиновия, като набира 100 км/час за 5.5 секунди. Въпреки че новият дизелов двигател има по-висока мощност с 24 к.с. и по-висок максимален въртящ момент в сравнение с досегашния модел, средният разход на гориво е 7.6 литра или с 1.8 литра по-малко от сегашния модел.

Двата двигателя V8 няма да бъдат единствени с новия А8. На малко по-късен етап автомобилът ще се предлага и с два дизелови двигателя V6. Първият е трилитров TDI с мощност 250 к.с. и максимален въртящ момент 550 Nm. С него А8 ще ускорява до 100 км/час за 6.6 секунди и ще има среден разход на гориво от 6.6 литра на 100 км. Вторият вариант на този двигател ще бъде с мощност 204 к.с. и разход от само 6.0 литра на 100 км., нещо доскоро невъзможно при толкова голям и тежък автомобил.

Всички двигатели предлагани с А8 ще се комбинират с електронно управлявана трансмисия tiptronic с осем скорости. Всички версии без базисния 3.0 TDI модел ще бъдат с предаване на движението към четирите колела (quattro). 


Снимки от премиерата на Audi A8
0 от 500
  • #113
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Александър ( преди 16 години )
    какво да ви кажа поредния безформен куфар които струва маса пари няма какво да го коментирам а да го сравнявям с мерцедес не си и помислям с този луксозен VW
  • #112
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Да се чуди човек грозно ли е, скучно ли е,с никаква характерна изразителност на А8 ли е...или всички взети заедно. Май само космическата цена остава
  • #111
    0 rate up comment 0 rate down comment
    A U D I R8 ( преди 16 години )
    *** нещастен!!! Само една черта харесвам в теб.
  • #110
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Мамка му що за тъпотия е това , предната маска е като домакинска престилка . За пореден път дизайна им куца , няма новаторска мисъл всички са еднакви. Тези си мислят че като го изпъстрят с лъскави копченца и алуминий е страшно хубаво. Поредната маратонка само връзките и липсват.
  • #109
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ...... ( преди 16 години )
    не виждам точно кой ще се съобразява като до тук освен алуминиево купе и разни данни кой двигател как ускорява не са посочени подробности какво ново предлага колата, дано само от мерцедес не направят някоя ръмбава S-класа стил новата Е-класа че тогава май хората ще си останат с предишните модели
  • #108
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ........... ( преди 16 години )
    Кой го казва. Доказан бавноразвиващ ***.
  • #107
    0 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 16 години )
    Пий си хапчетата, колко пъти да ти казвам бе ***
  • #106
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Какъв е смисълът от тоя скопен бензинов двигател. Дизела излиза, че ускорява по-бързо и гори по-малко. Не знам ВАГ наистина ли са толкова зле, че не могат да правят вече бензинови двигатели или просто искат непременно да продават повече дизели?
  • #105
    0 rate up comment 0 rate down comment
    A U D I R8 ( преди 16 години )
    Тази кола ще определя стандартите през следващите 4-5 години. Всички ще се съобразяват с НЕЯ / ТЯ ГОЛЯМАТА/!!!
  • #104
    0 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 16 години )
    хаха е тва е най-доброто мнение до сега, мн радва )