Надпреварата между производителите често опита до това колко бързо ускоряват техните автомобили до определена скорост. Спирането обаче не е по-малко важно в реални условия. Затова е интересно да се разбере как се справят някои от най-популярните коли, когато при движение с висока скорост на техните шофьори им се наложи да „седнат“ на спирачките.
Автомобилното издание Car&Driver проведе точно такъв тест. Той е наречен „0-150-0“, като числото по средата показва скоростта, която трябва да развие колата в мили (241 км/ч), след което да спре напълнво. В изпитанието участват 12 автомобила, като се измерва времето от стартирането от място до достигане на посочената скорост и последвалото пълно спиране.
Ясно е, че всяка от колите може да развие 241 км/ч, но спирането до 0 разкрива още по-добре нейните възможности. Например, най-слабият като мощност автомобил в тази група - Hyundai Elantra N, не е най-бавният. Той записа 47 секунди, но е с цели 5,2 секунди по-бърз от по-мощната Honda Civic Type R. Японският хот-хеч остана на последно място, но и това си има обяснение. Той е оптимизиран за карана не писта и има празнина между пета и шеста предавка. За оптимално представяне Type R трябва да премине от пета на шеста при 144 мили в час (232 км/ч), което води и до забавянето.
Резултатите (срещу всеки автомобил е посочено времето му в секунди):
Друга изненада тук идва под формата на Bentley Bentayga S. То тежи 2267 кг и има само 542 к.с. Въпреки това, луксозният SUV завърши теста само за 32,8 секунди. Това е достатъчно за девето място, изпреварвайки Honda, Hyundai и VW Golf R.
По-добре от тях, в това число и от Bentayga, се справи Kia EV6, който е единственият електрически модела в списъка, като постижението му е почти същото като на спортното купе Toyota GR Supra 3.0.