IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

От 0 до 241 км/ч и обратно - кой го може най-добре?

Тестът на 12 модела показва мното любопитни резултати (ВИДЕО)

Надпреварата между производителите често опита до това колко бързо ускоряват техните автомобили до определена скорост. Спирането обаче не е по-малко важно в реални условия. Затова е интересно да се разбере как се справят някои от най-популярните коли, когато при движение с висока скорост на техните шофьори им се наложи да „седнат“ на спирачките.


От 0 до 241 км/ч и обратно


Автомобилното издание Car&Driver проведе точно такъв тест. Той е наречен „0-150-0“, като числото по средата показва скоростта, която трябва да развие колата в мили (241 км/ч), след което да спре напълнво. В изпитанието участват 12 автомобила, като се измерва времето от стартирането от място до достигане на посочената скорост и последвалото пълно спиране.

Ясно е, че всяка от колите може да развие 241 км/ч, но спирането до 0 разкрива още по-добре нейните възможности. Например, най-слабият като мощност автомобил в тази група - Hyundai Elantra N, не е най-бавният. Той записа 47 секунди, но е с цели 5,2 секунди по-бърз от по-мощната Honda Civic Type R. Японският хот-хеч остана на последно място, но и това си има обяснение. Той е оптимизиран за карана не писта и има празнина между пета и шеста предавка. За оптимално представяне Type R трябва да премине от пета на шеста при 144 мили в час (232 км/ч), което води и до забавянето.

Резултатите (срещу всеки автомобил е посочено времето му в секунди):

От 0 до 241 км/ч и обратно


Друга изненада тук идва под формата на Bentley Bentayga S. То тежи 2267 кг и има само 542 к.с. Въпреки това, луксозният SUV завърши теста само за 32,8 секунди. Това е достатъчно за девето място, изпреварвайки Honda, Hyundai и VW Golf R.

По-добре от тях, в това число и от Bentayga, се справи Kia EV6, който е единственият електрически модела в списъка, като постижението му е почти същото като на спортното купе Toyota GR Supra 3.0.



0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Поради различните настилки на пистата, ние не включваме Tesla в нашите официални резултати....когато се озовахме на Virginia International Raceway с Lucid Air Sapphire с 1234 к.с., решихме, че можем да направим няколко минавания от 0 до 150 към 0. Съвсем неофициално, времето на Sapphire от 15,5 секунди победи времето на Plaid от 16,2 секунди. Дейв ВандерВерп
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Както винаги, в коментарите трябва да допълваме отрязаните части от оригиналната статия "Когато нашият нает Tesla Model S Plaid се появи с пирон в гумата си, ние се опитахме да заменим през нощта гума за смяна. Но Tesla-spec гума е трудна за намиране, а Model S с 1020 к.с. не можа да стигне до Oscoda навреме. Вместо това го пуснахме следващата седмица в нашето редовно място за тестване.
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До номер 1 ( преди 5 месеца )
    Колега, това е медия за автомобилни ентусисасти, а не за баби, които използват коли за придвижване до фризъора. Освен това, всеки читател има различни интереси, в което число влиза и информацията в статията. По твоята логика, изобщо не трябва да се предлагат такива спортни автомобили извън Германия.
  • #1
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Лудория ( преди 5 месеца )
    И сега питането - кому е нужно това? Като си избирам автомобил ще ме впечатли ли времето за вдигане на 241 (къде извън Германия) и спирането от такава скорост? Освен това защо са подбрани тези автомобили - на принцип на честота на употреба по този начин или какво?! Или просто като не знаем с какво да запълним вестници, сайтове, списания, да си начешем езиците?!