IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.

Първото впечатление е, че колата прилича много на по-малките си „роднини” и най-вече на A4.

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.
Стратегията на фирмата от Инголщат е „one-style fits all" (един стил за всички). Веднага трябва да кажем, че това въобще не е попречило на новия А8 да бъде изключително елегантен, луксозен и префинен.

Просто от новата „осмица” се очакваше да представи по-революционен дизайн, докато от Audi отново са заложили на консервативна еволюция, което обаче винаги досега им е носило успех.

От друга страна не може да не се отбележи, че дизайнерите на Audi са успели да постигнат забележителен коефициент на аеродинамичност - 0.26. Той е същият като при компактната Toyota Prius например.
Ако външният вид на А8 е в стила на А4, то интериора на лимузината повтаря почти изцяло вида на по-компактния автомобил.

За сметка на това обаче, качеството на материалите и изработката им е повишено още повече. Новият А8 може да бъде характеризиран като автомобил в който максимално е използван алуминий. Дължината на лимузината е 5137 мм, широчината е 1949 мм, а височината - 1460 мм. Разстоянието между осите на автомобила е почти три метра - 2992 мм.

В същото време новият флагман има собствено тегло почти като това на досегашния, въпреки че е с по-големи размери и има по-богато стандартно оборудване. Когато в началото на 2010 започнат продажбите на новото поколение А8 в Европа, колата ще бъде предлагана с два двигателя - 4.2 FSI и 4.2 TDI.

Бензиновият V8 с обем 4.2 литра има максимална мощност 372 к.с. и максимален въртящ момент 445 Nm при 3500 об/мин. Бензиновата версия ускорява от място до 100 км/час за 5.7 секунди и има електронно ограничена максимална скорост от 250 км/час. Средният комбиниран разход на гориво при този модел, според производителите е 9.5 литра на 100 км. Това е с 1.4 литра по-нисък разход в сравнение с досегашния модел.

Дизеловият V8 TDI със същия работен обем от 4.2 литра има максимална мощност от 350 к.с. и впечатляващ максимален въртящ момент от 800 Nm. Дизеловият V8 ускорява по-бързо от бензиновия, като набира 100 км/час за 5.5 секунди. Въпреки че новият дизелов двигател има по-висока мощност с 24 к.с. и по-висок максимален въртящ момент в сравнение с досегашния модел, средният разход на гориво е 7.6 литра или с 1.8 литра по-малко от сегашния модел.

Двата двигателя V8 няма да бъдат единствени с новия А8. На малко по-късен етап автомобилът ще се предлага и с два дизелови двигателя V6. Първият е трилитров TDI с мощност 250 к.с. и максимален въртящ момент 550 Nm. С него А8 ще ускорява до 100 км/час за 6.6 секунди и ще има среден разход на гориво от 6.6 литра на 100 км. Вторият вариант на този двигател ще бъде с мощност 204 к.с. и разход от само 6.0 литра на 100 км., нещо доскоро невъзможно при толкова голям и тежък автомобил.

Всички двигатели предлагани с А8 ще се комбинират с електронно управлявана трансмисия tiptronic с осем скорости. Всички версии без базисния 3.0 TDI модел ще бъдат с предаване на движението към четирите колела (quattro). 


Снимки от премиерата на Audi A8
0 от 500
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    A U D I R8 ( преди 16 години )
    На Отворкото който казва ,че ТДИ и ФСИ били остаряли. ТДИ е наименование на дизелите на АУДИ, и наче и двата са последна дума на техниката. Виж показателите на дизела - НЕДОСТИЖИМИ СА. А за фаровете на първата снимка, да различни са щото струват 1800 Евро.
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Незнам още ме заливат доста смесени чувства. Гледам снимките и не знам дали да се радвам или не. Интериора е добре, но отвън си е А4. верно ,че е по-голяма от старото А8, но едва ли това ще промени линията на дизайна и леко дразнещата прилика с А4 .
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ........... ( преди 16 години )
    Нещо фаровете на първата снимка и на пред последната са различни. Има някаква грешка ,май някой от снимките са фотошоп.
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Борат ( преди 16 години )
    То си е едно голямо А4 с малко по-добри фарове и интериор. Но в общи линии е едно пораснало А4 с гигантски размери. Може би са сгрешили като са заложили на сигурно ,вместо да изскочат с нещо с което отдавна сме свикнали. Единственото ново нещо са огромните размери ала S-клас през 90-те години.
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    WRC ( преди 16 години )
    Дано на живо да е по-добре.
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    reventon ( преди 16 години )
    izob6to ne mi haresva..otzad-nikakva razlika s a4,a otpred tezi farove..
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Ама миризма ти хпишеш от различни никове ,тва че смърдиш на *** те издава всеки път.
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    GastonFeb ( преди 16 години )
    На живо ще респектира. Близо 5200см. дължина и 2 метра широчина. Иначе и аз много не одобрявам външния дизайн ,но двигателите са доста динамични. Отвътре ми харесва ,особенно на задните седалки ,но лично очаквах повече.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    АВДИ ( преди 16 години )
    *** ,спри да пишеш с различни никове!Никой не длъжен да ти чете *** изказавания!
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 16 години )
    Отвътре е разкошна просто, като изклюзим волана. Но от вънка поредния куфар, как пък не измислиха едни мааалко по различни фарове и стопове. Отзад стоповете на А4 издължени отпред извивката на гейските им дневни светлини станала още по гейска. И както казва Трифорс каква е тая извивка която въобще не отива на останалата част от колата. Смеехте се на БМВ ама Ауди са с пъти по зле от към дизайн. Както пак казах отвътре лукса е на много добро ниво изглежда и материалите.