IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Войната срещу дизела в Европа приема нова форма

ЕС иска общ стандарт за измерване на емисиите във всички държави, под прицел са милиони коли с Евро 6

Европа има голям проблем с дизеловите горива, като прави всичко възможно да ограничи тяхното използване. И това се отнася дори за някои сравнително по-нови превозни средства, като общото между тях е, че са замесени в скандала с манипулирани двигатели от 2015, станал известен като „Дизелгейт“.


вредни емисии


Ако Брюксел можеше, щеше да елиминира всички дизелови автомобили и да забрани продажбата им, но това е невъзможно, защото последното поколение двигатели с такова гориво отговарят перфектно на всички ограничения за емисии и твърди частици. Производителите са се адаптирали към европейските стандарти за борба със замърсяването и са разработили технологиите, необходими за тяхното покриване.

Все още обаче голям брой дизелови автомобили, които не отговарят на минималните стандарти на целия континент, и голяма част от тях са замесени в най-големия скандал, който индустрията някога е претърпявала. „Дизелгейт“ опетни доброто име на производителите и Volkswagen не беше единственият замесен, въпреки че беше главният герой.

Истинският проблем, който Европа има с дизела, е, че няма хармонизация между всички страни членки по отношение на техническите прегледи на превозните средства. Тоест, в различните държави ограниченията за емисии варират, като на някои места те са по-либерални. Затова и властите в Брюксел искат да уеднаквят правилата за проверка, така че ако една кола не успее да премине преглед в една държава, да не може да го направи и в останалите.

В момента стотици хиляди автомобили в Германия, например, може да са „мръсни“, но в друга държава да са „чисти“. И по-строгият контрол върху твърдите частици ще доведе до тяхното спиране, като това важи особено за засегнатите от „Дизелгейт“, тъй като те са оборудвани с нов софтуер, който увеличава шансовете им да преминат технически преглед. Въпреки това се смята, че реалните вредни емисии при тях са 16 пъти по-високи от обявените от производителя.

Ефективността на метода за измерване на частиците, който ЕС иска да внедри, вече беше демонстриран в Германия. Само през миналата година там са открити неизправности в катализаторите на повече от 400 000 автомобила. Всички те обаче минават успешно проверка в държави като Швеция, Холандия и Белгия, където проверката се извърша с четене на данни с OBD конектор.

Сега под прицел са автомобили, които отговарят на стандарта за дизелови двигатели Евро 6, който е одобрен през 2009, за за влезе в сила през 2011. Германия потвърди, че само през 2024 година сервизи, оторизирани да извършват задължителни технически прегледи, са установили над 750 000 дефекта, свързани с емисиите при коли с дизелови двигатели Евро 6. При тях вредните емисии са над средните, така че премахването им от пътищата на Европа явно е само въпрос са време.


0 от 500
  • #8
    17 rate up comment 16 rate down comment
    До Тинтири ( преди 6 месеца )
    Всеки път се убеждавам, че си напълно изветрял човек. Който иска да спазва правилата, е фашист. Грижата за здравето е фашизъм. Ако някой докладва за неспазване на правилата, е доносник на фашистите. Алкохолът и наркотиците не са голям проблем за безопасността на движението, нищо че причиняват най-тежките произшествия. Високата скорост също не е проблем, въпреки че тя убива. Защо не си вземеш почивен ден от писане на коментари? Или по-скоро няколко почивни години.
  • #7
    28 rate up comment 22 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 6 месеца )
    Така е! Всяка диктатура разчита на доносниците - успешно доказваш правотата на твърдението ми! ЕС е съвършеното робство - робовладелеца вече не е нужно да размахва камшика - робите сами го правят над себе си и опитват да бичуват и свободните
  • #6
    13 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Да пуснат една платформа където да подаваме сигнали със *** запис от видеорегистратор. За 2 седмици пишещите и джигитите ще са без коли.
  • #5
    25 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 6 месеца )
    Около 50 милн. са общо регистрираните частни пътнически автомобила с дизелов мотор в ЕС, дизела е със средно 20 хил км годишен пробег. В това време Бизнеса е изкарал на пътя около 37 милн. дизела с 50-60 хил км годишно - говорим за лекотоварната гама. И накрая имаме към 7 милн. камиона ("ТИР"ове) с годишен пробег 100-120 хил км.... Като освен по-големия пробег не трябва да забравяме и разхода - двоен + при лекотоварните и 5торен при тежката "артилерия" ... а Брюксел СА МРЪСНИ ФАШИСТИ!!
  • #4
    27 rate up comment 15 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 6 месеца )
    И отново и отново! Така наречения "съюз" се е изродил в един фашистки концлагер! Шепа малко умни тероризират огромно стадо овце, като успяват да му внушат, че всичко това е за тях...
  • #3
    10 rate up comment 4 rate down comment
    въпрос ( преди 6 месеца )
    Някой може ли да дефинира от къде тръгва всичко това? Какъв е коренът на тази вендета? Каква е генералната цел? Замърсяване
  • #2
    27 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    А електрогейт кога?
  • #1
    1 rate up comment 11 rate down comment
    Мхм ( преди 6 месеца )
    Само де жил може да се заниюава още с дизели 2025-та