Проблемите с ангренажния ремък на 3-цилиндровия 1.2 PureTech на Stellantis са известни от известно време - гумената лента в маслената баня се влошава преждевременно, създавайки отпадъци, които запушват маслената помпа и по този начин компрометират живота на самия двигател. Stellantis реши проблема, като замени ремъка с верига на Puretech Gen 3, което към момента изглежда е решило проблема.
Има обаче и други двигатели със сериозни фабрични дефекти. Някои от тях бързо бяха решени от производителите, но други създаваха дълго време проблеми на собствениците на автомобили, оборудвани с тях. Именно за тези мотори ще стане дума сега.
Внимавайте за тези двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят на Stellantis не е единственият, който е приел неудачното техническо решение, споменато по-горе. Такъм е случаят с първото поколение на 3-цилиндровия 1.0 EcoBoost на Ford, където ремъкът също беше заменен с верига. Въпреки това, макар и по-здрава и издръжлива, веригата не решава всички проблеми, защото дори при тази система има множество случаи на проблеми, което е знак, че тя е една от най-слабите страни на двигателя.


1