Концернът Stellantis обяви нова голяма сервизна акция, като тя ще засегне собствениците на модели на Peugeot, Citroen, DS и Opel бяха извикани в оторизирани сервизи поради риск от пожар. Проблемът отново засяга двигателите 1.2 PureTech, които вече си спечелиха лоша репутация заради повреда на ангренажния ремък и прекомерен разход на масло.

Според информация, публикувана от шведското списание Vi Bilägare, кампанията обхваща над 90 000 автомобила по света. Причината е теч в горивния тръбопровод между помпата за високо налягане и горивната магистрала, което в крайни случаи може да доведе до изтичане на гориво и самозапалване.
Ремонтът трябва да се състои в подмяна на горивния тръбопровод, като ще бъде извършен безплатно като част от кампания за изтегляне. Списъкът с модели включва автомобили, произведени между февруари 2023 и май 2024 - Peugeot 308, 408, 3008 и 5008, Citroen C5 Aircross и C5 X, DS 4 и Opel Astra и Grandland.
Проблем в горивната система, но двигателят е същият
Въпреки че този път става въпрос за риск от пожар, а не за конструктивен дефект на силовия агрегат, кампанията се отнася до бензинови двигатели 1.2 PureTech - един от най-често използваните агрегати в гамата Stellantis. Именно тези трицилиндрови двигатели задвижват повечето компактни и SUV автомобили на марките Peugeot, Citroen, DS и Opel.
Новата кампания не е свързана с предишни проблеви, но фактът, че отново се отнася до същия базов двигател, може да предизвика безпокойство сред шофьорите. Собствениците на автомобили от годините, обхванати от кампанията, могат сами да проверят дали колата им e сред засегнатите, като въведат VIN номера в търсачките, налични на официалните уеб-сайтове на вносителите на марките Peugeot, Citroen, DS и Opel.
1.2 PureTech двигатели с дълга история на дефекти
Това не е първият път, когато 1.2 PureTech устройства става причина за сервизна акция. В миналото потребителите са се оплаквали от повреди на ангренажни ремъци, работещи в маслена баня, или склонност към въглеродни отлагания по всмукателните клапани и в горивната камера.
В някои страни, включително Франция, собствениците са завели колективни искове срещу производителя. Stellantis призна, че някои от двигателите от по-ранните години може да са дефектни и представи модифицирана версия на агрегата, която вече е с верига и подобрени обтегачи. Въпреки че настоящата кампания не е свързана с предишни проблеми с дизайна, тя включва същия базов двигател.


3