IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Mitsubishi Mirage се оказа по-добро от Porsche 718 Cayman в тест на двигателя

Турбо дупката си остава проблем, когато се сравнява ускорението от място и от движение

Можете ли да си представите нещо, в което Mitsubishi Mirage е по-добро от Porsche 718 Cayman T? Със сигурност ускорението не е сред тях. Оказва се обаче, че когато става дума за отзивчивост на двигателя, японският агрегат има предимство.


ускорение


Тест, проведен от екипа на Car and Driver, сравнява времената за ускорение от 0 до 60 мили в час 0-96 км/ч) с представянето на същите двигатели при тест от 5 до 60 мили в час (8-96 км/ч). Изследването показва една любопитна тенденция - много от колите са по-бавни, когато стартират в движение, отколкото от спряло положението.

Най-лошото представяне в случая записва Porsche 718 Cayman T от 2020 г. с механични скоростни, което ускорява от 0 до 60 мили в час от място за 4,4 секунди, но ако стартира в движение с 5 мили в час, времето се увеличава до 6,4 секунди. За да бъдат нещата още по-странни, се оказва, че моделът на Porsche не е единственият, който се представя по-зле, когато стартира от движение. BMW M235i xDrive Gran Coupe от 2020 г. губи 1,8 секунди, а Porsche Cayenne Coupe Turbo GT от 2024 г. е по-бавно с 1,8 секунди.

5-те най-слабо реагиращи задвижвания:

ускорение


Като цяло проучването установи, че превозните средства, оборудвани с двигатели с турбокомпресор, се затрудняват сериозно при теста от 5 до 60 мили в час, което показва какво забавяне заради турбо дупката може да очаква шофьора. От всички модели с турбокомпресор най-добре се представи Hyundai Sonata N-Line от 2021 г., който беше с 0,2 секунди по-бавен при потегляне в движение, отколкото от спряло място.

В същото време автомобилите с естествено пълнене, като Mitsubishi Mirage, се представиха много по-добре (в случая не се броят EV и PHEV модели). Малката японска кола се нужда е от 12,8 секунди, за да стигне 60 мили в час от място и от 12,7 секунди, за да го направи в движение. При останалите превозни средства, участвали в теста - Nissan Versa от 2020 г., Kia Telluride от 2020 и Honda Pilot TrailSport, няма разлика при представянето, тоест те вдигат 60 мили за едно и също време, независимо дали стартират от място или в движение.

5-те най-отзивчиви турбо задвижвания:

ускорение


Докато турбо дупката изглежда като добро обяснение за това, което се случва, от Car and Driver предупреждава, че има някои усложняващи фактори в това, което нарича „тест за отзивчивост на задвижването“. Броят на производителните автомобили в списъка на превозните средства с „най-малко отзивчивост“ може също да е свързан с факта, че лаунч-контролът и други технологии са изрично насочени към подобряване на времето на превозното средство от 0 до 60 км/ч, а не времето му от 5 до 60 мили в час.

5 най-чувствителни задвижвания:

ускорение

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Дошо ( преди 2 месеца )
    Джърман енджиниъринг
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    пропов ( преди 2 месеца )
    Ами то това е ясно като бял ден. Много предавки, турбо, още няколко съпъствъщи тежащи на мотора еко шитни и това е резултатът. Като ритнеш една нова кола, тя пътво трябва да свали няколко предавки, да завърти и напълни турбото, компа да изчисли оптималното гориво спрямо тепмерaтурата , оборотите, надморската височина, атмосверното налягане, влажността, прашността, сцеплението, ъгълът на волана, наклона на колата... че да не бълва твърде много Co2 и да не вземе да поднесе.
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Няма никакво съмнение че и най-нескопосаният японски двигател е много по-добър от най-добрият (фигуративно казано) немски.
  • #4
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Още едно предимство на хибридите и електромобилите.
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Бип ( преди 2 месеца )
    Това може да е така по най-различни причини Обем на ДВГ, обороти и предавка при дадена скорост и т.н. В случая не виждам нищо сензационно
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Наистина любопитно изследване.
  • #1
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Е и, слизам от БМВ-то и се качвам на Митсибушито (така казваше дядо) ли?