IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.

Първото впечатление е, че колата прилича много на по-малките си „роднини” и най-вече на A4.

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.
Стратегията на фирмата от Инголщат е „one-style fits all" (един стил за всички). Веднага трябва да кажем, че това въобще не е попречило на новия А8 да бъде изключително елегантен, луксозен и префинен.

Просто от новата „осмица” се очакваше да представи по-революционен дизайн, докато от Audi отново са заложили на консервативна еволюция, което обаче винаги досега им е носило успех.

От друга страна не може да не се отбележи, че дизайнерите на Audi са успели да постигнат забележителен коефициент на аеродинамичност - 0.26. Той е същият като при компактната Toyota Prius например.
Ако външният вид на А8 е в стила на А4, то интериора на лимузината повтаря почти изцяло вида на по-компактния автомобил.

За сметка на това обаче, качеството на материалите и изработката им е повишено още повече. Новият А8 може да бъде характеризиран като автомобил в който максимално е използван алуминий. Дължината на лимузината е 5137 мм, широчината е 1949 мм, а височината - 1460 мм. Разстоянието между осите на автомобила е почти три метра - 2992 мм.

В същото време новият флагман има собствено тегло почти като това на досегашния, въпреки че е с по-големи размери и има по-богато стандартно оборудване. Когато в началото на 2010 започнат продажбите на новото поколение А8 в Европа, колата ще бъде предлагана с два двигателя - 4.2 FSI и 4.2 TDI.

Бензиновият V8 с обем 4.2 литра има максимална мощност 372 к.с. и максимален въртящ момент 445 Nm при 3500 об/мин. Бензиновата версия ускорява от място до 100 км/час за 5.7 секунди и има електронно ограничена максимална скорост от 250 км/час. Средният комбиниран разход на гориво при този модел, според производителите е 9.5 литра на 100 км. Това е с 1.4 литра по-нисък разход в сравнение с досегашния модел.

Дизеловият V8 TDI със същия работен обем от 4.2 литра има максимална мощност от 350 к.с. и впечатляващ максимален въртящ момент от 800 Nm. Дизеловият V8 ускорява по-бързо от бензиновия, като набира 100 км/час за 5.5 секунди. Въпреки че новият дизелов двигател има по-висока мощност с 24 к.с. и по-висок максимален въртящ момент в сравнение с досегашния модел, средният разход на гориво е 7.6 литра или с 1.8 литра по-малко от сегашния модел.

Двата двигателя V8 няма да бъдат единствени с новия А8. На малко по-късен етап автомобилът ще се предлага и с два дизелови двигателя V6. Първият е трилитров TDI с мощност 250 к.с. и максимален въртящ момент 550 Nm. С него А8 ще ускорява до 100 км/час за 6.6 секунди и ще има среден разход на гориво от 6.6 литра на 100 км. Вторият вариант на този двигател ще бъде с мощност 204 к.с. и разход от само 6.0 литра на 100 км., нещо доскоро невъзможно при толкова голям и тежък автомобил.

Всички двигатели предлагани с А8 ще се комбинират с електронно управлявана трансмисия tiptronic с осем скорости. Всички версии без базисния 3.0 TDI модел ще бъдат с предаване на движението към четирите колела (quattro). 


Снимки от премиерата на Audi A8
0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    NK ( преди 16 години )
    фен съм на Audi ,но това е много разочароващо.Очаквах повече.Това е старото 8 с нови фарове.А интериора е направо смотан . На голфа ми волана е по як.Много зле.Да вземат да разгледат S класа,и да се поучат как се прави кола в този клас.
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    АВДИ ( преди 16 години )
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    чепа ( преди 16 години )
    страхотен автомобилнапълно естествено ауди са заложили на еволюцията - качество и лукс без конкуренция !Перфектните автомобили не се нуждаят от революцииоще веднъж - страхотна машина браво
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    йок ( преди 16 години )
    Не е толкова вълнуваща,колкото очаквах,но в крайна сметка това е 5 метрова лимузина,а не спортен автомобил.Ако целта е била лукс и разкош в интериора....е постарали са се,предполагам е и доста сигурен автомобил.Честно казано фаровете най-ме радват,просто защото за разлика от всичко друго са по-различни от старият модел.Надявам се на живо да е по-внушително.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Jek ( преди 16 години )
    Иначе да, справили са се. Задницата на колата е като на Ауди 100 от преди 30 години. Отпред е супер грозна. Просто перфектен дизайн но само вътре.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Do Triforce ( преди 16 години )
    Да,не се вижда къде е новото А8 :)
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    A U D I R8 ( преди 16 години )
    KOЙ СЕГА Е НОМЕР ЕДНО? Тази песен ми харесва най-много!
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    ПЪЛЕН ПРОВАЛ. Това, ако е нов модел-здраве му кажи. Някаква комбинация м/у А4,А5,А6...
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 16 години )
    На мен задницата ми харесва точно, защото хем е с новия дизайн, хем е по-ръбата. Много оригинално е направена. Не знам аеродинамиката как е, обаче. Фаровете са ми доста неприятни за окото, но всеки си има вкус. Светодиодите са с много непривична крива, спрямо другите линии на автомобила, но явно има нещо, което не се вижда на снимките :)
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    valentino ( преди 16 години )
    Fen sym na Audi, no sym razocharovan ot povtorenieto na dizaina... a za volana - kolega pogledniv s-klasa da vidish dali ne sa pochti ednakvi kato struktura i dizain