IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.

Първото впечатление е, че колата прилича много на по-малките си „роднини” и най-вече на A4.

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.
Стратегията на фирмата от Инголщат е „one-style fits all" (един стил за всички). Веднага трябва да кажем, че това въобще не е попречило на новия А8 да бъде изключително елегантен, луксозен и префинен.

Просто от новата „осмица” се очакваше да представи по-революционен дизайн, докато от Audi отново са заложили на консервативна еволюция, което обаче винаги досега им е носило успех.

От друга страна не може да не се отбележи, че дизайнерите на Audi са успели да постигнат забележителен коефициент на аеродинамичност - 0.26. Той е същият като при компактната Toyota Prius например.
Ако външният вид на А8 е в стила на А4, то интериора на лимузината повтаря почти изцяло вида на по-компактния автомобил.

За сметка на това обаче, качеството на материалите и изработката им е повишено още повече. Новият А8 може да бъде характеризиран като автомобил в който максимално е използван алуминий. Дължината на лимузината е 5137 мм, широчината е 1949 мм, а височината - 1460 мм. Разстоянието между осите на автомобила е почти три метра - 2992 мм.

В същото време новият флагман има собствено тегло почти като това на досегашния, въпреки че е с по-големи размери и има по-богато стандартно оборудване. Когато в началото на 2010 започнат продажбите на новото поколение А8 в Европа, колата ще бъде предлагана с два двигателя - 4.2 FSI и 4.2 TDI.

Бензиновият V8 с обем 4.2 литра има максимална мощност 372 к.с. и максимален въртящ момент 445 Nm при 3500 об/мин. Бензиновата версия ускорява от място до 100 км/час за 5.7 секунди и има електронно ограничена максимална скорост от 250 км/час. Средният комбиниран разход на гориво при този модел, според производителите е 9.5 литра на 100 км. Това е с 1.4 литра по-нисък разход в сравнение с досегашния модел.

Дизеловият V8 TDI със същия работен обем от 4.2 литра има максимална мощност от 350 к.с. и впечатляващ максимален въртящ момент от 800 Nm. Дизеловият V8 ускорява по-бързо от бензиновия, като набира 100 км/час за 5.5 секунди. Въпреки че новият дизелов двигател има по-висока мощност с 24 к.с. и по-висок максимален въртящ момент в сравнение с досегашния модел, средният разход на гориво е 7.6 литра или с 1.8 литра по-малко от сегашния модел.

Двата двигателя V8 няма да бъдат единствени с новия А8. На малко по-късен етап автомобилът ще се предлага и с два дизелови двигателя V6. Първият е трилитров TDI с мощност 250 к.с. и максимален въртящ момент 550 Nm. С него А8 ще ускорява до 100 км/час за 6.6 секунди и ще има среден разход на гориво от 6.6 литра на 100 км. Вторият вариант на този двигател ще бъде с мощност 204 к.с. и разход от само 6.0 литра на 100 км., нещо доскоро невъзможно при толкова голям и тежък автомобил.

Всички двигатели предлагани с А8 ще се комбинират с електронно управлявана трансмисия tiptronic с осем скорости. Всички версии без базисния 3.0 TDI модел ще бъдат с предаване на движението към четирите колела (quattro). 


Снимки от премиерата на Audi A8
0 от 500
  • #143
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Main editor ( преди 16 години )
    за какво да се напият,80% от коментарите са нападки и лични обиди,не се коментира нищо стойностно.Явно никой до тук дори не е и сядал в А8-ца,само хилави ***.И май повечето коментари странно си приличат по стила на писане,сещай се какъв иинтерес има към тази статия.Максимум 3-4 човека
  • #142
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 16 години )
    Audimedia, гледайте днес да не се напиете от щастие :D
  • #141
    0 rate up comment 0 rate down comment
    мйок ( преди 16 години )
    Изобщо не слушаш,в това ти е проблема.Ако ме слушаш,ще си гледаш в копанката с *** и да не се бъркаш в неща които не само не разбираш,но и очевидно не са по чергата ти,***.
  • #140
    0 rate up comment 0 rate down comment
    йок ( преди 16 години )
    Така като те слушам,очевидно си по-зле от това с което се опитваш да ме опишеш,хич не се обиждам от индивиди като теб.Само ми е малко жал за дето ми дишаш въздуха,ама няма какво да се прави.
  • #139
    0 rate up comment 0 rate down comment
    мйок ( преди 16 години )
    ...даваш си сметка,че си безнадежден сдуханяк,нищо повече.Даваш си сметка,че пред хората купуващи си такива коли,ти си една спъружена угризка,която никой не бръсне за нищо.И ще си останеш глуповато цъкащ с език след скъпите марки.Няма такъв *** като теб!
  • #138
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    aaaa tezi monitori otzade za po evtino li sa postaveni taka !??? i 6to za lainqn cvqt e tazi kola !? a volanyt ot nqkoq KIA li e vzet na zaem i koga 6te go vyrnat na sobstvenika !?
  • #137
    0 rate up comment 0 rate down comment
    йок ( преди 16 години )
    е да ама тези снимки са само от представянето и е сниман 1 автомобил,абе как да е,но колкото повече гледам тази кола,си давам сметка,че на живо ще бъде различно усещането
  • #136
    0 rate up comment 0 rate down comment
    мйок ( преди 16 години )
    брат..!!!.. тоя *** се взема на сериозно май!Някакви изпаднали убитаци с безнадеждно дърти талиги изживяват душевен оргазъм като четат за кола в която няма да седнат и след 15 години,ташааааак
  • #135
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    брат, що се занимаваш с глупости :)http://snimki.automedia.bg/view/6/0/0/
  • #134
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    ...а твоите стандарти ще ги определя пезкрайно дъртата коруба пред вас