IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.

Първото впечатление е, че колата прилича много на по-малките си „роднини” и най-вече на A4.

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.
Стратегията на фирмата от Инголщат е „one-style fits all" (един стил за всички). Веднага трябва да кажем, че това въобще не е попречило на новия А8 да бъде изключително елегантен, луксозен и префинен.

Просто от новата „осмица” се очакваше да представи по-революционен дизайн, докато от Audi отново са заложили на консервативна еволюция, което обаче винаги досега им е носило успех.

От друга страна не може да не се отбележи, че дизайнерите на Audi са успели да постигнат забележителен коефициент на аеродинамичност - 0.26. Той е същият като при компактната Toyota Prius например.
Ако външният вид на А8 е в стила на А4, то интериора на лимузината повтаря почти изцяло вида на по-компактния автомобил.

За сметка на това обаче, качеството на материалите и изработката им е повишено още повече. Новият А8 може да бъде характеризиран като автомобил в който максимално е използван алуминий. Дължината на лимузината е 5137 мм, широчината е 1949 мм, а височината - 1460 мм. Разстоянието между осите на автомобила е почти три метра - 2992 мм.

В същото време новият флагман има собствено тегло почти като това на досегашния, въпреки че е с по-големи размери и има по-богато стандартно оборудване. Когато в началото на 2010 започнат продажбите на новото поколение А8 в Европа, колата ще бъде предлагана с два двигателя - 4.2 FSI и 4.2 TDI.

Бензиновият V8 с обем 4.2 литра има максимална мощност 372 к.с. и максимален въртящ момент 445 Nm при 3500 об/мин. Бензиновата версия ускорява от място до 100 км/час за 5.7 секунди и има електронно ограничена максимална скорост от 250 км/час. Средният комбиниран разход на гориво при този модел, според производителите е 9.5 литра на 100 км. Това е с 1.4 литра по-нисък разход в сравнение с досегашния модел.

Дизеловият V8 TDI със същия работен обем от 4.2 литра има максимална мощност от 350 к.с. и впечатляващ максимален въртящ момент от 800 Nm. Дизеловият V8 ускорява по-бързо от бензиновия, като набира 100 км/час за 5.5 секунди. Въпреки че новият дизелов двигател има по-висока мощност с 24 к.с. и по-висок максимален въртящ момент в сравнение с досегашния модел, средният разход на гориво е 7.6 литра или с 1.8 литра по-малко от сегашния модел.

Двата двигателя V8 няма да бъдат единствени с новия А8. На малко по-късен етап автомобилът ще се предлага и с два дизелови двигателя V6. Първият е трилитров TDI с мощност 250 к.с. и максимален въртящ момент 550 Nm. С него А8 ще ускорява до 100 км/час за 6.6 секунди и ще има среден разход на гориво от 6.6 литра на 100 км. Вторият вариант на този двигател ще бъде с мощност 204 к.с. и разход от само 6.0 литра на 100 км., нещо доскоро невъзможно при толкова голям и тежък автомобил.

Всички двигатели предлагани с А8 ще се комбинират с електронно управлявана трансмисия tiptronic с осем скорости. Всички версии без базисния 3.0 TDI модел ще бъдат с предаване на движението към четирите колела (quattro). 


Снимки от премиерата на Audi A8
0 от 500
  • #83
    0 rate up comment 0 rate down comment
    anti-rom ( преди 16 години )
    Какви БМВ-та ми приписваш,ха,ха,аз никога не съм говорил за коли.Само писах,че моята е чисто нова и струва 30 бонки.Нали се сещаш,че ако исках да те излъжа,щях да се снимам пред първото БМВ,като теб пред мерцедеса,ха,ха,..,и да се направя на американец.Или пък да взема една тестова и да направя клип.Много си ***,бе *** помиьо!Тук никога не съм коментирал коли,само те затапвам,защото е голяма тръпка да навирам шиле,като теб на кучето в ***.
  • #82
    0 rate up comment 0 rate down comment
    RENO ( преди 16 години )
    а бе интересно , че като пиши anti-rom изеднаж започват да му отговарят едни и също , които преди това не са писали по статията . Май наистина един и същи кълве с различни имена
  • #81
    0 rate up comment 0 rate down comment
    WRC ( преди 16 години )
    Видяхме ,кой е миризливия ***. Миризлив май-наистина си ***. Та ти обясняваше ,че си Софийска мутра с БМВ 5-ца за 100 бона! И всички ти се смеехме , ти дори плашеше хората , едни срещи уреждаше ,басове за по 1000лв. слагаше на тия ,които не ти вярват. В крайна сметка избяга от срещите, някой хора още си чакат хилядарките,оказа се ,че не си от София а от Айтос, Оказа се ,че 5-цата от 100 бона е всъщност най-евтиния модел на Хюндай. Просто си толкова жалък ,че нямам думи.
  • #80
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Емо ( преди 16 години )
    Интересно ми е, колко от пишещите тук, влизат в целевата група на модела - 40-50+ години и достатъчно средства. Защото подобна възрастова група не мисля че залита по мутро дизайна на БМВ и най-вече настоящата S класа (много голям фен съм на предишното поколение - най-елегантната лимузина оп този клас). Идеята е че за по-авантюристична натура има други по-подходящи модели и производители, и А8 не се цели в тази група. А при 100 000+ евро цена, може да си позволиш спортна кола за уикенда!
  • #79
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Потресен ( преди 16 години )
    Да караш Хюндай и да пишеш тъпотии за Ауди? Не знам дали си миризлив ама си много ***.
  • #78
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Миризма б-4 се произвежда до 1994г. но ти си овчар и няма как да го знаеш. Ти ако разбираше и малко от коли нямаше да караш ***. Второ тъпата ти миризлима картуна да види какъв модел е RS2 ,това е спортна 80-ка комби от 1993г. която и сега да барне най-бързия Хюндай ще го направи за смях. И миризма хората те питат едно и също ,защо като си Айтоски *** каращ кошница , казваше ,че си от София и лъжеше за БМВта?И защо винаги като те зададът въпрос и повтаряш като латерна едно и също Б4,80ка?
  • #77
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Емо ( преди 16 години )
    На мен не ми харесва на 100%. Не ми достига агресията в този модел, а това беше основният плюс във визията на А8, пред конкуренцията. Второто което не ми харесва при А4, а са го взели тук е снижаването на линията към задната част на автомобила (точно обратното е при настоящото поколение, и това на мен ми харесва най-много). Колкото до интериора - разкошен е!
  • #76
    0 rate up comment 0 rate down comment
    anti-rom ( преди 16 години )
    Просто момче,никога не съм защитавал Хюндай или някоя друга марка.Купувам си коли според възможностите и успявам да ги сменям с нови на 3-4 години.Пиша тук зарди мизерен *** като теб,който не само се хвали с т.нар. Б4-ка,но и се снима с чужди коли и праща снимии тук,че били негови.А за "менкането" на А8-*** и RS6-*** няма какво д кажа.И сега умирам от смях като се сетя.Май не си гледал филма "Усещане",с тези лъжи може да вървиш пред Айшето,не тук.
  • #75
    0 rate up comment 0 rate down comment
    GastonFeb ( преди 16 години )
    Миризливия пак се обърка от много никове. оня ден се пишеше с ник Emoxide ,сега явно се обърка или има друг човек и Миризмата пак е крал никова ,за да се прави на 100 чомвека. Миризма за 5000-ден път отговори що като си от Айтос лъга ,че си Столичанин с скъхарски БМВ-та и 60см. бицепс а реално си няква шматка ,която припада като пляснеш с ръце а петиците се оказаха служебен Хюндай тип каруца? Моля те отговори да разберем защо винаги лъжеш ?
  • #74
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 16 години )
    Кога осрахте темата бе хора? За няма и 4 часа и 71 мнения! УЖАС!