Hyundai и Kia обявиха доброволно изтегляне от пазара на два седана - Sonata и K5 . Документите за изтеглянето от Национална администрация за безопасност на движението по пътищата в Америка сочат, че корейските автомобилни производители са предприели изтеглянето поради дефектна система за контрол на прочистването, която в крайна сметка може да доведе до стопяване на резервоара за гориво.
Това звучи като драматичен провал за повече от 335 000 автомобила , обхванати от това отзоваване. Реалността не е толкова опасна, колкото ни кара да вярваме въображението ни. Kia твърди, че въздушният поток от въглеродния филтър е склонен да се насочва неправилно поради дефектен контролен клапан на системата за прочистване. Той отива директно към резервоара за гориво, което може да доведе до разширяване на резервоара.
Около 250 000 седана Kia K5 от 2021–2024 и 85 000 седана Hyundai Sonata от 2020–2023. са включени в отзоваването, въпреки че според оценките на NHTSA само 1% от стотиците хиляди автомобили вероятно ще проявят тази неизправност.
Разширяването на резервоара за гориво е само първата част от проблема. След като този неправилно насочен горещ въздух достигне резервоара за гориво и разшири пластмасовия съд, документите за отзоваване твърдят, че резервоарът за гориво в крайна сметка може да влезе в контакт с изпускателната система. Естествено, горещата изпускателна тръба в крайна сметка ще стопи пластмасовия резервоар, което може да доведе до изтичане на гориво. Документите на NHTSA твърдят, че в резултат на тази повреда на резервоара за гориво е възможно да възникне пожар.
Собствениците на K5 и Sonata ще бъдат предупредени за този потенциален проблем чрез шум от зоната на резервоара за гориво, светване на индикатора за проверка на двигателя, мирис на гориво и неравномерна работа. Корейските автомобилни производители за първи път научават за този проблем в началото на септември тази година от жалба на клиент за изтичане на гориво.
Проблемът е официално идентифициран през ноември, а северноамериканското подразделение на Kia идентифицира 20 автомобила, при които е възникнал проблемът с разтопяването на резервоара за гориво. По същия начин в Hyundai са наясно със случая. Няма инциденти, наранявания или смъртни случаи, свързани с този проблем.
Решението на проблема не е особено просто, както показват документите на NHTSA. Kia и Hyundai приканват всички засегнати собственици да докарат автомобилите си за проверка на контролния клапан, на резервоара за гориво и за актуализация на ECU. Ако някоя от тези части покаже повреда или неправилна работа, техниците на Hyundai и Kia ще я поправят или заменят съответно. Освен това актуализацията на ECU ще позволи по-внимателно наблюдение на вътрешното налягане в резервоара за гориво, което ще даде възможност на собствениците да бъдат предупредени по-рано за проблема.


0