IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нов проблем за Stellantis – уличиха негови марки в манипулиране на дизели

Двигатели на Opel, Peugeot, Citroen и DS са били оборудвани с нелегален софтуер

Скандалът с емисиите се завръща в Европа, след като съд в Нидерландия обяви, че дизеловите автомобили на марките Opel, Peugeot, Citroen и DS, продавани от 2009 година, са били оборудвани със софтуер, който намалява реалните емисии на NOx по време на сертификационните тестове.


дизелгейт


В случая става въпрос за модели, които по това време са принадлежали на различни компании, но сега са част от алианса Stellantis. Съдът смята, че от 2014 година автомобилите на тези марки използват технологии, които симулират спазването на стандартите за емисии при преминаване на лабораторни тестове. 

Заради същата манипулации Volkswagen предизвика един от най-големите скандали в историята на автомобилната индустрия. Той избухна през 2015 година, когато беше разкрито наличието на специален софтуер, който определи, че автомобилът преминава теста и точно в този момент активира ограничението на емисиите.

Stellantis отрича обвиненията, заявявайки, че техните автомобили отговарят на всички настоящи екологични стандарти. Дружеството възнамерява да предприеме „подходящи мерки за защита на интересите" и смята заключенията на съда за преждевременни и неразумни.

В същото време съдът подчерта, че автомобилите на Opel определено използват подобни схеми още 2009 година насам и има сериозни причини да се вярва същото по отношение на Peugeot, Citroën и DS.

Ако тези твърдения бъдат доказани, Stellantis може да се сблъска с вълна от съдебни дела и потенциални глоби в Европа, особено ако твърденията бъдат потвърдени. Регулаторите следят отблизо ситуацията - и може би това е само началото на нов кръг от борбата срещу „мръсните“ дизели.


0 от 500
  • #5
    10 rate up comment 2 rate down comment
    James ( преди 3 месеца )
    Това е пъклено дело на "урсулите". Този *** съд няма ли си друга работа, та се занимава с ДВГ. Мръсни ***! Целта им е насилствено налагане на електромобилите. От тук не е далеч мисълта да станеш яростен привърженик на БРИКС и Глобалния Юг.
  • #4
    20 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    3--ти, *** (да не кажа недоразумение), дизела като технолигия си има преимства и недостатъци. Обаче тези кото са Евро 6 и буквите му, са много по чисти от бензиновите. Проблемите повечето са създадени от политиците подвластни на зелените терористи. Колкото до това дали дизела е недоразумение или не - замисли се само, колко от тежката техника е дизел
  • #3
    6 rate up comment 21 rate down comment
    до долния ( преди 4 месеца )
    Като са се набутали да произвеждат дизеловото недоразумение да плащат.
  • #2
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Проблема ( преди 4 месеца )
    Вместо да скопяват двигателя по време на движение, те го скопяват само като е на стенда.
  • #1
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Вин ( преди 4 месеца )
    По него време Опел принадлежаха на GM!