Скандалът с емисиите се завръща в Европа, след като съд в Нидерландия обяви, че дизеловите автомобили на марките Opel, Peugeot, Citroen и DS, продавани от 2009 година, са били оборудвани със софтуер, който намалява реалните емисии на NOx по време на сертификационните тестове.

В случая става въпрос за модели, които по това време са принадлежали на различни компании, но сега са част от алианса Stellantis. Съдът смята, че от 2014 година автомобилите на тези марки използват технологии, които симулират спазването на стандартите за емисии при преминаване на лабораторни тестове.
Заради същата манипулации Volkswagen предизвика един от най-големите скандали в историята на автомобилната индустрия. Той избухна през 2015 година, когато беше разкрито наличието на специален софтуер, който определи, че автомобилът преминава теста и точно в този момент активира ограничението на емисиите.
Stellantis отрича обвиненията, заявявайки, че техните автомобили отговарят на всички настоящи екологични стандарти. Дружеството възнамерява да предприеме „подходящи мерки за защита на интересите" и смята заключенията на съда за преждевременни и неразумни.
В същото време съдът подчерта, че автомобилите на Opel определено използват подобни схеми още 2009 година насам и има сериозни причини да се вярва същото по отношение на Peugeot, Citroën и DS.
Ако тези твърдения бъдат доказани, Stellantis може да се сблъска с вълна от съдебни дела и потенциални глоби в Европа, особено ако твърденията бъдат потвърдени. Регулаторите следят отблизо ситуацията - и може би това е само началото на нов кръг от борбата срещу „мръсните“ дизели.


2