IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.

Първото впечатление е, че колата прилича много на по-малките си „роднини” и най-вече на A4.

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.
Стратегията на фирмата от Инголщат е „one-style fits all" (един стил за всички). Веднага трябва да кажем, че това въобще не е попречило на новия А8 да бъде изключително елегантен, луксозен и префинен.

Просто от новата „осмица” се очакваше да представи по-революционен дизайн, докато от Audi отново са заложили на консервативна еволюция, което обаче винаги досега им е носило успех.

От друга страна не може да не се отбележи, че дизайнерите на Audi са успели да постигнат забележителен коефициент на аеродинамичност - 0.26. Той е същият като при компактната Toyota Prius например.
Ако външният вид на А8 е в стила на А4, то интериора на лимузината повтаря почти изцяло вида на по-компактния автомобил.

За сметка на това обаче, качеството на материалите и изработката им е повишено още повече. Новият А8 може да бъде характеризиран като автомобил в който максимално е използван алуминий. Дължината на лимузината е 5137 мм, широчината е 1949 мм, а височината - 1460 мм. Разстоянието между осите на автомобила е почти три метра - 2992 мм.

В същото време новият флагман има собствено тегло почти като това на досегашния, въпреки че е с по-големи размери и има по-богато стандартно оборудване. Когато в началото на 2010 започнат продажбите на новото поколение А8 в Европа, колата ще бъде предлагана с два двигателя - 4.2 FSI и 4.2 TDI.

Бензиновият V8 с обем 4.2 литра има максимална мощност 372 к.с. и максимален въртящ момент 445 Nm при 3500 об/мин. Бензиновата версия ускорява от място до 100 км/час за 5.7 секунди и има електронно ограничена максимална скорост от 250 км/час. Средният комбиниран разход на гориво при този модел, според производителите е 9.5 литра на 100 км. Това е с 1.4 литра по-нисък разход в сравнение с досегашния модел.

Дизеловият V8 TDI със същия работен обем от 4.2 литра има максимална мощност от 350 к.с. и впечатляващ максимален въртящ момент от 800 Nm. Дизеловият V8 ускорява по-бързо от бензиновия, като набира 100 км/час за 5.5 секунди. Въпреки че новият дизелов двигател има по-висока мощност с 24 к.с. и по-висок максимален въртящ момент в сравнение с досегашния модел, средният разход на гориво е 7.6 литра или с 1.8 литра по-малко от сегашния модел.

Двата двигателя V8 няма да бъдат единствени с новия А8. На малко по-късен етап автомобилът ще се предлага и с два дизелови двигателя V6. Първият е трилитров TDI с мощност 250 к.с. и максимален въртящ момент 550 Nm. С него А8 ще ускорява до 100 км/час за 6.6 секунди и ще има среден разход на гориво от 6.6 литра на 100 км. Вторият вариант на този двигател ще бъде с мощност 204 к.с. и разход от само 6.0 литра на 100 км., нещо доскоро невъзможно при толкова голям и тежък автомобил.

Всички двигатели предлагани с А8 ще се комбинират с електронно управлявана трансмисия tiptronic с осем скорости. Всички версии без базисния 3.0 TDI модел ще бъдат с предаване на движението към четирите колела (quattro). 


Снимки от премиерата на Audi A8
0 от 500
  • #63
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Миризлив прати запитване към ***. И ще разбереш ,че само ти си единствения *** ,който драска тъпотии тук. Както всички вече те разкрихме вместо Софиянец с 5-*** за по 100 бона ти се оказа Айтоски овчар с най-евтиния модел на Хюндай. Така ,че си затваряю миризливата уста и ходи да забереш майка си от магистралата и и кажи да ти смени памперса ,че пак си се насрал и овоня статията. Знам ,че няма статии за Хюндай ,но не сме ти виновни ние ,че си *** и караш утрепана марка.
  • #62
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    "най-предпочитана лимузина"... и от кога това?Ти учуди света,бе морков!
  • #61
    0 rate up comment 0 rate down comment
    А8 ( преди 16 години )
    има защо ауди да се лидери с този модел отново доказват защо са най предпочитамата лимузина !
  • #60
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    така е,но съгласи се,че Ауди е много далече от истината.Все още си остават немските москвичи,нищо повече
  • #59
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Obama ( преди 16 години )
    да с 1 см. е по-дълго междуосието. Но пък седмака е по-къс и по-тесен. и със задно. А и незнам новата 7-мица как е ама старата возеше доста по зле от старото А8 ,да не говорим за S-класата. Тъй като разчиташе на някви саморегулиращи се амортисьори ,докато Мерцедес и Ауди залагат ан Адаптивно въздушно окачване , а по-меко да вози от въздуха до сега не са открили.
  • #58
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Audi ( преди 16 години )
    salonat nqma ni6to ob6to s tozi na Audi A4
  • #57
    0 rate up comment 0 rate down comment
    anti-rom ( преди 16 години )
    НЕ СЕ ЛИ УСЕТИХТЕ,ЧЕ САМО ПЪПИВИЯ МАЗЕН *** С МЕГА-ДЪРТОТО АУДИ 80 ПИШИ ПОД СТАТИИТЕ ЗА АУДИ И VW?!НЯМА НИКОЙ ДРУГ,САМО ТОЙ.НЕ МУ СЕ ВРЪЗВАЙТЕ,ТОЙ ОСВЕН НЕГОВАТА 80-КА В ДРУГО НЕ Е СЯДАЛ.
  • #56
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Някой хора пак взеха нещо да се пукат от завист ,че новата А8 освен ,че е доста по-динамична като двигатели от БМВ и Мерцедес, ами и доста пообемна,широка и дълга. Не мога да си представя L-модела сигурно ще с дължина от 5,4метра. На всичкото отгоре ще върви повече от конкуренцията а ще харчи по-малко. като добавим и серийната Quattro -система без доплащане, незнам кой ще си купи конкурентна марка. Още повече теста на S-класата тук показа ,че задното за нищо не става на дъжд и сняг.
  • #55
    0 rate up comment 0 rate down comment
    NANI ( преди 16 години )
    Между другото,междуосието и широчината на 7-*** серия БМВ не са ли по-големи?
  • #54
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Преторианеца ( преди 16 години )
    Новата тройка ,още не е излязла. Ама кво да обяснявам на хора дето нямат 2лв. за списание и тръгнали да опонират. Вземи чети малко ,че ставате мега смешни. СЛЯ"Б" съм да. Само където ти си пълен невежа и незнам на какъв фен на БМВ се правиш, като не знаеш как ще изглежда новата тройка ,***. Иначе тръгнал *** да се обяснява. Само да става по-смешен тъпака. Аре селоо ,гледай си овцете и за коли не се обаждай.