С затягането на стандартите за емисии, животът на класическия атмосферен бензинов двигател с повече цилиндри и голям работен обем практически приключи. Производителите поеха по два начина – някои избраха хибриди и комбинираха тези доста типични двигатели с електрическа система, други намалиха капацитета, добавиха директно впръскване и често турбо, за да отговарят на стандартите.
Това правеше такива двигатели по-сложни и следователно по-малко способни да издържат на голям пробег или небрежност при обслужване. След известно време се оказа, че някои двигатели се справят по-добре, а други – по-зле. А най-добре запознати с това са механици, които се сблъскват всекидневно с такива мотори. Ето техният избор за най-добрите малки бензинови двигатели.
Най-добрите малки бензинови двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Двигател с още по-малък обем от този при Honda, и отново без сериозни проблеми. Днес двигателят 1.0 T-GDI, който дебютира през 2014, може без колебание да бъде описан като много успешен. Този двигател е създаден на базата на по-стария 1.0 MPI двигател, но за разлика от него, има алуминиев блок, директно впръскване, променливи фази на двата вала и, разбира се, турбокомпресор.
Броят на цилиндрите остана непроменен – три, капацитетът също се запази. Производителят е използвал иновативна система за контрол на температурата на двигателя, която позволява поддържане на по-високи работни температури в блока и по-ниски в главата. Самата охладителна система не е проблемна, но трябва да проверите дали радиаторът е повреден, тъй като това може да доведе до прегряване на мотора.


1