IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ

Комбинацията от използване на по-леки масло и по-строги регулации нанесе огромни щети на производителите

Сервизните акции са нещо нормално за автомобилната индустрия, но някои от тях играят сериозна роля. През тази година виновникът за голяма част е добре познат – двигателите. Техният брой обаче е доста голям, а това разкрива два истински проблема за индустрията.


ДВГ


През април GM изтегли 721 000 6,2-литрови V8 двигателя. Toyota последва с над 102 000 V6 двигателя, докато Honda изтегли почти 250 000 V6. Stellantis трябваше да реши проблеми със 112 589 турбо четирицилиндрови агрегата, при които също бяха открити дефекти.

В момента над 5 милиона двигателя от пет различни автомобилни производителя са изтеглени само в САЩ. Към тях вероятно ще се присъединят още около 3 млн, поставяни на модели на Kia и Hyundai за американския пазар. И списъкът продължава да расте.

Какво причинява проблемите?

Всички тези примери водят до една и съща основна комбинация, съобщава Automotive News. Тя е леко масло и изключително строги изисквания за разход на гориво и вредни емисии. 


ДВГ


Автомобилните производители са прекарали десетилетия в намаляване на работния общ общ обем на двигателя. По-малките двигатели обикновено използват по-малко гориво. За да удължат тази полза, те работят за максимизиране на топлинната ефективност, където е възможно.

В същото време обаче тези мотори трябваше да могат да се натискат докрай, тъй като много потребители просто го правят. А единственият начин, за да работят правилно при ниско тегло и да харчат малко гориво, е да използват ултра-тънко моторно масло като 0W-16 или 0W-20. Тези масла намаляват съпротивлението и триенето, като същевременно помагат на автомобилните производители да постигнат целите за икономия на гориво.

При по-старите двигатели, дори и да не са били толкова съвършени — да кажем преди 15 години, се използва масло с по-висок вискозитет, което създава по-дебел слой, който по-добре защитава движещите се части вътре в двигателя. Въпреки това, тези смазочни материали обикновено увеличават потреблението и емисиите и дори не достигат определени части както трябва, което може да създаде сериозни проблеми.


ДВГ


Същите тези масла можеха да се справят с дребни отпадъци, получени по време на процеса на производство на самия двигател. При съвременните мотори това не е възможно. И ако същите тези отпадъци от процеса на обработка попаднат в картер или главата на двигателя, това може да причини катастрофална повреда за кратко време.

Как производствените отпадъци се промъкват

Изтеглянето на LS V8 на GM установи повреди, свързани с износване на лагерите, дефекти на коляновия колянов вал и метална стружка (страничен продукт от обработката) в смазващите проходи. Смяната само на един двигател отнема около 18 часа. Не би трябвало да е изненада, че GM харчи над 1 милиард долара, за да реши проблема за клиентите.

Двигателят V35A V6 с двойно турбо на Toyota, който се поставя в пикапа Tundra, получи подобна диагноза. Малки метални отломки от обработка успяха да проникнат в картера на някои двигатели. Проблемът беше толкова сериозен, че само миналия месец Toyota добави още 127 000 проблемни двигателя към първоначално обявените 102 000.


ДВГ


Изтеглянето на Honda е свързано с лагерите на двигателя и свързващите щанги. Stellantis призна, че някои двигатели, изтеглени в сервизите им може да съдържат пясък - друг компонент от производствения процес.

Общите загуби за производителите достигат 8 млрд долара

Automotive News посочва, че всички тези сервизни акции ще струват над 8 млрд долара на производителите, като най-сериозно ще пострада Hyundai, чиито разхода за решаване на проблема ще бъдат около 5 млрд. А причината за сервизна акция на корейците е, че техните двигатели са открити съдържат метални отпадъци, дефектни болтове и неправилно монтирани бутални пръстени.

Съвременните двигатели без съмнение са постижение на инженерната мощ. Когато са правилно изградени, те осигуряват повече мощност, по-голяма ефективност и по-добра обща производителност в сравнение с по-старите мотори. Проблемът е, че правилното им изграждане се превръща в голяма предизвикателство, дори за най-добрите автомобилни производители в света.


0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 13 минути )
    Карал съм дизели на Пежо 2000, 1600 и 1500 кубика.Най добре вървеше първото Пежо 2 HDI.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    1.9TDi ( преди 15 минути )
    Още малко, съвсем мъничко остана. Как ще ревете и пискате за добрия стар дизеляк. Като започнат смените на батериите на измислените хибриди със старт стоп включване на двигател. Заедно с тях си заминава и кутията. Нам си къв сивити, Нам си ква 4 степенна с електромор. После ще ми хвалите Сандерото с ръчка и 90 коня. Воят настана е ситуацията.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 16 минути )
    Съвременните синтетични масла се сменят на 25-30000 км при дизелите и 15000 км при бензиновите двигатели и няма никакъв проблем.Малолитражни двигатели с турбина не бива да се напъват.В България се карат масово коли втора ръка на незнайно колко километра пробег.
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 50 минути )
    Глупости - карам 0-20 вече 100 хил км, мотора работи супер добре с него! Смениха го от 5-30 на 0-20 - вече 240 000 км мотора е без никакъв проблем! Проблема не е от вискозитета. Проблема е, че по предписание новите автомобили карат по 25-30-35 хиляди км между смените - аз сменям на 10 хил!
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Вин ( преди 1 час )
    И каква е връзката между конструкцията, маслото, производствените дефекти и некадърни сглобки с дефектни болтове?!
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 час )
    Малко не го разбрах - защо да е виновно маслото в тези случаи?!? Аз доклкото четох, при Тойота стружките са от производствения процес и не са били почистени, а не от работа на двигателя