IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen Golf постави световен рекорд по икономичност

Дизеловата версия на модела влезе в Книгата на Гинес с разход 2,9 л/100 км

Volkswagen Golf постави световен рекорд по икономичност

Хечбекът Volkswagen Golf, оборудван с дизелов двигател и 6-степенна механична скоростна кутия, подобри рекорд на Гинес за най-нисък разход на гориво. Той бе отличен в категорията „Най-икономичен нехибриден автомобил, преминал 48 щата на САЩ”.
Volkswagen Golf постави световен рекорд по икономичност
Зад океана моделът се предлага само с един дизел – 2,0-литров с мощност 150 к.с. С този агрегат VW Golf успя да премине 13 250 км за 16 дни, изразходвайки общо 384 л. гориво. Отчетеният среден разход бе 2,9 л/100 км, като общо за зареждане на автомобила неговите водачи са похарчили 294 долара.

Машината е била управлявана от журналиста Уейн Гердес, специалист по икономия на гориво и основател на сайта Clean MPG, на който той дава съвети на шофьорите за постигане на нисък разход. С него е пътувал инженерът Боб Уингър. Именно Гердес през 2013 г. постави предишния рекорд, като тогава преминава 48 щата с дизелов VW Passat при среден разход 3,0 л/100 км.
Volkswagen Golf постави световен рекорд по икономичност
В Книгата на Гинес има номинация за всички автомобили, в това число и хибридните, като в нея рекордьор е Honda Insight. През 2013 г. хибридният хечбек също премина през територията на 48 щата, като постигна разход от 3,16 л/100 км.

Само преди дни в Европа комби Honda Civic с 1,6-литров дизел премина 13 498 км. през територията на 24 държави от ЕС, като постигна среден разход от 2,82 л/100 км. Това постижение също бе записано в Книгата на рекордите Гинес.

Снимки: Volkswagen

Тагове: volkswagen golf
0 от 500
  • #59
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    *** за какво вървене говориш бе ***. Нали спорим за разход на гориво, а изведнъж го обърна на това, коя кола повече вървяла. Ей това немските фенове сте бати *** ***. От 10 кладенеца вода ще изкарате, за да е вашето! Тръгнал да сравнява табуретката Гоуф с Приус, който е един клас по-голяма кола. Сравнявай с Аурис бе кухарник! И не забравяй да сложиш автоматик на Гоуфа, защото японката е автоматик. И не забравяй годината да е от 2009 от когато е системата на Приус/Аурис. Ти си!
  • #58
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Субарист ( преди 8 години )
    Не е премиум обаче струва 40 бона.Тойота същия клас и най високо ниво на оборудване 28.От чисто практична гледна точка японката е с подарък 3 тона гориво.За какви икономии говорите.
  • #57
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    от кога гоуф е в един клс с Приус? я първо оправи класовете и тогава ела да си говорим! колите се сравняват по клас, обем двигател и мощност. само глупаците като теб сравняват по ускорение и мах. скорост, която по електронен път е ограничена при Приус на 190 км/ч. още чакаме да видим многото коли, които имат по-добър реален разход.
  • #56
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ...Що до 110 коня бе ***...Защото ускорението и максималната скорост на Приус отговарят на Skoda/VW дизел 100-110 коня.Тойота както винаги лъжат - сравни каквато и да било нормална кола с мощността 130-140 коня и ще видиш, че върви много повече от Prius
  • #55
    2 rate up comment 6 rate down comment
    до Собственик ( преди 8 години )
    Някак си не ти вярвам! Няма как да постигаш такъв разход на извънградско, пък и ако ще да натовариш автомобила с 800 кг и да пуснеш климатроника на макс!Я сложи снимка на борд компютъра си, да видим за какво иде реч!
  • #54
    3 rate up comment 7 rate down comment
    до Субарист ( преди 8 години )
    Кой е казал, че няма по-хубави автомобили от Голф?Кой е казал, че е премиум?Премиум хетчбек няма, идеята на хетчбек автомобилите е съвсем друга - практичност и здравина!Ето там Голф е номер едно - практичен и здрав автомобил, подходящ за българските пътища!
  • #53
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Субарист ( преди 8 години )
    Изумявам се на коментарите.Демек от Голфа по хубаво няма.Само дето в реални пътни условия истината е друга.Някакси 1,2 не може да се сравнява с 2.0 2,5 3,0 колкото и да е модерен си е въшка,динамиката на големия мотор е друга.Ако търся икономия има дизел или пък Метан.Голф е бюджетна кола,в никакъв случай не е премиум.Но пък за цената му има по примамливи оферти с по неикономични,но по здрави двигатели и т.н.
  • #52
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Що до 110 коня бе ***? Приус е 136к.с. и се сравнява по близка мощност и обем на двигател. Навсякъде така се прави, а не като теб. И защо пак ще те попитам до 110к.с.?Нали поставиха рекорд на Гинес със 150 к. с. Нали с тоя двигател "унижават" японските хибриди. Какво стана, нещо почна да даваш на задна май! След малко ще кажеш да сравняваме Приус с Ъп сигурно, за да докажеш колко си прав! Ах колко ВАГ-енска мъка има на този свят...
  • #51
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Фактът си факт. Фолксваген ОТНОВО унижи "технологията" на японците! Извинете ме за иронията! Не се сдържах. То кой ли може?
  • #50
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Но най добре вземи един приус за тестдрай зареди до горе и отиди до морето и се върни, като цъкнеш CC на 140 км/ч колкото е разрешената скорост и зареди пак догоре.После го повтори същото със който и да е 4 цилиндров дизел на VAG и сравни.То лошото е, че Prius май не може да отиде до морето и да се върне с 1 резервоар ама хайде.