С затягането на стандартите за емисии, животът на класическия атмосферен бензинов двигател с повече цилиндри и голям работен обем практически приключи. Производителите поеха по два начина – някои избраха хибриди и комбинираха тези доста типични двигатели с електрическа система, други намалиха капацитета, добавиха директно впръскване и често турбо, за да отговарят на стандартите.
Това правеше такива двигатели по-сложни и следователно по-малко способни да издържат на голям пробег или небрежност при обслужване. След известно време се оказа, че някои двигатели се справят по-добре, а други – по-зле. А най-добре запознати с това са механици, които се сблъскват всекидневно с такива мотори. Ето техният избор за най-добрите малки бензинови двигатели.
Най-добрите малки бензинови двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Honda се вписва перфектно както за най-лош двигател на епохата със строги стандарти за емисии, така и за най-добрия. Първият е не особено успешен - 1.0 T, а вторият е отличният 1.5 T. Интересното е, че тези двигатели дебютираха почти по същото време през 2017 (няколко месеца по-рано излезе 1.5) в десетото поколение на Honda Civic. Както пазарът потвърди, това може да се види днес в цените на версията с трицилиндров 1.0 двигател и четирицилиндров 1.5.
Honda дълго време се съпротивляваше на турбокомпресора, но за съжаление през 2017 трябваше да се откаже, тъй като атмосферните двигатели не отговаряха на европейските стандарти за емисии. 1.5T VTEC е сравнително малък двигател с 16 клапана, директно впръскване на гориво, турбо, интеркулер и VTEC система за променливо време на клапаните (на всмукателния и изпускателния клапан). Както подобава на Honda, тук се използва задвижване с верига (без проблеми при работа), а изпускателният колектор е свързан с главата.


1