IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Войната срещу дизела в Европа приема нова форма

ЕС иска общ стандарт за измерване на емисиите във всички държави, под прицел са милиони коли с Евро 6

Европа има голям проблем с дизеловите горива, като прави всичко възможно да ограничи тяхното използване. И това се отнася дори за някои сравнително по-нови превозни средства, като общото между тях е, че са замесени в скандала с манипулирани двигатели от 2015, станал известен като „Дизелгейт“.


вредни емисии


Ако Брюксел можеше, щеше да елиминира всички дизелови автомобили и да забрани продажбата им, но това е невъзможно, защото последното поколение двигатели с такова гориво отговарят перфектно на всички ограничения за емисии и твърди частици. Производителите са се адаптирали към европейските стандарти за борба със замърсяването и са разработили технологиите, необходими за тяхното покриване.

Все още обаче голям брой дизелови автомобили, които не отговарят на минималните стандарти на целия континент, и голяма част от тях са замесени в най-големия скандал, който индустрията някога е претърпявала. „Дизелгейт“ опетни доброто име на производителите и Volkswagen не беше единственият замесен, въпреки че беше главният герой.

Истинският проблем, който Европа има с дизела, е, че няма хармонизация между всички страни членки по отношение на техническите прегледи на превозните средства. Тоест, в различните държави ограниченията за емисии варират, като на някои места те са по-либерални. Затова и властите в Брюксел искат да уеднаквят правилата за проверка, така че ако една кола не успее да премине преглед в една държава, да не може да го направи и в останалите.

В момента стотици хиляди автомобили в Германия, например, може да са „мръсни“, но в друга държава да са „чисти“. И по-строгият контрол върху твърдите частици ще доведе до тяхното спиране, като това важи особено за засегнатите от „Дизелгейт“, тъй като те са оборудвани с нов софтуер, който увеличава шансовете им да преминат технически преглед. Въпреки това се смята, че реалните вредни емисии при тях са 16 пъти по-високи от обявените от производителя.

Ефективността на метода за измерване на частиците, който ЕС иска да внедри, вече беше демонстриран в Германия. Само през миналата година там са открити неизправности в катализаторите на повече от 400 000 автомобила. Всички те обаче минават успешно проверка в държави като Швеция, Холандия и Белгия, където проверката се извърша с четене на данни с OBD конектор.

Сега под прицел са автомобили, които отговарят на стандарта за дизелови двигатели Евро 6, който е одобрен през 2009, за за влезе в сила през 2011. Германия потвърди, че само през 2024 година сервизи, оторизирани да извършват задължителни технически прегледи, са установили над 750 000 дефекта, свързани с емисиите при коли с дизелови двигатели Евро 6. При тях вредните емисии са над средните, така че премахването им от пътищата на Европа явно е само въпрос са време.


0 от 500
  • #28
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ходете в Русия бе, там няма чист въздух / няма ограничения за замърсяване! Пращайте и децата си там , а не в заробващият запад! ***.ииии!!!!
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 15Какъв еврофашизъм ,бе идит, фашистите са в рассия!
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Мерцедес bluetec, работи в гаража 3-4 мин, като влезеш вътре въздухът е чист, няма миризма. Вратата е затворена. Много ще помислят, че не е вярно, но е истина.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Мемфис ( преди 2 месеца )
    Прочетох тъй като те са оборудвани с нов софтуер, който увеличава шансовете им да преминат технически преглед. Въпреки това се смята, че реалните вредни емисии при тях са 16 пъти по-високи от и погледнах горе, бях сигурен, че подобна глупост поже да надраска само Петър! Не знам кой държи това неадекватно човече толкова години да бълва глупост след глупост?
  • #24
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Wlvrne ( преди 6 месеца )
    Те първо да проверяват фабриките което презноща какъв дим излиза от техните кумини пък през деня няма дим. После хората им са виновни защото карат дизелови коли
  • #23
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Допълнение на #21 ( преди 6 месеца )
    И всичката *** на Африка и Азия,примерно с холандци съм работил и казват,че зарди инвазията от Индонезия(тяхната колония,с техните камъни)е емигрирал в Полша,зарад тая политика на Фон дер Лайън :)
  • #22
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Med до 11 ( преди 6 месеца )
    Бай ***, какво глупости говориш само. Дизелът се прави от тежък петрол. Тежкият петрол се произвежда от Русия, Венецуела, Иран и Канада. Да ти прави нещо впечатление? 1,2 и 3 са под санкции. Има недостиг на тежък петрол заради всичките им глупости, и все пак той заобикаля санкциите въпреки всичко. Не се пЕни. Петрол има, ама има и еврогейове, които се интересуват повече от правата на различните, отколкото от икономика и разум. Едно пръдливо континентче тръгнало да спасява света от затопляне.
  • #21
    25 rate up comment 1 rate down comment
    Петков ( преди 6 месеца )
    По-големият проблем на Европа е превземането и от хората с обратна секскуална ориентация.
  • #20
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Всичкото дизелак тука е с избушен Дпф. Не знам за кво ревете? Като не сте редовни да ви спират, ама *** си обича смръдливия дизел
  • #19
    9 rate up comment 2 rate down comment
    иван ( преди 6 месеца )
    За евро 4 и 5 става въпрос, не за 6.