IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.

Първото впечатление е, че колата прилича много на по-малките си „роднини” и най-вече на A4.

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.
Стратегията на фирмата от Инголщат е „one-style fits all" (един стил за всички). Веднага трябва да кажем, че това въобще не е попречило на новия А8 да бъде изключително елегантен, луксозен и префинен.

Просто от новата „осмица” се очакваше да представи по-революционен дизайн, докато от Audi отново са заложили на консервативна еволюция, което обаче винаги досега им е носило успех.

От друга страна не може да не се отбележи, че дизайнерите на Audi са успели да постигнат забележителен коефициент на аеродинамичност - 0.26. Той е същият като при компактната Toyota Prius например.
Ако външният вид на А8 е в стила на А4, то интериора на лимузината повтаря почти изцяло вида на по-компактния автомобил.

За сметка на това обаче, качеството на материалите и изработката им е повишено още повече. Новият А8 може да бъде характеризиран като автомобил в който максимално е използван алуминий. Дължината на лимузината е 5137 мм, широчината е 1949 мм, а височината - 1460 мм. Разстоянието между осите на автомобила е почти три метра - 2992 мм.

В същото време новият флагман има собствено тегло почти като това на досегашния, въпреки че е с по-големи размери и има по-богато стандартно оборудване. Когато в началото на 2010 започнат продажбите на новото поколение А8 в Европа, колата ще бъде предлагана с два двигателя - 4.2 FSI и 4.2 TDI.

Бензиновият V8 с обем 4.2 литра има максимална мощност 372 к.с. и максимален въртящ момент 445 Nm при 3500 об/мин. Бензиновата версия ускорява от място до 100 км/час за 5.7 секунди и има електронно ограничена максимална скорост от 250 км/час. Средният комбиниран разход на гориво при този модел, според производителите е 9.5 литра на 100 км. Това е с 1.4 литра по-нисък разход в сравнение с досегашния модел.

Дизеловият V8 TDI със същия работен обем от 4.2 литра има максимална мощност от 350 к.с. и впечатляващ максимален въртящ момент от 800 Nm. Дизеловият V8 ускорява по-бързо от бензиновия, като набира 100 км/час за 5.5 секунди. Въпреки че новият дизелов двигател има по-висока мощност с 24 к.с. и по-висок максимален въртящ момент в сравнение с досегашния модел, средният разход на гориво е 7.6 литра или с 1.8 литра по-малко от сегашния модел.

Двата двигателя V8 няма да бъдат единствени с новия А8. На малко по-късен етап автомобилът ще се предлага и с два дизелови двигателя V6. Първият е трилитров TDI с мощност 250 к.с. и максимален въртящ момент 550 Nm. С него А8 ще ускорява до 100 км/час за 6.6 секунди и ще има среден разход на гориво от 6.6 литра на 100 км. Вторият вариант на този двигател ще бъде с мощност 204 к.с. и разход от само 6.0 литра на 100 км., нещо доскоро невъзможно при толкова голям и тежък автомобил.

Всички двигатели предлагани с А8 ще се комбинират с електронно управлявана трансмисия tiptronic с осем скорости. Всички версии без базисния 3.0 TDI модел ще бъдат с предаване на движението към четирите колела (quattro). 


Снимки от премиерата на Audi A8
0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 16 години )
    Фаровете са страшни интериора и той е много луксозен ! Външния вид е по добър от старото А8, но не е нищо особено за съжаление :( Иначе и аз харесвам Ауди.
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    .......... ( преди 16 години )
    Много ми харесва, особенно отвътре. Отвън няма нищо общо със старото А8 ,но пък много прилича на А4. Който е писал статията обаче явно никога не е виждал през живота си А4 отвътре. Щото е писал ,че отвътре е като А4 а А4 има коренно различен интериор. Някой по-доло обясняваше нещо за моторите ,че били стари. Ами сега да отиде и да види характеристиките на "новите" мотори на БМВ и Мерцедес и да им види характеристиките и тогава да пише глупости.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Sajalqvam ama o4akvah da vidq ne6to krasivo.Zadnite stopove direktno sa gi vzeli ot A4 ,prednicata i lipsva agresivnost,edinstveno po mi haresva interiora ot predniq model ,a i da ne zabravq -evala za 4.2 tdi -dosta dobar e
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    А8 ( преди 16 години )
    Ахаа ,нещо май се накендзахте фенчетата на БМВ и бързате да се предрешвате и да пишете глупости. Тъпане ,какъв фен на Ауди си като не познаваш моделите? Приличала на старата А8! Единственото от старото А8 е радиаторната решетка. То е все едноо да се сърдиш на БМВ ,че имат Бъбреци на всички модели! ха ха ***. Нищо друго няма от старото А8. А отвътре колата е с най-добрия интериор сред конкурентите от Мерц и БМВ! Много е добра а най-много радва ,че е брутално огромна. Тва на живо ще е като Танк
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До Авди ( преди 16 години )
    Определно ми потвърди мнението за теб. хайде приятен ден
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Мъжки, ти всички тези качества по снимките ли ги установи?
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    razgradski pop ( преди 16 години )
    TDI i FSI sa stari i neuspe6ni tehnologii..vmesto tyah da byaha slojili TSI (ili pone TFSI) pri benzinovite i commonrail pri dizelite ...a dizayna e pove4e ot konservativen..dizayna na BMW7 i MercS e mnogo po-dobar..
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Миризлив мълчи, шшшт..
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Къде е провала бе мъжки? Че е по-динамична, по-красива,по-голяма,просторна ,по иконочична,по,лека и много по уютна от 7-*** серия на БМВ и S-класата. Колата е супер, само да може човек да си я позволи.Естествено аз не съм от тия хора ,но благородно завиждам на щастливците, които ще я карат.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ДО Авди ( преди 16 години )
    Много си оригинален. Ако не говориш за майки сигурно не ти достига умствен багаж нищо да кажеш.