IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Stellantis заменя проблемeн двигател с 4-цилиндров хибрид

1,2-литровият PureTech отива в историята като част от новата стратегия на концерна

Stellantis най-накрая реши да затвори една от най-болезнените страници от своята история – проблемният трицилиндров двигател 1.2 PureTech отива в миналото, съобщава Motor.es.


1.2 PureTech на Stellantis


Този двигател се превърна в символ на агресивно намаляване на размера и нанесе сериозни щети на много собственици на модели от марките Peugeot и Citroen заради проблемите с надеждността. Турбокомпресорът, който трябваше да компенсира „лисващия“ четвърти цилиндър, всъщност се оказа неспособен да издържи на постоянни натоварвания, което доведе до масивни повреди и удари репутацията на концерна.

Новият шеф на концерна Антонио Филоса изпрати ясно послание към инженерите, разработващи двигателите на Stellantis – повече подобни проблеми с двигател са недопустими. За целта ще бъде променена и стратегията за намаляване на обема на агрегатите, при която елиминирането на един от цилиндрите се компенсира с турбо за увеличението на производителността.

В случая Stellantis повтаря действията на друг концерн – Volkswagen, който по-рано се отказа от своя 1,0-литров двигател с три цилиндъра заради сериозни проблеми. И сега италиано-френско-американският производител, подобно на германския си концерн, ще се насочи към хибридни агрегати, базирани на 1,5-литров двигател с 4 цилиндъра. Те включват електромотор и тягова батерии, с чиято помощ се постига по-голяма ефективност.

Всъщност, промяната в Stellantis започна още преди време с тестове на нова 400 V батерия, която се появи при новия Jeep Cherokee. Американският SUV е оборудван с нов 1,6-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор. В този случай хибридът с мощност 213 к.с. се поддържа от два електрически мотора, но се предлага и други конфигурации.

За Stellantis новият курс означава не само изоставяне на двигателя PureTech, но и постепенно премахване на дизеловите агрегати от гамата. Компанията открито заявява, че производството на двигатели с вътрешно горене ще продължи след 2030, но ключовата роля ще играят хибридите и електрическите решения.


0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Марио Илиен ( преди 2 месеца )
    Четох колко били хубави тойотите. Всеки производител има и слаби мотори. Този на пса 1.2 е такъв. Но и Тойота има такива. Прочетете за dcat моторите на Тойота и ще се изплашите. Несравнимо по скапан от който и да е HDI в която и да е разновидност
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Дидо ( преди 2 месеца )
    Аз карам служебна 1.2 с турбо и 138 000 км нямам никакви проблеми, но я поддържаме както кажат от Пежо. Странно е но в книжката пише масло до 25 000 км , агрегаж до 80 000 км и к.н. , но това било преди да ти махнат гаранцията - препоръчват масло на 10-12 000 км, ангренаж на 50 000 км , свещи на 30 000 км. и т.н. Явно че има разлика между това да си поддържаш отлично колата и да си на ръба на гаранцията.
  • #14
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Ст ( преди 2 месеца )
    Не вярно за Волкваген, не са се отказали от трицилиндровия 1.0 тси и със сигурност не е проблем. Спокойно изкарва 400к без драми
  • #13
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Електричката ( преди 2 месеца )
    Дано от стелантис върнат на работа инжинерите за да проектират коли , а икономистите да ги преместят по магазините .
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    отговорността е единственно на инженерите които проектират двг не знам какъв механизъм за въздействие може да има върху независимо лице за да направи компромиси с образованието си за да се произведе некачествен и опасен продукт така че счетоводителите нямат вина за това че в автоиндустрия работят хора и инженери без морал и социална отговорност пред обществото или може би те ходят с коне и каруци на работа един преподавател в ТУ като знам какви инженери ще станете ме е страх да отида на лекар
  • #11
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Естествено че броят цилиндри е важен. Можеш ли да сравниш 3-цилиндров с 6-цилиндров мотор. Хайде кажи можеш ли и кой според теб повече ще искара?
  • #10
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не е проблема в броя цилиндри, а в задчертожното устройство. Просто последните повече от 15 г. Пежо производните нямат читав мотор. Дано с новият им шеф това се промени, или да започнат да взимат мотори от марки във фирмата които могат да ги правят (например дизел от Фиат).
  • #9
    20 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 2 месеца )
    Приказваш на килограм. ЕС определя граници, които не трябва да се преминават. Но не казва как да се постигне желания резултат. Никой не е карал производителите насила да намаляват обема и да слагат турбо. Има марки, които избраха друг път.
  • #8
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Ще слушате Акио Тойода.
  • #7
    10 rate up comment 17 rate down comment
    Форд Фокус ( преди 2 месеца )
    Толкова си могат италианците и французите... Новите фордове имат и турбина и електромотор, набират като бмв та и са доста надеждни... Лошото е че ги спират от производство и минават на хибриди с боклучивите и безумно тромави cvt скоростни кутии.