IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.

Първото впечатление е, че колата прилича много на по-малките си „роднини” и най-вече на A4.

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.
Стратегията на фирмата от Инголщат е „one-style fits all" (един стил за всички). Веднага трябва да кажем, че това въобще не е попречило на новия А8 да бъде изключително елегантен, луксозен и префинен.

Просто от новата „осмица” се очакваше да представи по-революционен дизайн, докато от Audi отново са заложили на консервативна еволюция, което обаче винаги досега им е носило успех.

От друга страна не може да не се отбележи, че дизайнерите на Audi са успели да постигнат забележителен коефициент на аеродинамичност - 0.26. Той е същият като при компактната Toyota Prius например.
Ако външният вид на А8 е в стила на А4, то интериора на лимузината повтаря почти изцяло вида на по-компактния автомобил.

За сметка на това обаче, качеството на материалите и изработката им е повишено още повече. Новият А8 може да бъде характеризиран като автомобил в който максимално е използван алуминий. Дължината на лимузината е 5137 мм, широчината е 1949 мм, а височината - 1460 мм. Разстоянието между осите на автомобила е почти три метра - 2992 мм.

В същото време новият флагман има собствено тегло почти като това на досегашния, въпреки че е с по-големи размери и има по-богато стандартно оборудване. Когато в началото на 2010 започнат продажбите на новото поколение А8 в Европа, колата ще бъде предлагана с два двигателя - 4.2 FSI и 4.2 TDI.

Бензиновият V8 с обем 4.2 литра има максимална мощност 372 к.с. и максимален въртящ момент 445 Nm при 3500 об/мин. Бензиновата версия ускорява от място до 100 км/час за 5.7 секунди и има електронно ограничена максимална скорост от 250 км/час. Средният комбиниран разход на гориво при този модел, според производителите е 9.5 литра на 100 км. Това е с 1.4 литра по-нисък разход в сравнение с досегашния модел.

Дизеловият V8 TDI със същия работен обем от 4.2 литра има максимална мощност от 350 к.с. и впечатляващ максимален въртящ момент от 800 Nm. Дизеловият V8 ускорява по-бързо от бензиновия, като набира 100 км/час за 5.5 секунди. Въпреки че новият дизелов двигател има по-висока мощност с 24 к.с. и по-висок максимален въртящ момент в сравнение с досегашния модел, средният разход на гориво е 7.6 литра или с 1.8 литра по-малко от сегашния модел.

Двата двигателя V8 няма да бъдат единствени с новия А8. На малко по-късен етап автомобилът ще се предлага и с два дизелови двигателя V6. Първият е трилитров TDI с мощност 250 к.с. и максимален въртящ момент 550 Nm. С него А8 ще ускорява до 100 км/час за 6.6 секунди и ще има среден разход на гориво от 6.6 литра на 100 км. Вторият вариант на този двигател ще бъде с мощност 204 к.с. и разход от само 6.0 литра на 100 км., нещо доскоро невъзможно при толкова голям и тежък автомобил.

Всички двигатели предлагани с А8 ще се комбинират с електронно управлявана трансмисия tiptronic с осем скорости. Всички версии без базисния 3.0 TDI модел ще бъдат с предаване на движението към четирите колела (quattro). 


Снимки от премиерата на Audi A8
0 от 500
  • #163
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Котоошу ( преди 16 години )
    САМО ДА Я ПУСНАТ С Ве12 ТДИ И Я ЯХВАМ, И ША МАЧКАМ СЕЛСКИТЕ БЕЕМВЕТА!!!!!!!
  • #162
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    "Тази кола е невероятна,щом успя да предизвика 200 коментара" ... ти *** ли си,или си в трети клас?
  • #161
    0 rate up comment 0 rate down comment
    gareth ( преди 16 години )
    описваш себе си,смрадливец
  • #160
    0 rate up comment 0 rate down comment
    NANI ( преди 16 години )
    Тази кола е невероятна,щом успя да предизвика 200 коментара(макар,че повечето са писани от селски интелектуалци)
  • #159
    0 rate up comment 0 rate down comment
    cyber ( преди 16 години )
    това ли ще се продава,... точно колкото се продаваше и старата 8-ца.S-класата и 7-*** серия ги утрепаха от продажби,А8 си остана безлична непродаваема недомислица
  • #158
    0 rate up comment 0 rate down comment
    cyber ( преди 16 години )
    Cx 0.26 или 0.36 , ааааааа някой *** май се увлякал
  • #157
    0 rate up comment 0 rate down comment
    giorgio_cbr ( преди 16 години )
    Скука с муцуна четворка. Тия скапани ЛЕДове поне да бяха като на S6 или RS6, с тия дъгички е като китайска коледна украса от Илиянци. Очаквах МНОГО повече от екстериора, айде вътре както и да е... Скъпа кола, престижна, ясно е че ще се продава много, но определено очаквах МНОГО повече.
  • #156
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ВИВИ тайкуондиста ( преди 16 години )
    *** ГРОЗНИЯ КАШОН! По- застоял дизайн има само Морис Марина. БМВ 7 Е КЪДЕ КЪДЕ ПО-ДОБРА!
  • #155
    0 rate up comment 0 rate down comment
    дизлайнер ( преди 16 години )
    ами така кажи бе, дизайнер! защо мълча досега!? гледай каква жега стана тука....
  • #154
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Дизайнер ( преди 16 години )
    Перфектни линии. Изпипано до най-дребните детайли. Кокпитът изглежда наистина впечатляващо. Скоторстиния лост и часовника в средата създават чуство за най-висок лукс и класа. Такава кола е за бизнесмени над 40 години и разбира се по младите немогат да я оценят.