IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.

Първото впечатление е, че колата прилича много на по-малките си „роднини” и най-вече на A4.

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.
Стратегията на фирмата от Инголщат е „one-style fits all" (един стил за всички). Веднага трябва да кажем, че това въобще не е попречило на новия А8 да бъде изключително елегантен, луксозен и префинен.

Просто от новата „осмица” се очакваше да представи по-революционен дизайн, докато от Audi отново са заложили на консервативна еволюция, което обаче винаги досега им е носило успех.

От друга страна не може да не се отбележи, че дизайнерите на Audi са успели да постигнат забележителен коефициент на аеродинамичност - 0.26. Той е същият като при компактната Toyota Prius например.
Ако външният вид на А8 е в стила на А4, то интериора на лимузината повтаря почти изцяло вида на по-компактния автомобил.

За сметка на това обаче, качеството на материалите и изработката им е повишено още повече. Новият А8 може да бъде характеризиран като автомобил в който максимално е използван алуминий. Дължината на лимузината е 5137 мм, широчината е 1949 мм, а височината - 1460 мм. Разстоянието между осите на автомобила е почти три метра - 2992 мм.

В същото време новият флагман има собствено тегло почти като това на досегашния, въпреки че е с по-големи размери и има по-богато стандартно оборудване. Когато в началото на 2010 започнат продажбите на новото поколение А8 в Европа, колата ще бъде предлагана с два двигателя - 4.2 FSI и 4.2 TDI.

Бензиновият V8 с обем 4.2 литра има максимална мощност 372 к.с. и максимален въртящ момент 445 Nm при 3500 об/мин. Бензиновата версия ускорява от място до 100 км/час за 5.7 секунди и има електронно ограничена максимална скорост от 250 км/час. Средният комбиниран разход на гориво при този модел, според производителите е 9.5 литра на 100 км. Това е с 1.4 литра по-нисък разход в сравнение с досегашния модел.

Дизеловият V8 TDI със същия работен обем от 4.2 литра има максимална мощност от 350 к.с. и впечатляващ максимален въртящ момент от 800 Nm. Дизеловият V8 ускорява по-бързо от бензиновия, като набира 100 км/час за 5.5 секунди. Въпреки че новият дизелов двигател има по-висока мощност с 24 к.с. и по-висок максимален въртящ момент в сравнение с досегашния модел, средният разход на гориво е 7.6 литра или с 1.8 литра по-малко от сегашния модел.

Двата двигателя V8 няма да бъдат единствени с новия А8. На малко по-късен етап автомобилът ще се предлага и с два дизелови двигателя V6. Първият е трилитров TDI с мощност 250 к.с. и максимален въртящ момент 550 Nm. С него А8 ще ускорява до 100 км/час за 6.6 секунди и ще има среден разход на гориво от 6.6 литра на 100 км. Вторият вариант на този двигател ще бъде с мощност 204 к.с. и разход от само 6.0 литра на 100 км., нещо доскоро невъзможно при толкова голям и тежък автомобил.

Всички двигатели предлагани с А8 ще се комбинират с електронно управлявана трансмисия tiptronic с осем скорости. Всички версии без базисния 3.0 TDI модел ще бъдат с предаване на движението към четирите колела (quattro). 


Снимки от премиерата на Audi A8
0 от 500
  • #153
    0 rate up comment 0 rate down comment
    quattro ( преди 16 години )
    Това е колата На който не му харесва да върви пешаАуди отново са едни гърди пред конкуренцията
  • #152
    0 rate up comment 0 rate down comment
    чепа ( преди 16 години )
    абетова грозде много кисело дойде :) :)
  • #151
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ........... ( преди 16 години )
    Аз пък като те видях кво караш и още не мога да спра да се смея.
  • #150
    0 rate up comment 0 rate down comment
    123 ( преди 16 години )
    mnogo grozna...da ne govorim za interiora i osobeno za skorotniq lost, 4e me izbiva na smqh xxa
  • #149
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Общото с А4 в интериора е само емблемата на волана.
  • #148
    0 rate up comment 0 rate down comment
    A U D I R8 ( преди 16 години )
    Най ме кефи скоростния лост-прилича на стик. Изкам да размажа простата тиквата на WickedSixD
  • #147
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Няма смисъл да се пишат глупости ,аз лично не виждам нищо грозно в колата даже отвътре ми допада доста. Ама изчакайте да излезе да се покара да се натрупат впечатление, да минат няколко теста с конкуренцията и да добием представа за качествата на колата. Сега така едните убиждат ,без да знаят какво ,след месец може да бие конкурентите в някой тест и тогава какво? Да кажем ,че Мерцедес и БМВ са *** коли? Глупаво е и по добре да спрете. Сарказма в момента е глуповат.
  • #146
    0 rate up comment 0 rate down comment
    мйок ( преди 16 години )
    Май не може да се видиш отстрани на какво приличаш,на хърбав ***,за който връзката със скъпите коли е каливатурата и цъкането с език по картинките.А после реалността те блъска като бърз влак,когато баща ти ти загрее врата и те натика в семейната жигулка,лигав ***.
  • #145
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ivdra ( преди 16 години )
    Отлична като качество и характеристики кола, но без никаква изненада по отношение на дизайн
  • #144
    0 rate up comment 0 rate down comment
    йок ( преди 16 години )
    Хаха,колко си жалък,направо ми е жал за тебе,дето се вика много си добре,щото незнаеш колко си зле.Явно ти си тоя дето яде *** и ***,аре бегай се изкъпеш,че смърдиш.