IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Stellantis отново вкара 1.2 PureTech в сервизите си

Изтеглянето ще засегне 90 000 автомобила с проблемния двигател

Концернът Stellantis обяви нова голяма сервизна акция, като тя ще засегне собствениците на модели на Peugeot, Citroen, DS и Opel бяха извикани в оторизирани сервизи поради риск от пожар. Проблемът отново засяга двигателите 1.2 PureTech, които вече си спечелиха лоша репутация заради повреда на ангренажния ремък и прекомерен разход на масло. 


1.2 PureTech на Stellantis


Според информация, публикувана от шведското списание Vi Bilägare, кампанията обхваща над 90 000 автомобила по света. Причината е теч в горивния тръбопровод между помпата за високо налягане и горивната магистрала, което в крайни случаи може да доведе до изтичане на гориво и самозапалване.

Ремонтът трябва да се състои в подмяна на горивния тръбопровод, като ще бъде извършен безплатно като част от кампания за изтегляне. Списъкът с модели включва автомобили, произведени между февруари 2023 и май 2024 - Peugeot 308, 408, 3008 и 5008, Citroen C5 Aircross и C5 X, DS 4 и Opel Astra и Grandland.

Проблем в горивната система, но двигателят е същият

Въпреки че този път става въпрос за риск от пожар, а не за конструктивен дефект на силовия агрегат, кампанията се отнася до бензинови двигатели 1.2 PureTech - един от най-често използваните агрегати в гамата Stellantis. Именно тези трицилиндрови двигатели задвижват повечето компактни и SUV автомобили на марките Peugeot, Citroen, DS и Opel.

Новата кампания не е свързана с предишни проблеви, но фактът, че отново се отнася до същия базов двигател, може да предизвика безпокойство сред шофьорите. Собствениците на автомобили от годините, обхванати от кампанията, могат сами да проверят дали колата им e сред засегнатите, като въведат VIN номера в търсачките, налични на официалните уеб-сайтове на вносителите на марките Peugeot, Citroen, DS и Opel.

1.2 PureTech двигатели с дълга история на дефекти

Това не е първият път, когато 1.2 PureTech устройства става причина за сервизна акция. В миналото потребителите са се оплаквали от повреди на ангренажни ремъци, работещи в маслена баня, или склонност към въглеродни отлагания по всмукателните клапани и в горивната камера.

В някои страни, включително Франция, собствениците са завели колективни искове срещу производителя. Stellantis призна, че някои от двигателите от по-ранните години може да са дефектни и представи модифицирана версия на агрегата, която вече е с верига и подобрени обтегачи. Въпреки че настоящата кампания не е свързана с предишни проблеми с дизайна, тя включва същия базов двигател. 

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 1 месец )
    Никой не им е виновен на Стелантис. Никой не ги е карал да се правят на тарикати и да слагат трицилиндрови двигатели. Сега просто трябва да включат и Рено в групата, за да знае човек, че каквото и друго да си купи, няма да сгреши. Оффф, забравих европейските модели на Форд! Правилото на трите Ф-та. Каквото и да е, без Форд, Фиат и всичко Френско.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Astra J ( преди 1 месец )
    Карам си Астра J 2.0 diesel 165 HP от 2013та и ми дреме на...Прекрасен автомобил- хем надежден и мощен,хем икономичен
  • #6
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Майстора ( преди 1 месец )
    ей тва еврогея няма да се научи. Как тойота слага бенз. двигатели 1.8 и 2.0 по 150 к.с. в хибридни автомобили и горят 5/100 и в емисии влизат и всичко. Еврогея намали кубатурата намали цилиндрите, поевтини железата вътре и накрая го сложи в SUV. Ей не е лесно да си женен за баба си а тя всъщност е мъж и реално ти е чичо!
  • #5
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Уау ( преди 1 месец )
    Каква хубава статия, казва ти директно какви коли да не си купуваш
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Пежо ( преди 1 месец )
    Абе тези как не се научиха!
  • #3
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пак 1.2, не може да бъде.
  • #2
    4 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Едно е сторил щ сигурно - точно ти електромобил не си виждал, още повече достатъчно много бройки и модели, за да си извадиш статистически значимо заключение. Ако източникът ти на знания са форумните антиелектрици, за никъде не си.
  • #1
    37 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вече е твърде късно да се намери някой сериозен човек да каже на Уруспила, че няма как да накараш мини-агрегатче да върши работата на предишните 1,6, 1,8 и 2-литрови ДВГ-та само, че при МПС-та с 200-300-500 кила отгоре заради допълнителни с-ми, които пак тя и нищо неразбиращите от инженерство около нея бюрократи натикаха в колите. И не ми казвайте, че електрокарите са решение - видяхме ги колко са практични и "евтини" за 10-те години, откак ги има по-активно.