IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Войната срещу дизела в Европа приема нова форма

ЕС иска общ стандарт за измерване на емисиите във всички държави, под прицел са милиони коли с Евро 6

Европа има голям проблем с дизеловите горива, като прави всичко възможно да ограничи тяхното използване. И това се отнася дори за някои сравнително по-нови превозни средства, като общото между тях е, че са замесени в скандала с манипулирани двигатели от 2015, станал известен като „Дизелгейт“.


вредни емисии


Ако Брюксел можеше, щеше да елиминира всички дизелови автомобили и да забрани продажбата им, но това е невъзможно, защото последното поколение двигатели с такова гориво отговарят перфектно на всички ограничения за емисии и твърди частици. Производителите са се адаптирали към европейските стандарти за борба със замърсяването и са разработили технологиите, необходими за тяхното покриване.

Все още обаче голям брой дизелови автомобили, които не отговарят на минималните стандарти на целия континент, и голяма част от тях са замесени в най-големия скандал, който индустрията някога е претърпявала. „Дизелгейт“ опетни доброто име на производителите и Volkswagen не беше единственият замесен, въпреки че беше главният герой.

Истинският проблем, който Европа има с дизела, е, че няма хармонизация между всички страни членки по отношение на техническите прегледи на превозните средства. Тоест, в различните държави ограниченията за емисии варират, като на някои места те са по-либерални. Затова и властите в Брюксел искат да уеднаквят правилата за проверка, така че ако една кола не успее да премине преглед в една държава, да не може да го направи и в останалите.

В момента стотици хиляди автомобили в Германия, например, може да са „мръсни“, но в друга държава да са „чисти“. И по-строгият контрол върху твърдите частици ще доведе до тяхното спиране, като това важи особено за засегнатите от „Дизелгейт“, тъй като те са оборудвани с нов софтуер, който увеличава шансовете им да преминат технически преглед. Въпреки това се смята, че реалните вредни емисии при тях са 16 пъти по-високи от обявените от производителя.

Ефективността на метода за измерване на частиците, който ЕС иска да внедри, вече беше демонстриран в Германия. Само през миналата година там са открити неизправности в катализаторите на повече от 400 000 автомобила. Всички те обаче минават успешно проверка в държави като Швеция, Холандия и Белгия, където проверката се извърша с четене на данни с OBD конектор.

Сега под прицел са автомобили, които отговарят на стандарта за дизелови двигатели Евро 6, който е одобрен през 2009, за за влезе в сила през 2011. Германия потвърди, че само през 2024 година сервизи, оторизирани да извършват задължителни технически прегледи, са установили над 750 000 дефекта, свързани с емисиите при коли с дизелови двигатели Евро 6. При тях вредните емисии са над средните, така че премахването им от пътищата на Европа явно е само въпрос са време.


0 от 500
  • #18
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 6 месеца )
    До 17: То е същото и при леките автомобили. Модерен, а дори и позастарял, но поддържан дизел не пуши. Проблема на някой от по-малко-умните е, че не са се качвали на дизел и преразказват по картинка. Проблема е, че при нас говорим за неподдържани и много много стари автомобили.
  • #17
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Помощник-шофьор ( преди 6 месеца )
    Не знам дали отговарят на еконормите,но съвременните тежкотоварни камиони изглеждат доста"чисти".Като карам зад тях не само,че няма дим,но и миризма липсва-само лека мараня от ауспуха!
  • #16
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Ами ( преди 6 месеца )
    Камионите какво ще ги правят?
  • #15
    29 rate up comment 11 rate down comment
    Дизела ( преди 6 месеца )
    Еврофашизма завладя България и Европа
  • #14
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Diesel ( преди 6 месеца )
    Нали това си избрахте саче ви свалат от любимите ви коли *** нема веке дасе режеш по улицата а че караш коло. Freak Zone иеее
  • #13
    34 rate up comment 9 rate down comment
    Трошача ( преди 6 месеца )
    Какво друго може да очаква човек от ЕС освен ЛГБТ политики зелена сделка и откровени брюкселски зелки...???
  • #12
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Бай Ганьо ( преди 6 месеца )
    И точно след две минути имам пръстче надолу, следващата стъпка е бай *** да каже колко съм глупав и има излишък от петрол и цената му пада. Дълга тема *** чети информирай се ама не от фейсбук и тикток нито по бТВ там до безкрай ще ти дрънкат колко големи екологисти трябва да стнем ей така изведнъж.
  • #11
    12 rate up comment 17 rate down comment
    Бай Ганьо ( преди 6 месеца )
    Проблема на евро гейовете е че никога не казват истината. Реалността е че качественият лек петрол който се използва за производство на дизел намалява всяка година в световен мащаб, има недостиг на дизел в цял свят. В Боливия например всички камиони и автобуси са на трупчета от бая време да не говорим за леките коли с дизелов двигател. Там земеделците не могат да пожънат продукцията така пропада. И при нас ще дойде те го знаят ама не го казват направо.
  • #10
    24 rate up comment 13 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 6 месеца )
    РОБЕ има си статистики - пиенето и наркотиците са под 3% от катастрофите и жертвите на пътя, скоростта под 1%. За убийците на пътя КАТ не следи! За "здравето ти" товариш покъщнината на електричката си и заминаваш да живееш на село. 1/3 от милионите тонове ТОКСИЧНИ батерии не стигат дори до събиране в депа, камо ли до рециклиране! Но така е с РОБИТЕ вярват, че пропагандата на Партията е Божия милост!
  • #9
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 6 месеца )
    Speaking to POLITICO, The EUs former chief Brexit negotiator Michel Barnier said that under Ursula von der Leyen, commissioners increasingly behaved like super technocrats rather than politicians - Дори в кухнята на ЕС виждат и признават това, което ви казвам - само наш *** никога няма да признае, че Партията (му) и Първия грешат, щото той от край време е свикнал Партията да го храни!