С затягането на стандартите за емисии, животът на класическия атмосферен бензинов двигател с повече цилиндри и голям работен обем практически приключи. Производителите поеха по два начина – някои избраха хибриди и комбинираха тези доста типични двигатели с електрическа система, други намалиха капацитета, добавиха директно впръскване и често турбо, за да отговарят на стандартите.
Това правеше такива двигатели по-сложни и следователно по-малко способни да издържат на голям пробег или небрежност при обслужване. След известно време се оказа, че някои двигатели се справят по-добре, а други – по-зле. А най-добре запознати с това са механици, които се сблъскват всекидневно с такива мотори. Ето техният избор за най-добрите малки бензинови двигатели.
Най-добрите малки бензинови двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят работи отлично при Civic и HR-V, леко по-зле при по-големия CR-V (особено с 4x4 задвижване и стандартната CVT трансмисия). Последното обаче не влияе на продължителността на живота му. С маслени интервали от 10 000-15 000 км и препоръчана от производителя употреба на масло, двигателят не създава проблеми. Отклоненията от това могат да доведат до явление, известно на повечето двигатели с директно впръскване, т.е. гориво да попадне в маслото и да увеличи нивото на последното.


4